Map volledig wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Ik heb nog een oude desktop, die nog goed draait met W10, maar vrij traag.
Deze wil ik aan de kringloop winkel geven.
In de map doc, afbeeldingen en video staat veel.
Deze heb ik allemaal laten vervallen en ook uit de prullenbak, maar hoe krijg ik ze voor 100% van de schijf af.
Ze staan allemaal op de C schijf.
 
Het programma CCleaner kan lege ruimte overschrijven. Dan zijn bestanden niet meer terug te halen met computer maar eventueel in een laboratorium, waar de magnetische sterkte van ieder bit wordt bepaald en zo kan worden afgeleid of een deeltje eerder een andere waarde heeft gehad. Om ook dat onmogelijk te kunnen maken kan in CCleaner worden gekozen voor meerdere malen overschrijven met willekeurige bits. Succes en bedankt voor hergebruik
 
Alfred kan je me nog even opgeven waar ik het in CCleaner kan vinden?
 
Als ik W10 opnieuw installeer, is dan alle data verdwenen.
Maar, je moet bij de her-installatie een MS account maken, maar als ik de PC weg doe, wil ik niet dat anderen mijn MS account met bijbehorend e-mailadres zien. Hoe is dat op te lossen?
 
Je kan de herinstallatie van Windows ook doen zonder gebruik te maken van je MS-account.
Gewoon opteren voor lokaal account.
 
Er blijft voldoende lege ruimte waar iets in zou kunnen staan, als u Windows opnieuw installeert. Dat is dus niet goed genoeg. Ook formatteren is gewoon wissen, wat weer alleen als te overschrijven ruimte gekenmerkt is.

In CCleaner het menu Extra en onderaan Station wissen. Vreemd genoeg verschijnt bij mij niet de keuze "Lege ruimte" maar blijft die plaats in de lijst leeg. Ik ga het ook niet uitproberen. Misschien een probleem met de versie.

Edit: inderdaad, ik heb rechts onderaan voor updaten gekozen en de nieuwste CCleaner versie laat in de lijst zien Heel station én Alleen vrije ruimte.

Bij de optie om een Microsoft account te nemen staat onderaan in het scherm heel klein de ontsnappingsmogelijkheid voor "Lokaal Account" U moet alleen een gebruikersnaam invullen, iets als Easy Computers.
 
Laatst bewerkt:
Bij de optie om een Microsoft account te nemen staat onderaan in het scherm heel klein de ontsnappingsmogelijkheid voor "Lokaal Account" U moet alleen een gebruikersnaam invullen, iets als Easy Computers.
Die optie is er alleen nog bij de Pro en Business-versies.
Als je bij Win 10 Home voor "lokaal account" wilt kunnen kiezen moet je zorgen dat er geen internetverbinding is tijdens het installeren, dus geen WiFi of netwerkkabel verbinding.
Na afloop van de installatie kun je deze verbinding dan weer herstellen om updates binnen te halen.
 
Wis veilig alle inhoud of vrije ruimte van een station (Onherstelbaar) zit bij CCleaner onder > Gereedschap > Gegevenswisser

Vrije ruimte alleen zit ook onder Cleaner > tabblad Windows > Geavanceerd > Wis vrije ruimte aanvinken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan