• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde uit andere sheets in reeks kolommen vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

nancy70

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2012
Berichten
48
Hi

Weet iemand de formule om de naam weer te geven in kolom B, zodra deze naam in een reeks de kolommen (C:F) voorkomt en deze naam vermeld staat op blad 2, zie bijgaand voorbeeld bestandje

Gr,
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 23
Afsluiten met control shift enter (matrix formule)

Code:
=ALS.FOUT(INDEX(C2:F2;1/(1/(MAX(AANTAL.ALS(Blad2!$A$2:$A$4;C2:F2)*KOLOM(A1:D1)))));"nvt")
 
Laatst bewerkt:
Excel 365:
Code:
=FILTER(Blad2!$A$2:$A$4;ISGETAL(VIND.SPEC(Blad2!$A$2:$A$4;C2&D2&E2&F2));"nvt")
 
Of:
Code:
=ALS.FOUT(ZOEKEN(1000;VIND.SPEC(Blad2!A$2:A$4;C2&D2&E2&F2);Blad2!A$2:A$4);"nvt")
 
Bedankt voor de oplossingen maar toch nog een aanvullende vraag
Is het ook mogelijk om de eerst voorkomende waarde van rechts naar links weer te geven, zie bijgaand voorbeeld ?
 

Bijlagen

  • voorbeeld 2.xlsx
    17,1 KB · Weergaven: 22
Dat doet de formule van HSV
 
Helaas daar lijkt het in eerste instantie wel op maar als je data wijzigt gaat het niet goed meer.
Gr,
Nancy
 
Ik zie het probleem ook niet. Formule van HSV geeft exact de gevraagde uitkomst.

"Maar als de data wijzigt gaat het niet goed meer"
Zonder een aangepast voorbeeldje is dit natuurlijk erg lastig inschatten HOE de data gewijzigd is en WAT en er dan niet goed gaat.
 
Ik kan me er iets bij voorstellen dat "appel" en "appelkers" kan voorkomen en dat er dan iets niet goed gaat.

Code:
=ALS.FOUT(ZOEKEN(1000;VERGELIJKEN(C2:F2;Blad2!A$2:A$4;0);C2:F2);"nvt")
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan