Windows 7 updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchOirs

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Berichten
720
Goedemiddag allen,

Vraagje aan de kenners.

Kan men Windows 7 nog updaten?

Microsoft heeft het weggehaald zag ik.

Many thanks

Dutch
 
Wat ik lees is vrij ingewikkeld en niet zinvol. Je kunt beter vragen hoe je nog van W7 naar W10 gratis kunt overstappen/upgraden als ik dat allemaal zo lees op internet. Overigens is in W10 heel veel hetzelfde als in W7.
 
Windows 7 heeft inderdaad nog updates voor bedrijven en instellingen die particulieren niet krijgen, net als eerdere versies die niet meer werden ondersteund. Je kan Windows 7 nog altijd (hier) downloaden en automatisch laten updaten tot het laatst geboden niveau.
 
Goedenavond,
Om met Alfred 2 te beginnen. Heb zelf de cd van Windows 7, gaat meer om de updates.

Zit met het volgende probleem.
Heb windows 7 overnieuw geïnstalleerd op m'n 2e pc. Tot dusver geen probleem.
Gebruik kabel van ziggo met een modem. Vandaar naar een switch waarop m'n 2 pc's aangesloten zijn.
Internet loopt via een (thuis) netwerk. Alles draait nog goed, zoals je ziet werkt het ok.
Alleen dus niet met m'n 2e pc.

Bij de installatie wordt Explorer 8 en google chroome geïnstalleerd.
Als ik chroome opent met een blanco pag. en vervolgens iets intik, krijg ik een overzicht van linken.
Als ik dan een link aanklik, zegt chroome, je verbinding is niet prive en stopt.

Heb het idee dat het probleem in het netwerk zit.
Wat me opvalt als ik het Netwerk Centrum opent krijg ik op de ene Netwerk 3 te zien en op de andere Netwerk.
Wat ik ook doe krijg geen Netwerk 3 te zien?

hoi srpchulp, , wil eerst proberen om internet gebeuren weer op line te krijgen en volgende stap wordt dan updaten van de voorlaatste versie: 12.03.2020 Version 11.9.1 (Hashes, AV check)
Zou mooi zijn als ik deze kan opslaan om later alsnog te kunnen gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
De vraag moet natuurlijk zijn: waarom wil je niet updaten? Wat is het voordeel van blijven hangen op een onveilige (want niet geupdatete versie?
 
Hoi OctaFish,

Gewoon omdat ik verknocht ben aan 7. En het is maar een besturingssysteem. Als Google Chroome goed werkt of Edge, dan draait alles gewoon lekker..
 
Totdat Chrome stopt met de ondersteuning... :p
Updates zijn er niet meer voor dus je bent zeer kwetsbaar, dus waarom niet overstappen naar Windows 10? Wat is daar anders aan dan Windows 7 volgens jouw?
 
Laatst bewerkt:
Totdat Chrome stopt met de ondersteuning...
Updates zijn er niet meer voor dus je hebt zeer kwetsbaar, dus waarom niet overstappen naar Windows 10? Wat is daar anders aan dan Windows 7 volgens jouw?

Gewoon gebruikersgemak omdat ik dit al jaren gebruik en nogmaals het is een besturingssysteem.
Begrijp dat bv. deze Computer er niet meer is, wat ik veel gebruik. Iedere updating maken ze het systeem simpeler en eenvoudiger (voor hunzelf). zodat de updatingen simpeler worden.

Waarom moeten we zo nodig iedere keer switchen... alleen voor de verdiensten van Microsoft.
 
Het gebruikersgemak is haast hetzelfde. Dus ik zie het probleem niet zo? 'Deze Computer' is er in Windows 10 nog steeds hoor.

Je pc wordt nu steeds meer een tikkende tijdbom, tenzij je constant op virussen wilt blijven scannen.
 
Laatst bewerkt:
Het gebruikersgemak is haast hetzelfde. Dus ik zie het probleem niet zo? 'Deze Computer' is er in Windows 10 nog steeds hoor.

Je pc wordt nu steeds meer een tikkende tijdbom, tenzij je constant op virussen wilt blijven scannen.

Op virussen zal je altijd moeten blijven scannen.. ook in windows 10

Zal morgen eens kijken bij een kennis die 10 heeft.

Maar om even terug naar probleem te kijken is vermoedelijk omdat ik geen gateway zie hier
 
Laatst bewerkt:
Windows 10 heeft zijn eigen vaste virusscanner. Plus dat die veeeel minder lek is dan Windows 7.
 
Dat een browser het niet meer doet en op een gegeven moment geen enkele meer, komt omdat die het stokje aan Maarten geven. Heb je het probleem dat de verbinding niet beveiligd is, dan kan de browser het HTTPS protocol niet ondersteunen en moet die HTTP nemen, wat niet beveiligde on-versleutelde verbindingen zijn. Voor HTTPS moet er een SSL certificaat worden afgegeven door de Internet host. Deze kan als ongeldig worden gezien als de computer systeemtijd of datum niet de juiste is.

Deze pagina van Chrome helpt jou verder met foutmeldingen. Het kan ook een conflict zijn: https://support.google.com/chrome/a...-transparency-required-of-ssl-certificaatfout
 
Laatst bewerkt:
Windows 98SE was ook een maar een besturingssysteem en ook prima.
Toch werk je daar nu niet meer mee.
Voor Windows XP geldt hetzelfde en ook daar werk je niet meer mee.

Het is gewoon een slecht idee om alles op je PC te doen met een niet meer ondersteund besturingssysteem.
En zolang je nog gratis kan updaten heeft dat weinig met verdiensten van Microsoft van doen.
 
Op een gegeven moment is het toch afgelopen. Wat ik lees heeft W7 nog een marktaandeel van 18,5% wereldwijd. Zonder de verlengde updates is het gewoon onveilig.
Bijna alles is in W10 hetzelfde, soms zitten zaken wat meer verborgen en er is meer 'flauwekul' aanwezig wat voor de één leuk is en voor de ander onnodig. Configuratiescherm en GodMode werken in W10 hetzelfde. Zoekfunctie (vergrootglas) vind ik beter. Belangrijker dan al die instellingen van Windows zelf vind ik dat je goed kunt werken op de pc en dat is onder W10 zeker wel het geval.

Jaren gewerkt met W7 Ultimate en nu W10 en ben tevreden.
 
Ik heb ooit mijn moeder, die een digibeet is, haar laptop geüpgraded van Windows 7 naar 10, en alles was voor haar hetzelfde.
 
Ja, dat begrijp ik volledig.;):D:D:D
 
Windows 98SE was ook een maar een besturingssysteem en ook prima.
Toch werk je daar nu niet meer mee.
Voor Windows XP geldt hetzelfde en ook daar werk je niet meer mee.

Het is gewoon een slecht idee om alles op je PC te doen met een niet meer ondersteund besturingssysteem.
En zolang je nog gratis kan updaten heeft dat weinig met verdiensten van Microsoft van doen.

Klopt, jarenlang met 98SE gewerkt, vervolgens XP en nu W7. Moet zeggen dat W& als beste uit de bus komt :)

Weet ook wel dat je er uiteindelijk er (bijna) niet aan ontkomt.
Uiteindelijk moeten we allemaal stoppen :-(
 
Dat een browser het niet meer doet en op een gegeven moment geen enkele meer, komt omdat die het stokje aan Maarten geven. Heb je het probleem dat de verbinding niet beveiligd is, dan kan de browser het HTTPS protocol niet ondersteunen en moet die HTTP nemen, wat niet beveiligde on-versleutelde verbindingen zijn. Voor HTTPS moet er een SSL certificaat worden afgegeven door de Internet host. Deze kan als ongeldig worden gezien als de computer systeemtijd of datum niet de juiste is.

Deze pagina van Chrome helpt jou verder met foutmeldingen. Het kan ook een conflict zijn: https://support.google.com/chrome/a...-transparency-required-of-ssl-certificaatfout

Thanks Alfred 2, ga er morgen mee aan de slag..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan