Afbeeldingen laden heel traag in outlook 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier heb ik ook naar gekeken is daar iets fout aan ?
Schermopname (1).png

Schermopname (2).png

Schermopname (3).png
 
Laatst bewerkt:
Ja, bij Energiebeheer > Gedrag van de aan/uit knop > Instellingen die nu niet beschikbaar zijn, Snel opstarten voorlopig (en ook altijd bij andere problemen) uitschakelen.

Het standaard programma voor .webp zou u proberen een foto viewer aan te wijzen. Ik kan in die lijst zo niet zien wat u op de computer heeft maar bij mij, zoals gezegd IrfanView.
 
IK heb mijn schijf even gecontroleerd maar zo te zien geen probleem.
Wat betreft de aan/uit knop daar zie ik bij mij nergens iets staan over snel opstarten
Ik heb bij webp de 123 photo viewer een geprobeerd maar ik zie geen verschil daarin.
Het is wel zo Bij een herstart alles in orde Na 10 minuten klaar geen afbeeldingen meer te zien ?
e de waele
Schermopname (4).png
Schermopname (5).png
zo dat was het weer
 
Waarmee leest u de e-mail? U schrijft: "Hij geeft ook altijd aan als het niet goed gaat dat ik dan naar de webbrowser moet gaan ??" maar ook dat u Chrome gebruikt dus daar ben ik in ieder geval, wel vanuit gegaan.
 
Dat zie ik altijd staan boven aan een klein blauw bolletje met een uitroepteken
Als de pagina niet goed word weer gegeven moet ik daar op klikken en gaat hij naar de website van de afzender of het bedrijf. Maar dat stelt niets voor dat is het probleem niet
Heb je nog meer ideen waar ik naar ken kijken eventueel. Ik zoek het nog steeds in windows ergens
e de waele
 
Ik denk dat het dan toch aan die add-on ligt of is dat outlook.com? Hier de drie versies: https://www.youtube.com/watch?v=ywNUS1uv44E

Kan u in Outlook of Windows Mail, wanneer u deze verbindt met Outlook wel steeds goed de e-mails zien? Kan u e-mails steeds goed zien wanneer u in de adresbalk gaat naar: oulook.com Kan u de e-mails goed zien in een andere browser zoals Edge?

Ik neem aan dat u Tijdelijke Internetbestanden in de Chrome browser heeft gewist en/of deze map verplaatst. De laatste versie van de browser gebruikt. Een fotoviewer gebruikt voor .webp bestanden zoals IrfanView want 123Viewer ken ik niet en als dat geen .webp bestanden kan weergeven dan heeft dat geen zin.

Windows heeft virtueel geheugen en dat kan problemen geven wanneer een programma Windows vraagt om het te vergroten. Stel dit daarom maximaal even groot in als minimaal. Windows heeft ook tijdelijke bestanden en misschien is deze map wel te groot geworden, dit kan gewist worden met schijfopruiming.

Knipsel Virtueel Geheugen.JPG
 
Beste Alfret 2
Ik ga daar morgen aan werken en dan kunnen we kijken waar we op uitkomen. Zoals het nu is werk WLM goed ook de afbeeldingen Ook outlook werkt goed op de afbeeldingen na dan ,
Ik ga morgen kijken wat ik kan doen Ik ga zeker kijken bij windows tijdelijke bestanden En ook bij tijdelijke bestanden van outlook . Ik ga ook eens irfanvieuw proberen.
Alvast weer heel veel dank
e de waele
 
Laatst bewerkt:
"Naar de webbrowser gaan", is volgens mij gewoon de mail online lezen. Volgens mij kun je de grootte van de cache in de browser(s) zelf instellen. IN Internet Explorer o.a. > Internetopties > Tabblad Algemeen > Browsegeschiedenis > Instellingen pas de grootte MB aan.

Het lijkt mij voor de hand liggen dat als de pc opstart, afbeeldingen vlot laden omdat de cache leeg/gewist is en dan gaat die snel vollopen. Hoeveel RAM? Hoeveel Virtueel= pagefile.sys? Minimaal op de c:-schijf 4GB?

Ik schoon tijdelijke bestanden altijd op met CCLeaner.
Zet het onderstaande in het kladblok/tekstbestand > Opslaan als > Alle webbrowsers sluiten en opschonen.bat
Door .bat wordt het een batch file.

Dan kun je tussendoor ook eens opschonen. Kijk wat in CCleaner aangevinkt staat! rem staat voor remark en waar dat staat in de opdrachtregels zijn deze regels inactief. M.a.w. deze worden niet uitgevoerd.


Code:
@echo off
rem sluit alle openstaande webbrowsers en opschonen
rem eventueel sneltoets Alt + F12
rem REM (BASIC), an inline comment (REMark) in BASIC and some other computer languages
taskkill /F /IM chrome.exe /T
taskkill /F /IM firefox.exe /T
taskkill /F /IM iexplore.exe /T
taskkill /F /IM msedge.exe /T
rem taskkill /F /IM MicrosoftEdge.exe /T
rem taskkill /F /IM opera.exe /T
rem taskkill /F /IM safari.exe /T
rem open CCleaner om op te schonen
cd "C:\Program Files\CCleaner"
start CCLeaner64.exe
exit
rem computer afsluiten
rem C:\Windows\System32\shutdown.exe -s -t 5
rem C:\Windows\System32\shutdown.exe /s /f /t 00
 
Laatst bewerkt:
Beste forum leden
zo ziet het bij mij er uit De c schijf is een SSD schijf van 501 GB.
de F schijf is een gewone schijf van 500 GB
wat ga ik moeten instellen en is het nodig om mijn probleem op te lossen?

Schermopname (8).png
 
Klik/selecteer de C:-schijf en Activeer > Aangepaste grootte en zet:
Begingrootte (MB) op 4096
Maximale grootte (MB) op 4096
klik op Toepassen en OK waar nodig (niet vergeten).
Opnieuw opstarten en dan staat pagefile.sys in de root van C

Hoeveel RAM heb je?
 
Laatst bewerkt:
Geinstalleert RAM geheugen is 8GB
IK heb ergens gelezen dat dit niet goed zou zijn voor de SSD schijf
Mag ik ook de F schijf gebruiken dan ??
Ik heb nog iets ontdekt IK heb van morgen mijn laptop gestart om 11:30 en hij heeft tot nu toe nog de afbeeldingen op het scherm weer.
En dat komt denk ik omdat ik de laptop vandaag niet heb dicht geklapt ?? IK laat hem vandaag zo staan en kijken of hij het de hele dag goed doet
Als dat zo zou zijn dan kunnen we kijken wat we er nog aan kunnen doen ik ben heel benieuwd
e de waele
 
Laatst bewerkt:
8GB is wel goed/voldoende volgens mij. RAM zijn modules in geheugenslots, kun je zien met Speccy.
Ik heb ergens gelezen dat dit niet goed zou zijn voor de SSD schijf
Volstrekte onzin en zo instellen op de C:-schijf als aangegeven.
Mag ik ook de F schijf gebruiken dan ??
Nee. Niet nodig en wenselijk.
 
OK bedankt ik ga hem zo instellen dan en zal zien wat hij doet , Ik ga vanavond pas de klep eens dicht leggen
Kijken wat er dan gebeurd weer maar bedankt dan ,
e de waele
Schermopname (10).png
 
Laatst bewerkt:
Als u geen virtueel geheugen instelt dan werken sommige programma's langzamer. Vaak zijn ze zo geprogrammeerd dat ze virtueel geheugen gebruiken. Inderdaad is het zo dat veel schrijven de levensduur van een SSD verkort maar er wordt gewoonlijk tien keer zoveel naar de schijf geschreven, als naar het wisselbestand. Tenminste: wanneer u ruim voldoende geheugen in de computer heeft, zoals 16 Gb! Gebruik beide schijven er voor.

Ik raad aan om een SSD te nemen zoals Samsung, die veel geschreven bestanden verplaatst met een hulpprogramma. Hiervoor is wel een op die SSD gereserveerde ruimte nodig.

Wat u kan doen, dat is na verloop van tijd het virtueel geheugen van beide schijven op nul zetten, de computer herstarten en de schijven defragmenteren. Daarna weer instellen en opnieuw opstarten. Het virtueel geheugen is dan niet alleen gedefragmenteerd maar staat op een nieuwe plaats en bij voldoende geheugen hoeft het dus ook niet groot te zijn. Ik gebruik een geheugen manager "Wise Memory Optimizer" en deze verplaatst weinig gebruikt geheugen naar het virtuele geheugen, dan komen daar in ieder geval vaak de gegevens in die niet vaak aangesproken en veranderd worden. Verder heeft u in ieder geval sneller de gegevens wanneer deze van de SSD gelezen worden.
 
Het virtueel geheugen staat nu op de C : schijf en zal hem nu ook op de F schijf zetten van de data.
Ik zal zien wat hij gaat doen Hij heeft het vandaag de hele dag goed gedaan
e de waele
 
Beste forum leden.
Vandaag weer praktisch laat afbeeldingen Gisteren werkte hij prima je word er echt dol van
Ik gisteren blij ik dacht opgelost maar vandaag weining of geen afbeeldingen en lang wachten voor er een op het scherm staat.
Het duurt gemiddeld toch wel 2 minuten . maar sommige staan er gelijk op dus ?????? totaal geen kant aan te krijgen
e de waele
 
Goede morgen
Zo ziet mijn beeld er uit als ik bv Aldi reclame voorbij zie komen en kan goed 2 minuten duren voor ik de afbeeldingen zie op mijn scherm En als ik mijn oude WLM gebruik staat deze er vrijwel direct op ??
Schermopname (12).png
 
Je kunt het beste contact opnemen met de makers van dat amateuristische programma. Weet niet of dat Microsoft is. Is dat een betaald programma, dan zijn zij verantwoordelijk en moeten dat oplossen, immers je hebt betaald. Alles wat in deze topic is aangedragen is nuttig geweest. Lees ook nog eens de bijdragen van Alfred, prima inzet! Je kunt ook uren lezen op internet over dit probleem en met name is het dan jammer dan het weer toegespitst wordt op één specifiek geval in die topic en dan weer tig quotes (Engelse topic). Een goede directe oplossing kan ik niet vinden en ik heb echt gezocht. Kijk jij deze dan nog even na.

Een kenner en aanhanger van Outlook zou dit probleem binnen een minuut moeten kunnen oplossen. Waar zijn deze mensen nu? En dan mag ik geen kritiek leveren op Outlook! Outlook zorgt voor veel problemen en dat kun je ook op internet lezen. Om moedeloos van te worden.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat klopt helemaal daarom ga ik nog het een en ander lezen en eens opschrijven wat ik allemaal heb veranderd en wat nog niet.
Het is wel heel raar dat hij het een dag goed heeft gedaan Mischien een conflikt met WLM ? dat ga ik er eens afgooien dat is dat ook weer uit te sluiten Mocht het overigens weer goed werken dan zal ik dat hier zeker posten Daar hebbe jullie recht op vind ik.
Ik ga weer verder zoeken alvast weer heel veel dank
e de waele
 
Als ik het goed begrijp dan heeft u als e-mail cliënt Hetnet van KPN en u gebruikt daarvoor de Windows Outlook app voor Windows 10 64 bits. E-mail moet worden verplaatst naar Outlook. Een e-mail service die u direct raadpleegt is handiger en dat kan met Hetnet e-mail ook via de browser. Ik heb gevonden dat er wel eens synchronisatie problemen zijn tussen Hetnet en Outlook. De mail komt dan pas heel laat binnen. Misschien heeft dat iets met de afbeeldingen van doen. Lees bijvoorbeeld de uiteindelijke oplossing voor trage overdracht op het KPN forum hier: https://forum.kpn.com/e-mail-10/mail-komt-traag-binnen-op-outlook-2019-498323

Synchronisatiefouten komen ook veelvuldig voor als je voor de zelfde e-mail cliënt zowel de POP3 als de IMAP methode gebruikt. U kan een andere computer of een telefoon/tablet hebben waar het e-mail account als POP3 staat ingesteld en omgezet moet worden naar IMAP.

Post anders het probleem zelf op het KPN forum of zoek het bij de onderwerpen daar, want Hetnet e-mail zou binnen moeten komen zoals elk ander. Vooropgesteld dat u de eventueel uitgebrachte updates van Windows en de Outlook app heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan