Video's downloaden via Edge

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.662
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Steeds vaker wordt ik onderbroken en doorgestuurd naar Edge en hoe kan ik dan daar (in Edge) snel en goed een video van YouTube downloaden. Goede kwaliteit en een beetje vlot.
 
Hoewel het officieel niet mag zijn er websites voor die dit kunnen. Als je Googled op 'Download YouTube Video' vind je veel sites.
 
Is er iemand die ervaring heeft met een add-in voor Edge die perfect werkt op dit gebied.
 
Zoals eerder door mij aangehaald is GemistDownloader één van de weinige die in HD (ook met de zelfde kwaliteit) en veel sneller dan het origineel afspelen zou duren, de video van YouTube download. Muziek of geluid uit video's als MP3 kan die ook heel goed. GemistDownloader heeft een pagina op de site van de makers, voor uitleg van de juridische kant. Het gaat denk ik om gedogen van gebruik voor privé doeleinden. Gedogen is het zelfde als er recht op hebben want ze passen in Nederland er voor op om iedereen rechten te gunnen. Verder download je een video ook als je die bekijkt en er is niets op tegen om dat off-line te doen. Maak anders gebruik van jou recht op informatie. Ik werd in mijn jeugd voor de rechter gedaagd wegens een cassettebandje wat was doorgegeven maar er stonden alleen fragmenten op en dat mocht dus vanwege het recht op informatie. Zaak geseponeerd.

https://www.helpdeskweb.nl/gemistdownloader/

Je moet het programma installeren en je bezoekt daarna niet merkbaar een site. In de lijst staat "YouTube video downloaden." Kies steeds de kwaliteit in het menu en bevestig dat het downloaden moet beginnen. Op de taakbalk zie je de voortgang. Het is mij nog nooit niet gelukt en heb het al vele jaren. Succes
 
Is er iemand die ervaring heeft met een add-in voor Edge die perfect werkt op dit gebied.
Die vind ik niet. Zal wel te maken hebben met het feit dat YouTube pro-actief handelt, en/of dat Microsoft dit (onder druk van YouTube) dit niet toestaat.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan