Ongedocumenteerde Email Adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

In kom in Windows Mail in m'n lijst "Personen" ongedokumenteerde Email Adressen tegen.


1) Hoe kom ik er aan

2) Hoe haal ik deze weg

Zie ook de Roodomrande Email Adressen aan de linkerkant van de afbeelding.

Ik kan alleen maar gebeurtenissen aanvullen maar verder ook niet meer.

Schermafdruk 2021-05-13 - kopie.png
 
Laatst bewerkt:
je hebt ze ooit eens gemaild, denk ik?
Kan je niet rechtsklikken om ze te verwijderen?
 
Eén links selecteren en delete? Of wat in post 2 staat? Wat zit onder > Meer tonen? Wat zit onder > Bewerken? ... Menu?
 
Hallo Heren PHP4U en Senso

Nee, er ontbreekt het Icoon "Vuilnisbakje" op dit invoervak (zie Afbeelding), het is alleen maar mogelijk om gedane feiten en gebeurtenissen aan te vullen op deze bladzijde.

Op de plaats, waar ik nu het lege rode hokjes heb getekend, staat bij "normale" Email Accounts een vuilnisbakje om het Account weg te kunnen gooien

2de scherm 2021-05-13 (1).png


En ja PHP4U deze email Adressen heb ik eens gebruikt, om b.v. te antwoorden

En op de links klikken en weggooien gaat dus al helemaal niet. En achter "Meer tonen" Laat alleen maar lege invoervakken zien, met opschrift Bijnaam en Phonetishe uitspraak enz.
 
Laatst bewerkt:
In bericht#1 staat duidelijk: "Ik kom in Windows Mail enz."
 
Als ik zoek met de termen Windows Mail kom ik vaak op dergelijke teksten en schermen/screenshots. Maar goed, ik heb geen Windows Mail en jij wel en blijkbaar zit er dan geen goede handleiding en helpfunctie bij. Dat noem ik dan en is een waardeloos programma. Dat is toch wel overduidelijk! Het is toch van de gekke dat een gebruiker een contact niet op eenvoudige wijze kan deleten. Van wie is dat programma?
Succes verder.
 
Laatst bewerkt:
Selectie uit bericht#1

In kom in Windows Mail in m'n lijst "Personen" ongedokumenteerde Email Adressen tegen.
 
De Windows 10 Mail app gebruikt de People (Personen) app voor het opslaan van contacten met hun gegevens.
Niet zo gek dus wat Senso zegt, dus start die app eens, los van Windows Mail.
 
Hallo Mensen,

Ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb.

Speciaal voor Senso: Lees a.u.b. dit citaat


Verkeerde Email adressen verwijderen
In Windows Mail klik je links onderin op de twee poppetjes, dat betekent: overschakelen naar de Personen-app. Je klikt dan op de naam en kunt met rechtsklikken de gegevens van die contactpersoon aanpassen en een oud e-mailadres verwijderen.
Daarnaast destilleert Windows Mail e-mailadressen uit berichten en voegt die toe aan het zogenoemde autofill-geheugen voor e-mailadressen.
Zodra je dan een paar letters in het Aan-veld van een nieuwe mail tikt, verschijnt de lijst met adressen die uit de Windows 10 Personen-app komen en uit het autofill-geheugen.
Verkeerde Email adressen verwijderen, zoals bij Outlook.

Dit is een te kort koming in de Windows 10 Mail-applicatie. Deze kwestie is al jaren terug bij Microsoft aangekaart, maar nog steeds niet opgelost.
 
Laatst bewerkt:
De Windows 10 Mail app gebruikt de People (Personen) app voor het opslaan van contacten met hun gegevens.
Niet zo gek dus wat Senso zegt, dus start die app eens, los van Windows Mail.

Hallo Edmoor

Ziehier wat ik van Microsoft vond over de People App

Opmerking: met ingang van 29 januari 2021 kan de app Personen niet langer rechtstreeks worden gestart (bijvoorbeeld via het menu Start of de zoekbalk) in Windows 10.
U kunt hem nog steeds starten via de app Personen. pictogrammen in Mail, Agenda en andere apps.

Alleen nog langs de normale weg dus
MVG
Dukkel
 
Ok dan.
Van die wijziging was ik nog niet op de hoogte.
 
Nee, wie wel dan? Alleen de mensen van Microsoft waarschijnlijk

Heb je ook bericht#11 gelezen?
 
Laatst bewerkt:
Jij :D

En #11 heb ik ook gelezen inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
Klik met de rechter muisklok op de taakbalk en zet een vinkje bij "Personen op de taakbalk weergeven". Als je daarna klikt op het logo, zie je rechts apps en daarin vind je een link naar de app personen Schermafbeelding 2021-05-22 154927.jpg
 
Hallo robdgr

Dit is bijna de oplossing.
Ik heb in ieder geval diverse personen kunnen verwijderen, maar de verkeerde- en niet afgemaakte E-mail-Adressen worden niet in deze lijst weergegeven.

Als voorbeeld XXXXX@quicknet.l waar XXXXX@[B]quicknet.[U]n[/U]l [/B] had moeten staan, en b.v. het volgende foute E-mail-Adres XXXXX10@quicknet.nl had ook verwijderd moeten kunnen worden.

Maar, tot zo ver bedankt
 
Als je importeert in Google contacten, kun je dan de gewenste aanpassingen doen? Daarna kun je weer exporteren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan