Tabbladen tonen of verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tkint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Berichten
754
Beste,

Er verscheen op een forum een bestand "trainingsschema" waarbij bladen werden getoond en verborgen naargelang het klikken op een knop. Maar vanaf schema 4 loopt het fout en krijg ik de melding "subscript buiten bereik". Ik heb de aanwijzingen van VenA opgevolgd. Het systeem waarop de tool functioneert, zou ik willen gebruiken in een eigen project.
 

Bijlagen

  • bladen tonen en verbergen.xlsm
    1,9 MB · Weergaven: 27
Het werkt hier zonder enige foutmelding voor alle 7 schema's.
 
Beste Edmoor,

Vanaf het startblad functioneert het bij mij ook maar wanneer bv vanaf schema 5 naar schema 4 wil of naar het startscherm gaat het fout. Ik werk met Excel 2016.
 
Zoals ik al zei, geen enkel probleem hier.
Ik heb ook Office 2016.
 
Ok. Voor mij een raadsel. Alvast bedankt om op mijn vraag te antwoorden.
 
Ik zie al wat je bedoelt en kijk er even naar.
 
De schema knoppen op verschillende bladen hebben niet de juiste naam en er is niet de macro VenA aan gekoppeld.
 
Beste,
Bij het doorlopen van de code met F8 heb ik inderdaad gezien dat de naam van de knop iets was in de zin van "rechthoek ......". Maar hoe en waar pas ik die naam aan? Met knoppen op een userform heb ik ervaring.
 
Klik met rechts op zo'n knop en wijzig dan de naam in het naamvak van Excel.
 
Dank je wel maar ik kan het nu niet uitproberen. Mijn huisgenoot gebruikt de "gezins-PC". Mag ik morgen opnieuw met je communiceren, mocht nog iets (nog) niet lukken?
 
Op Helpmij kan je 24/7 terecht :)
 
Van mij mag alles behalve slecht overgenomen code waar je niets van begrijpt en toch linkt aan mijn gebruikersnaam.;)

Code:
Sub tkint()
 MsgBox Application.Caller
End Sub

Stoei er maar eens mee.
 
Laatst bewerkt:
@VenA,
Mag ik hieruit concluderen dat ik beter geen code overneem die ik niet begrijp? Ik vond het een mooie tool en ik wou hem werkende krijgen.
 
Beste,

De namen van de knoppen zijn gewijzigd en aan de knoppen werd de juiste macro gekoppeld. Dat lukt mij dus en de tool functioneert. Dank aan de helpers in dit forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan