NAS opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinie

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Berichten
184
Goede dag,

Mijn QNAP sluit automatisch af met een schema.
Maar hij wilt niet meer automatisch aan met de schema.
Nu heb ik de schema uit gezet om deze probleem te verhelpen.
Maar wil eigenlijk gewoon dat hij afsluit bepaald tijd stip en weer opstart bepaald tijdstip om energie te besparen.

Krijg na het opstarten van mijn NAS deze tekst te zien:

the system cannot save your settings (file = [/etc/default_config/uLinux.conf], section = [QWEB]

Wat kan ik hier aan doen?

Vriendelijk bedankt,
Vincent.
 
Staat er niet nog meer aan foutmelding bij?

Kan je eens via PuTTy inloggen en voer dit eens uit:
Code:
df
 
Hoi,

Er staat nog een fout melding inderdaad:
The system was not shut down properly last time (Het systeem is de laatste keer niet correct afgesloten)

wat is:
PuTTy
?

Vinie
 

Bijlagen

  • NAS meldingen.JPG
    NAS meldingen.JPG
    70,5 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Als je Googled, dan zie je dat PuTTY een programma is om Telnet en SSH verbindingen te maken.
Als je dit downloadt, en verbinding maakt met je hostname/ip van je Qnap, dan krijg je een soort prompt wat op de oude DOS-prompt lijkt.

Log daar eens op in met je administrator-inloggegevens, en vul daar eens df in?
 
Kan je dan nergens in? (bijvoorbeeld in mijn bestanden enz,?)
Blijven de ip adressen wel het zelfde?

Vindt het wel spannend.
Wat kan je dan allemaal doen?
 
Wat staat er in de handleiding hier over geschreven?
Wat kun je nog wel met/op je NAS? Is er nog enige vorm van verbinding mogelijk?

En: Heb je nog een 2e backup systeem?
 
Laatst bewerkt:
Zodra ik handmatig mijn NAs aanzet dan kan ik overal gewoon bij.
Al mijn bestanden staan daar!

Maar mijn vraag is wat kan of wat ga je doen via putty?
 
Zodra ik handmatig mijn NAs aanzet dan kan ik overal gewoon bij.
Al mijn bestanden staan daar!

Maar mijn vraag is wat kan of wat ga je doen via putty?

Met PuTTy kan je, zoals ik al zei, toegang krijgen tot de commandline van je NAS-server. Zo kan je gedetailleerde systeemgegevens, loggegevens en je bestanden kan beheren.
Als je zover bent, dan ben ik benieuwd wat het commando df precies vertelt. Dit laat enkel zien hoe het verbruik is op je harde schijven van de server.
Dus als je daar een screenshot van kan maken.

Als jij het downloadt, en doet wat ik zeg, kan ik niks met je netwerkschijf
Ik ken jou niet, ik ken je IP-adres niet, ik laat je enkel connecten met jouw eigen QNAP.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou me eerst eens meer zorgen maken over die foutmelding bij het afsluiten. Want dit kan iets softwarematigs zijn of in het slechtste geval een disk die aan het eind van zijn leven is.

En het kan zomaar zijn dat omdat het systeem niet goed kan afsluiten hij ook niet automatisch start.
 
+1 mee eens.... daarom was de voorwaarde kun je uberhaupt nog bij.
Ik zou zsm een externe schijf kopen als je die niet hebt en eerst maar eens een extra backup maken, die vraag heb je nog niet beantwoordt..
De rest komt daarna....
In mijn perceptie je een backup/NAS om je data veilig te stellen... en daar lijkt nu wat aan de hand... dus los dat eerst op.
 
Ik lees op internet ook over een vol gelopen RAM-schijf (geheugen) die de Qnap gebruikt. Dus daar kan het ook aan liggen.
Dus vandaar mijn verzoek aan de topicstarter om via PuTTY eens te kijken wat het gevraagde commando laat zien.

Eventueel kan de topicstarter in de webinterface (poort 8080) ook kijken naar de capaciteit van zijn eigen schijven. maar met mijn commando zie je meer dan dat....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan