toetsenbord zonder linker ALT toets

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
onlangs heb ik via een bekende chinese webwinkel een knap Bluetooth toetsenbord gekocht voor een aantrekkelijke prijs. Ziet er mooi uit, de toetsaanslag is prettig en het werkt perfect. Kan zelfs met 4 apparaten verbonden worden.
Kleinigheidje: het heeft geen linker ALT toets. Aangezien ik nogal eens gebruik maak van speciale tekens uit de ASCII tekenset met een ALT+NUMPAD code, is dat niet zo handig. Weet iemand een alternatief?

unnamed.jpg
 
Heb je een toets met het opschrift: Option?
 
Tis imho een keybord voor MacOS gezien de command key met het bekende teken erbij. Niet voor Windows bedoeld.
De rest heeft @edmoor al genoemd.
 
Wat ik zie dat zijn keuzetoetsen tussen iOS, Android en Windows.

De rechter Alt toets moet zelfde kunnen, dus zou dit toetsenbord helemaal geen Alt toets hebben?
 
Schakel dan eens naar Windows en test dan of die Command toets hetzelfde doet als een standaard linker ALT toets.
 
De rechter "Alt" - toets bestaat op geen enkel klavier : dat is een "Alt Gr" en de funktie is verschillend.
 
"Alt Gr, een afkorting van "alternate graphic", is een toets op het toetsenbord van een computer waarmee tekens met accenten of andere speciale tekens kunnen worden ingevoerd." Bron: Wikipedia

Deze toets moet het zelfde kunnen zoals ik schreef en op sommige toetsenborden staat er geen "Gr" achter Alt.
 
Op mijn standaard toetsenbord kan ik inderdaad ook met de Alt GR toets die tekens invoeren.
Overigens staat dat ook voor ALT Ground.
 
Laatst bewerkt:
Dames en heren, dank voor het meedenken.
Het is inderdaad een toetsenbord dat zowel voor Android, Windows als iOS gebruikt kan worden. Met een speciale toetscombinatie kan je het toetsenbord zondig in een gewenste instellen zetten. Dat lost het probleem echter niet op. De rechter ALT toets werkt niet voor het invoeren van ASCII tekens. Ik ga maar eens proberen hoe de klantenservice is bij leverancier, en daar de vraag stellen. Mijn ervaring is dat ze doorgaans redelijk snel antwoorden. Wordt vervolgd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan