berekenen in datasheetview

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samsung6713

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2019
Berichten
209
Goedeavond,

Ik heb een ms access applicatie welke gekoppeld is via odbc aan een sql database.
De data wordt weergegeven in een datasheetview, met een paar honderd records per week (filter)
Op de een snelle computer gaat alles vlotjes, maar op een iets minder snelle computer hapert het als ik scroll.
Er komt dan onder in beeld te staan: berekenen
Er zijn 2 berekende kolommen, en de voorwaardelijke opmaak die erin zat heb ik al uitgezet.

Als ik de data verder filter naar ca. 50/100 records gaat het wel zonder haperen.

Is er een manier waarbij ik access alle records per week kan laten berekenen zodat het niet meer hoeft te gebeuren bij het scrollen?

Edit: als ik de gecalculeerde velden verberg blijft het scrollen haperen.
 
Laatst bewerkt:
Dat berekenen is niet wat jij onder 'berekenen' bestaat, maar heeft te maken met het inlezen van de data. Dat kun je alleen versnellen door de selectie te beperken. Ofwel door de selectie aan de server kant te beperken, ofwel door de (gekoppelde) tabel te filteren. Als het om een alleen lezen tabel gaat, zou je nog kunnen overwegen om die in een virtuele tabel te zetten, dan heb je geen sneldheidsprobleem.
 
Zoiets dacht is al, er is dus geen mogelijkheid om het aantal ingelezen records te vergroten?
 
Dat levert juist je probleem op :). Je moet de selectie dus verkleinen. Zelf werk ik dan dus met een virtuele tabel, zoals gezegd. Heb je geen snelheidsprobleem.
 
Je zou zeggen dat het scrollen door een paar honderd records niets voorstelt voor de computer.
Ik heb een vergelijkbare tabel met data in Excel staan die waar ik zonder enige hapering door kan scrollen.

De datasheetview gebruik ik om data in te voeren, een virtuele tabel lijkt me dan geen optie.
 
Maar die Excel tabel staat waarschijnlijk lokaal, en niet op een SQL server. Ook met een virtuele tabel kun je data wegschrijven overigens.
 
Het excelbestand staat inderdaad lokaal.

Er zitten tientallen uren in het maken van de huidige datasheetview met allerlei comboboxen met zoekfunctie en voorspellende tekst e.d.

Dat wil ik niet gaan omzetten naar een andere tabel.

Bedankt voor je hulp, ik leer wel leven met iets langzamer scrollen.

Zo erg is het nu ook weer niet;)
 
Zoveel werk zou het niet zij, maar wellicht kun je de huidige schermen versnellen door de procedures wat slimmer te maken. Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan