Windows 7 updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach, je hoeft helemaal niets van Microsoft te gebruiken, die keuze maak je zelf, gebruik Linux.

En je MAG Windows gebruiken met hun voorwaarden, W7 ondersteuning stopt en je dient gewoon W10 te gebruken als je Windows wil blijven gebruiken ondanks je eigenzinnige vooringenomenheid.
 
Ik snap best dat iemand windows 7 wil blijven gebruiken, bijv omdat de pc niet zwaar genoeg is uitgevoerd om vlot met windows 10 overweg te kunnen.
Punt is wel dat je er maar beter geen banktransacties mee moet doen.

Naast mijn windows 10 pc's heb ik nog een laptopje waar ook win7 op draait (alleen maar om wat op te patiencen en muziek af te spelen) en daar werkt Chrome gewoon goed op.
Dus Chrome kan het probleem niet zijn.

Koppel de pc eens rechtstreeks aan de router met een kabel en kijk of het chrome probleem zich nog steeds voor doet.
Een ander punt kan zijn de netwerkinstelling op de pc; staat die op openbaar of prive? Als ie op openbaar staat zou dat de verklaring kunnen zijn.
 
Klopt, jarenlang met 98SE gewerkt, vervolgens XP en nu W7. Moet zeggen dat W& als beste uit de bus komt :)

Weet ook wel dat je er uiteindelijk er (bijna) niet aan ontkomt.
Uiteindelijk moeten we allemaal stoppen :-(

Ik snap nog steeds niet het probleem waarom je niet over lijkt te willen gaan?
 
Het mag dan zo zijn dat windows 10 veel van dezelfde coding gebruikt als windows 7, maar het grote verschil tussen win7 en win10 is dat MS in win10 allerlei coding gestopt heeft die gegevens verzamelt met als doel windows meer self-repairing te maken en juist die extra's zorgen er voor dat win10 aanzienlijk meer hardware-power vraagt dan win7

In de praktijk bij verschillende oudere pc's mee gemaakt. Niet vooruit te branden met win10 en vlot lopend met win7
Overigens ben ik goed ingevoerd in het optimaliseren van windows en alles uitgezet in win10 dat uitgezet kan worden, maar dan nog steeds zitten er elementen in die een oudere pc onwerkbaar maken.
 
Ik heb laatst 2 laptops uit 2009 voorzien van een SSD en Windows 10 erop geïnstalleerd.
Die lopen sneller dan voorheen en zonder een enkel probleem.
 
Ik heb laatst 2 laptops uit 2009 voorzien van een SSD en Windows 10 erop geïnstalleerd.
Die lopen sneller dan voorheen en zonder een enkel probleem.

Maar ik zeg ook niet dat geen enkele oudere pc met win10 zou kunnen werken.
Als er een SSD in kan dan lost dat al veel op, maar sommige oudere laptops kunnen niet overweg met een SSD.
 
Ik heb het net even geprobeerd op een win7 laptop en daar lukt het wel met WSUS versie 1191
Starten als Administrator en dan Legacy windows, kiezen voor Windows 7/Server2008 en dan aanvinken x86 voor 32 bits of x64 voor 64 bits windows.

Maar....ik herinner mij dat toen ik dit een half jaar of zo geleden probeerde ook deze foutmelding kreeg en dat kon oplossen door eerst de allereerste basis update door windows zelf te laten doen. Dat is een korte update slag die zorgt er voor dat de MS-update software in de nieuwste vorm gezet wordt waar WSUS dan weer mee overweg kan.
Maar dan zit u in een loop, want u begon met te vertellen dat windows update niets doet.

Mogelijke oplossing is om een oudste versie van WSUS die te downloaden is te proberen.

Wat u ook zou kunnen proberen is de update machine van Win7 eerst handmatig updaten.
Dat staat hier: https://docs.microsoft.com/en-us/troubleshoot/windows-client/deployment/update-windows-update-agent
 
Laatst bewerkt:
Het mag dan zo zijn dat windows 10 veel van dezelfde coding gebruikt als windows 7, maar het grote verschil tussen win7 en win10 is dat MS in win10 allerlei coding gestopt heeft die gegevens verzamelt met als doel windows meer self-repairing te maken en juist die extra's zorgen er voor dat win10 aanzienlijk meer hardware-power vraagt dan win7
Dat is gewoon niet zo, wat al eerder wordt aangehaald, W10 is zelfs wat sneller, ook op oudere hardware, heb eens een Pentium 4 systeem laten draaien op W10, werkt gewoon.
Tis nog steeds de NT kernel die wordt gebruikt, wel met aanpassingen maar toch.
Je kunt je natuurlijk ook blijven vasthouden aan je eigen ideeën erover al is het allang anders bewezen....


W10 dient een bepaalde versie te hebben om nog te kunnen updaten.
 
De vraag is > Windows 7 updaten. Ik begrijp totaal niet als MS zegt dat het (tegen betaling) mogelijk is dat klanten er weer zo veel problemen mee hebben om dit voor elkaar te krijgen. Regel dat dan met een goed werkende handleiding zou ik zeggen. Maar, nee, typisch weer MS, fora, blogs en internet moeten voor hen de problemen weer oplossen.

Het meeste gaat hier weer over W7 versus W10, waar niets mis mee is, maar de vraag is heel wat anders. En als je W7 wilt vergelijken met W10 kun je 3600 pagina's vol schrijven. Wat ik wel weet, is dat in W10 alles meer "verstopt/verborgen" zit en dat zal wel als reden hebben dat MS alles wil weten wat jij op de pc doet en daarbij nemen ze privacy niet al te serieus.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het een idee als je eens ophoudt met je ellenlange klaagzang op Microsoft en overstapt op Linux..?
Niets is zaligmakend en dat zal ook nooit gebeuren.
Een auto van 10 jaar of ouder kun je ook niet vergelijken met een nagelnieuw model, ontwikkelingen staan nl. niet stil.

Overigens zijn de Win7 Updates tegen betaling alleen beschikbaar voor overheden, onderwijsinstellingen e.d., niet voor particulieren.
Daarnaast is het mogelijk om het uiterlijk van Win 10 volledig naar smaak aan te passen, zoals ook het startmenu met programmaatjes als Open Shell, StartIsBack etc, waarmee je de Win7-look behoudt.
Je moet er wel wat moeite voor doen maar het kan en dan verschilt Win 10 nauwelijks van Win7 in het gebruik behalve dat het sneller is.
 
Even terug naar de oorspronkelijke vraag.
U zegt "Microsoft heeft het weggehaald zag ik."

Betekent dat dat de updatefunctie niet meer zichtbaar is in uw win7 installatie, of dat ie niet wil updaten?

Ik heb het zonet even geprobeerd op mijn hele oude win7 laptop en daar werkt de update nog gewoon.
Hij staat nu te updaten.
En het is geen bedrijfslicentie, maar gewoon een standaard win7 meegeleverd met de HP laptop
 
Laatst bewerkt:
Overigens zijn de Win7 Updates tegen betaling alleen beschikbaar voor overheden, onderwijsinstellingen e.d., niet voor particulieren
Ja, ik ga niet alles nalezen in deze topic maar ik heb dat niet zien staan. Dat had dan in de tweede post het antwoord moeten zijn. Overigens begrijp ik uit internet dat dit dan weer te kraken zou zijn. Dus wel toepasbaar voor particulieren!

Daarnaast is het mogelijk om het uiterlijk van Win 10 volledig naar smaak aan te passen, zoals ook het startmenu met programmaatjes als Open Shell, StartIsBack etc, waarmee je de Win7-look behoudt.
Ik heb het helemaal niet over het uiterlijk gehad. Ik vind het uiterlijk en toepassingen van W10 beter dan W7 en wie dan het uiterlijk gaat aanpassen is ouderwets of zit zich zelf voor de gek te houden. Lastiger vind ik de instellingen te vinden waar je aan gewend bent. Meer "verstopt" zoals ik al zei. En "klaagzang" dat ligt bij beschouwer en niet bij mij. Ik geef gewoon kritiek en verbeterpunten met argumenten en dat is opbouwend. Maar goed, er zijn altijd mensen die zeggen "een glas is half leeg".
 
Laatst bewerkt:
Zullen we even bij het onderwerp blijven?

Zoals ik twee berichten eerder zei: op mijn win7 laptop werkt de windows update gewoon nog.
Dus wat is er aan de hand met de win7 installatie van de vraagsteller.


Overigens heb ik hier een beschrijving gevonden hoe je win7 toch nog aan het updaten kunt krijgen:
https://kb.plugable.com/general-support-articles/windows-7-wont-update-heres-what-to-do

Goedenavond srpchulp, net weer thuis.
Gekke is dat ik wel op de microsoft site kom, maar updates zag ik niet meer.
Vanmorgen nog even aan het zoeken geweest en denk dat het aan de Gateway ligt. Deze is niet zichtbaar in het netwerk van PC7.
Wel op deze PC8. Kan geen linken openen maar wel overzichts sites zien met expl. 8 en google chroom.
Ga er weer mee stoeien en je hoort me later weer.
 
Zullen we even bij het onderwerp blijven?

Zoals ik twee berichten eerder zei: op mijn win7 laptop werkt de windows update gewoon nog.
Dus wat is er aan de hand met de win7 installatie van de vraagsteller.


Overigens heb ik hier een beschrijving gevonden hoe je win7 toch nog aan het updaten kunt krijgen:
https://kb.plugable.com/general-support-articles/windows-7-wont-update-heres-what-to-do

Goedemiddag srpchulp,
Heb net van die site All supported x64-based versions of Windows 7 gedowload en uitgevoerd op de andere pc. Helaas verandert niets, nog steeds geen mogelijkheid om een link te openen.

Even over voorgaande posting. Als ik google chroome opent, komt hij wel op de standaard (ingestelde) site.
Vervolgens als ik een site opgeef, opent hij een overzicht met allemaal linken en als ik dan een link uitkies en wil laten openen geeft hij die foutmelding.

Foutmelding is: Je verbinding is niet prive
Net::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

Bij explorer geeft hij weer dat de webpagina niet kan worden weergegeven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan