• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden filteren en een som creëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chiwi

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2019
Berichten
12
Hallo

Ik ben bezig met een enquêterapport te schrijven voor school.
Helaas ben ik niet zo slim geweest om vooruit te denken aan de verwerking ervan.:confused:

Ik krijg van mijn deelnemers verschillende antwoorden op een vraag.
5 gestandaardiseerde antwoorden en één vak waar ze eigen inbreng konden geven.

Ik wil nu weten hoeveel deelnemers er antwoord A gekozen hebben, hoeveel antwoord B, etc.

Via draaitabel krijg ik niet de gewenste resultaten, ik krijg enkel de aantallen van antwoord A. Terwijl ik wil ook de deelnemers die antwoord A en antwoord B hebben wil meetellen in de resultaten.
Via een formule ben ik er wel in geslaagd deze te verkrijgen, maar mijn docente wil liever een draaitabel...:rolleyes:

Als laatste wil ik ook filteren op eigen inbreng, dus enkel mijn antwoorden van eigen inbreng weten.
Ik kan helaas niet alle data van de enquête delen, maar zal direct een gelijkaardige file uploaden.


Alvast bedankt voor de hulp.
Chiwi
 
Hierbij een gelijkaardige vraag en antwoorden.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld draaitabel.xlsx
    14,5 KB · Weergaven: 18
Met Power Query de tabel splitsen en vervolgens met Power Pivot een draaitabel maken is een mogelijkheid.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld draaitabel.xlsx
    125,5 KB · Weergaven: 14
Hallo

Bedankt voor het antwoord.
Na wat zoeken ben ik er (waarschijnlijk) in geslaagd om mijn tabel te splitsen.
Heb nu tabellen met aparte antwoorden, logisch denk ik dan...

Het verhaal van de Power Pivot (wat nieuw is voor mij) geraak ik niet echt uit.
Ik heb mijn query gekoppeld aan Pivot maar het filteren van Antwoorden is nog niet gelukt.

Toch al bedankt voor het antwoord. :)
 
Het is dus opgelost of juist niet? Uit jouw laatste reactie is niet al te veel op te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan