VBA code acces werkte niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunnysun304

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2021
Berichten
1
Ik heb destijds in VBA ACCES 1997 een code gemaakt ( wat werkte) om een bepaalde record te zoeken en in een formulier te openen.

Echter deze code werkt nu niet meer in ACCES 2010.

Wie kan mij helpen, dit is de 'oude' code

Dus in het veld colonne wil ik zoeken en in formulier bewerken.

Private Sub Knop48_Click()
DoCmd.OpenForm "colonne ", acNormal, acEdit
MsgBox "Selecteer een apparaat "
Me.Filter = "colonne"
MsgBox "Vul een waarde in zoals C-0000"

DoCmd.ApplyFilter , "[colonne] = Forms![apparaat bewerken]![colonne selecteren]"



Exit Sub
 
Je maakt wel grootte stappen; al helemaal van een stokoude versie naar een ook al zeer oude versie.:)
Ook in de oude versie zal er weinig van gewerkt hebben.
De Msgboxen geven alleen een bericht. Hier doe je niets mee. Waarom je Msgboxen gebruikt binnen een formulier begrijp ik niet.
Normaal filter je dmv een formulier door gebruik te maken van al dan niet afhankelijke comboboxen.

Dus wat je nu zoekt is een beetje onduidelijk. Je kan dan ook beter jouw database plaatsen. Kan hier alleen als je deze even zipt en natuurlijk ontdoet van persoonlijke gegevens en ervoor zorgt dat er niet al te veel records in staan.
 
Ik snap niet hoe je het filter wilt gebruiken. Je kunt uiteraard best met een tekstvak filteren in een tabel; zeker als je wilt kunnen filteren op een deel van de tekst is een tekstvak prima. Al word je filter dan wel anders. Normaal gesproken heb je die Msgboxen uiteraard niet nodig; sterker nog: ik zou er als gebruiker horendol van worden.
Als je het formulier Colonne opent vanuit een ánder formulier, dan kun je dat filter gewoon meegeven bij het openen van het formulier. Dan is deze hele rare constructie niet nodig, en kun je dus met één regel code volstaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan