Afbeeldingen laden heel traag in outlook 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Beste forum leden.
Bij mijn outlook 2016 worden de afbeeldingen zeer traag geladen (zeker 1 min ) of soms langer.
Ik heb bij het vertrouwens centrum het vinkje bij Alle afbeeldingen niet automatisch laden al verwijderd.
Maar zonder resultaat het duurt net zo lang wat zou dat kunnen zijn
Hij geeft ook altijd aan als het niet goed gaat dat ik dan naar de webbrowser moet gaan ??
Ik zoek het bij mijn windows instellingen kan dat ?? bij sommige werkt het wel goed en bij anderen niet
Het lijkt of het ook iets met opstarten te maken heeft Als ik opnieuw opstart dan gaat het soms beter
Maar dat duurt maar even dan gaat het weer fout
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Dag, Op forums is veel over langzaam laden van afbeeldingen te lezen. Het is volgens mij een geheugenprobleem van de map Tijdelijke Internetbestanden. Als het uit enkele maar niet alle e-mail blijkt, dan zal de server waarop de afbeeldingen staan geen beveiligde HTTPS verbinding hebben of er staan fouten in het HTML script.

Probeer dus dit: ga in Internet Explorer of Edge naar de instellingen van Tijdelijke Internetbestanden en verplaats de map ervan. Verder nog: wis de Tijdelijke Internetbestanden in zijn geheel als verplaatsen van de map ervan niet werkt. Start de computer opnieuw op, niet in slaapstand en ook niet met Snel opstarten, waarbij programma's open zullen blijven.

Anders: zet instellingen van Internet Explorer of Edge op Standaard waarden.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Alfret ik gebruik crome heeft dat er iets mee te maken ? Ik ga de aanwijzingen eens proberen e de waele
 
Bij Chrome browser de instellingen eveneens na het wissen van de tijdelijke Internetbestanden op Standaard waarden zetten bij Geavanceerd en daarna in geval van beter laden van afbeeldingen ook één voor één, dus proefondervindelijk, de plug-ins opnieuw weer inschakelen. Plugins van virusscanners zijn verdacht van de fouten te veroorzaken. Bij iedere traagheid van de browser, hoe dan ook, kan u proberen om te wisselen tussen Hardware acceleratie gebruiken en Geen hardware acceleratie gebruiken. Omdat niet alle computers met grafische kaarten daar gunstig op reageren.
 
Beste Alfred 2
Ik heb nu alle invoegtoepassingen uit staan .
IK heb hardware versn uitgezet en dan gaat het laden van de afbeeldingen traag.
Heb de hardw versn weer aangezet en dat ging beter . Ik laat hem zo even staan kijken wat hij veder doet .
Er zij nu nog enkele die het niet doen of heel langzaam . Maar het merendeel gaat goed (alle toepassingen staan nog uit )
Ik weet wel dat er verschil in zit telkens als je opnieuw opstart dus daar is iets mee ??
Een ding weet ik wel Als hij een tijdje in gebruik is werkt hij slecht Zodra ik hem opnieuw opstart en ga gelijk naar outlook werkt hij weer wel goed ??
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij staan die afbeeldingen op een server en dan moet die verbinding maken met de server. En dat kost tijd. Staat ook in de 1e alinea van post 2. Hier staat ook nog info.
 
Laatst bewerkt:
Dat zal wel waar zijn maar als ik bv een bericht krijg van de delta als ik dit open staat gelijk delta in een banner is goed ok maar als ik bv later weer ga kijken dan kan het goed een minut duren voor het er weer staat vreemd toch . Dat heb ik in wlm niet
 
Is er ook geen add-in of extensie die de zaak blokkeert of een virusscanner AVAST die eerst scant?
 
Ik kan mij virus scaner ook uitzetten ga ik ook doen je weet maar nooit
 
Dat kun je natuurlijk niet permanent doen. Neem geen risico! Is dat geen add-in van Avast?
 
Ik heb gewoon een windows beveiliging vooheen was dat windows defender
 
Virusscanner invoegtoepassingen kunnen dat doen in geval van een conflict. Denk ook aan het niet blokkeren van advertentie servers, die natuurlijk de add-ons zijn welke nu zijn uitgeschakeld werden maar daarmee nog niet een aangepast Hosts bestand in Windows die ik daarnaast gebruik. Scanners houden de computer soms bezet en ook indexeerders zoals Windows Search Service voor snellere zoekopdrachten. Updaters binnen uw programma's kunnen de systeembronnen ook bezet houden. Hier kom je eigenlijk alleen achter wanneer je de lijst goed doorneemt die AutoRuns van Sysinternals opstelt van alles wat er opstart en misschien ziet u wel een browser helper die ongewenst is. Ik heb wel eens hulpprogramma's die de hele tijd met zichzelf bezig waren en allerlei andere programma's opdrongen.

Zorg voor updates van de Internet browser en Windows.

Gebruik Internet niet via een VPN dienst, wat uw surfen anoniem maakt.

Outlook zal steeds afbeeldingen opnieuw ophalen. De weg naar de servers wordt gevonden door DNS servers, die ook de adressen omzetten, zoals: youtube.com 74.125.65.91 Ga er in ieder geval vanuit dat u een vertrouwde DNS gebruikt.
DNS controleren en veranderen, de aanwijzingen zijn voor Windows 7 maar ongeveer de zelfde. https://freedns.zone/en/settings/windows-7/ Google DNS is betrouwbaar in werking en 8.8.8.8 en de tweede regel 8.8.4.4

De grafische driver kan niet goed werken dus ben ik ben ik benieuwd naar de ervaring met schuiven van vensters en scrollen van pagina's.

Ik zou schijfcontrole doen via Verkenner en Eigenschappen van de C schijf. Controleer en repareer eventueel alleen het bestandssysteem. De opdracht sfc /scannow controleert Windows.
 
Dat word weer lezen vanavond en uitproberen ben er braaf mee
Ik ben er wel achter dat als hij het niet meer doet En ik start hem dan opnieuw op dan werkt hij weer wel een tijdje gewoon goed.
IK ga morgren uitvogelen hoe veel tijd er tussen zit dat hij het niet meer doet
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Beste forum leden.
Ik heb vanmorgen de update van windows 20H2 toch maar geinstalleerd met als gevolg weer maar heel mijn bureaublad aan diggelen.
En mijn bluetooth was ook weer maar uitgeschakeld Maar ik heb alles weer in orde gemaakt dus is ok
Heb toevallig ook gekeken naar mijn herstel punten deze waren ook weer allemaal mooi weg hoe kan dit ?? Alles was weer uitgeschakeld ??
Heb alles weer ingeschakeld en zelf weer maar herstelpunten gemaakt (dit was de vorige keer ook zo )
Ik heb nog wel een vraag over de waardes browser weer op standaard waarden te zetten maar ben ik dan niet al mijn instellingen er van kwijt ??
Daar was ik even bang voor ?? Ik moet wel nog mijn c schijf controleren en heb windows search service uitgeschakeld .
Ik ga weer proberen (het is alleen maar een luxe probleem want alles werkt gewoon )
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Voor sommige updates moet windows netwerkverbindingen uitschakelen en het kan niet beslissen om de Bluetooth voor de gebruiker te herstellen.

Al vele jaren gebruik ik Desktop OK voor de orde, aanwezigheid ervan en de exacte posities op het bureaublad. Hiermee sla je in één klik de posities van de pictogrammen op. https://www.computeridee.nl/downloads/windows-10/desktopok-nooit-meer-pictogrammen-door-de-war/

Volgens mij blijven Geschiedenis en Bladwijzers behouden wanneer je een browser terugzet naar standaard waarden. Van Bladwijzers kan je een backup maken en onderhoudt een lijstje met welke add-ons dat er worden gebruikt.

Voor programma's die veel systeembronnen in beslag nemen is ook te denken aan cloud service zoals Dropbox. Als u de onbekende namen in de lijst die AutoRuns opstelt Googelt en in de forums van de zoekresultaten kijkt, dan weet u al snel meer over de systeembelasting ervan en of het vertrouwd is of met de internet verbinding druk in de weer is en u probeert om te leiden. Bij een volgende opgestelde lijst van alles wat er opstart zijn de nieuw verschenen regels groen van kleur. Dat is niet alleen gemakkelijk nakijken maar biedt ook zekerheid over wat er op de computer geïnstalleerd wordt. Malware zou bij inactiviteit taken op Internet kunnen uitvoeren zoals Bitcoins genereren of websites lastig vallen en natuurlijk informatie doorgeven. AutoRuns kan malware dat nog verborgen blijft doen vinden en onze focus zou er op gericht moeten zijn om te ontdekken wat de computer, buiten uw weten, aan het doen is. Dat is natuurlijk de hoofdreden van dat de computer bezet lijkt te zijn.

Misschien is het probleem van langzaam ladende afbeeldingen wel gelegen in de standaard te gebruiken foto viewer. Bij Instellingen > Apps > Standaard Apps Als je daar naar beneden scrolt zie je ook staan "Standaard-apps per app instellen." Ga naar Google Chrome en kies Beheren. Het onderdeel .webp is interessant want dat zijn de gecomprimeerde afbeeldingen op Internet vaak. Hier kan u de door u gebruikte foto viewer kiezen zoals bij mij IrfanView 64 bit. Het zou te proberen kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Fret
Voor wat betreft de pictogrammen is bij mij geen punt het zijn er maar 12 dus wat schuiven en klaar
Het blijkt nu dat ik autoruns al eens eerder heb gebruikt want het staat op mijn laptop Maar ik ga dat eerst weer eens goed bestuderen Als je ziet hoeveel tabs daar staan ,kun je wel even vooruit Ik ga dat fotos laden ook eens bekijken voor een ander progje als die er al op staan .
Ik laat het weten als er verandering in zit Alvast weer maar bedankt
e de waele
 
Beste forum leden.
Ik heb vanmorgen zowat alles er aan gedaan om mijn afbeeldingen te kunnen laden maar helaas nog geen verbetering gezien
Heb van morgen de laptop schoon opgestart ook de beveiliging maar dat heeft niets opgeleverd
Een ding staat wel vast : Als ik hem opnieuw opstart in de schone modus of de gewone modus Dan werkt deze 5 tot6 minuten gewoon goed.
Als hem heb opgestart en ik kijk op alle berichten met een afbeelding of een logo dan werk dit prima
Kom ik 10 minuten later weer om te kijken dan werkt er geen een afbeelding nog goed dus ??? raadsel ??
e de waele
 
Is er ook een programma dat de caches van de browsers automatisch leegt. Is er voldoende ruimte voor de caches (MB). Heb je de basisstappen (boven in Windows sectie) uitgevoerd?

Als de bureaubladpictogrammen wijzigen, is vaak de videodriver de oorzaak en het kan ook zijn dat jouw account corrupt is.

Wat heb je uitgevoerd van Alfred 2 allemaal schrijft, want dat is niet niks. Constant roepen van dat de afbeelding traag laden en dat het een raadsel is zal niets helpen. Heb je alle updates gedaan? Heb je probleemoplosser gedaan? chkdsk /f sfc /scannow gedaan. Heb je een volledige systeemscan met jouw securityprogramma gedaan?

Dus bij opstarten is de cache leeg en die loopt te snel vol?
 
Laatst bewerkt:
Beste forum leden.
IK ga de help van MS weer verder afwerken ik moet inderdaad nog al wat gaan doen . Ik heb wel al bepaalde onderdelen gedaan maar nog niet alles
Ik moet goed uitkijken want ik heb er nog te weinig ervaring mee Ik moet alles uitzoeken wat dat alle maal betekend
Maar ik ga eerst met de gegevens van maestro aan de slag en dan weer verder
Dan verder met de caches moet ik ook nog uitzoeken ( rustig aan ik ga over mijn toeren draaien hoor)
Ik moet chkdsk ook nog doen weet ik
IK ga weer beginnen Ik dacht even te rusten van middag
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan