via verkenner start opeens Photoshop automatisch op. ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

gbeersma

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2016
Berichten
104
Sinds een uur heb ik het volgende probleem. Als ik in de verkenner een foto open krijg ik die normaal gesproken vol in beeld, waarna ik kan besluiten om hem al of niet in Photoshop te openen. Nu gaat dat laatste opeens automatisch, dus in plaats van in de verkenner opent de foto meteen in Photoshop. Ik denk dat ik zelf per ongeluk ergens verkeerd geklikt heb, maar waar? Op zich lijkt het handig om op die manier meteen naar Photoshop te gaan, maar ik ben natuurfotograaf, maak veel foto's van bijvoorbeeld een of ander klein beestje (voor de liefhebbers zie desgewenst https://waarneming.nl/users/104779/photos/?advanced=on), loop dan in de verkenner die foto's op groot formaat langs en kies dan welke ik ga gebruiken om in Photoshop de verdere bewerking te doen. Dus voor mij is het handiger om terug te gaan naar de situatie die ik had. Maar hoe?
 
Meestal begint dat met > Rechtermuisknop > Openen met > Kies het gewenste programma of andere app. Wat jouw ingestelde programma was weet ik niet. In W10 is dat volgens mij de app Foto's.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Ik kan een foto in de verkenner wel via de rechtermuis openen in Photoshop, maar het probleem zit er juist in dat als ik niet zeg 'openen in Photoshop' maar gewoon 'openen' (de bovenste optie) dat hij dan toch en ongewenst naar Photoshop gaat.
 
Dan kies je > Kies Andere app (onderaan) Maak een keuze (scrollen) en vink > Altijd deze app gebruiken aan
 
Of in Instellingen => Apps => Standaard Apps => Fotoviewer wijzigen van Photoshop naar Photo's...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan