Hoe importeer ik een wordtekst in access?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartSr

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Berichten
240
Momenteel ben ik bezig de help-tekst van mijn boekhoudprogramma Boeket aan te vullen. Daarvoor heb ik een tekst in Word, waarvan elke pagina even groot is als het recordveld in de tabel "Help". Nu kan ik dat handmatig doen, maar het moet toch ook met VBA-code kunnen? Alleen, hoe? Wie helpt me hier verder mee?
 
Ik snap niet wat je bedoelt. Staat de helptekst in een tabel? Waar heb je Word dan nog voor nodig?
 
Dan moet ik mijn vraag herhalen: wat moet je met Word? Daarnaast snap ik hier
Daarvoor heb ik een tekst in Word, waarvan elke pagina even groot is als het recordveld in de tabel "Help".

helemaal niets van. Een tekst in Word zal vast niet op elke pagina hetzelfde aantal tekens bevatten. Een veld in een record heeft een vaste grootte en een vast type. Het kan dus nooit zo zijn dat een veld in een tabel wisselende groottes heeft. Tenzij je één record hebt met voor alle teksten een eigen veld, wat mij sowieso een onhandige constructie lijkt. Gebruik je het type Memo/Lange tekst, dan kun je de grootte niet eens aanpassen. En het type Korte tekst lijkt mij onbruikbaar, omdat je met 255 tekens hooguit drie regels (niet-opgemaakte) tekst kan opslaan, en zeker niet een hele A4.

Kortom: leg nog eens uit wat je nu wilt. Het enige dat ik kan bedenken, is dat je de teksten uit Word (al dan niet met opmaak) wilt importeren in je Help tabel. Dat is inderdaad nog wel te doen met VBA. Al heb ik mijn twijfels of je dan ook de opmaak meekrijgt.
 
Omdat ik al de indruk had dat het met VBA een moeilijke klus zou worden heb ik alle 89 records in het Help-scherm intussen handmatig vanuit de Word tekst gevuld, dus mijn vraag is niet zo belangrijk meer. Voor elk record van Help had ik een pagina-tekst gemaakt en zo kon ik met [Ctrl]+C ] de Word-pagina pakken en met [Ctrl+V] opslaan in het geopende Help-bestand (Ik heb immers alle tijd....). Opmaak was ook mogelijk, maar daarvan heb ik geen gebruik gemaakt.
Maar evenzogoed:bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Een aantal van 89 records is vermoedelijk ook veel sneller met de hand te doen dan dat je daar eerst een functie voor schrijft :). Al kan die je dan de volgende keer een hoop werk uit handen nemen.
 
@OctaFish,
Omdat ik dat mogelijk nog eens doe, ben ik toch benieuwd hoe de VBA-oplossing hiervoor dan zou zijn.....
 
Stuur me even het Word bestand door dat je gebruikt (posten mag uiteraard ook), dan kijk ik wel even. An sich is het niet zo'n lastige functie namelijk.
 
Ik zie nog steeds geen reactie hoewel ik het bestand wel heb toegestuurd
 
Laatst bewerkt:
Klopt; ben een beetje heel druk geweest met familie besognes en werk. Zal het weer omhoog schoppen op de actielijst :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan