• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch wisselen tussen 2 werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald87

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2017
Berichten
40
Hallo,

Ik zoek een macro die automatisch wordt gestart bij opstarten van een bestand en om de bijv 2 minuten wisselt tussen 2 tab/werkbladen in een excel document.
Onderstaande reactie van Ron.cancio heb ik in een oud topic uit 2011 gevonden, echter het bestand met macro staat er helaas niet meer, maar dat is precies wat ik bedoel.

"In bijgevoegd bestand zit een macro die bij het opstarten wordt geactiveerd.
Elke 15 seconde wordt er geswitched tussen blad 1 (met gele cel) en blad 2."

Alvast bedankt.

Gr Ronald
 
Laatst bewerkt:
Begin eens met je eigen bestand te posten. Want het lijkt mij een nogal nutteloze/nodeloze actie. Lijkt mij gewéldig dat je in een werkblad aan het werken bent, en dat ineens je werkblad voor je neus verdwijnt...
 
Voorbeeldje met 5 seconden.
Dat kan je uiteraard wijzigen in 15 seconden of 2 minuten:
Bekijk bijlage tmr.xlsm
 
Laatst bewerkt:
in thisworkbook had je ook nog in een before close event even de boel moeten stilleggen, anders blijf je aan de gang.
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
   StopTimer
End Sub
 
Inderdaad.
Aangepast in #3.
 
Begin eens met je eigen bestand te posten. Want het lijkt mij een nogal nutteloze/nodeloze actie. Lijkt mij gewéldig dat je in een werkblad aan het werken bent, en dat ineens je werkblad voor je neus verdwijnt...
Het betreft een bestand waarbij ik de voortgang 1x per uur invul, als hij net switcht is dat niet zo erg, anders stel ik 'm nog wat langer in ;)
 
Edmoor, vandaag had ik het te druk, morgen ga ik het direct proberen. In ieder geval al hartelijk dank hiervoor
 
Voorbeeldje met 5 seconden.
Dat kan je uiteraard wijzigen in 15 seconden of 2 minuten:
Bekijk bijlage 357431

edmoor,
Werkt perfect.
Ik zie dat je een stop timer button hebt toegevoegd, dat is helemaal top. Is dat dan ook mogelijk in plaats van bij openen bestand een start button? Dan zou je het dus kunnen starten/stoppen wanneer je wilt.
Dit zou helemaal mooi zijn :)
 
Waarom zouden soortgelijke gegevens in verschillende werkbladen opgeslagen moeten worden ?
 
Werkt hier prima, maar je hebt al wat je wilde :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan