112 meldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berendbotje

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Berichten
451
Goedemiddag. Mijn pc loze buurman heeft een mobiele telefoon van de Aldi. Maar nu gaat deze om de haverklap het 112 nummer bellen ,terwijl mijn buurman niets doet. De telefoon gaat spontaan over en dan krijgt hij de melding vaan 112 of er gebeld is. Dus hoe kan hij dit probleem oplossen..??
 
Eerste stap: De app's controleren.
En als je het niet vindt: Reset de telefoon naar begininstellingen.

Persoonlijk zou ik adviseren om niet te lang te onderzoeken, en dat ding maar te resetten.
Elke valse oproep naar 112, is gewoon zeer storend voor de meldcentrale die in die tijd misschien een leven hadden kunnen redden.
 
Laatst bewerkt:
Oke,dank je wel voor je advies . Hij is inmiddels al laten onderzoeken hoe dit kan. Want hij vind dit zelf ook niet prettig.
 
Als er geen sim kaartje in een telefoon zit dan kan een telefoon alleen 112 bellen dus denk ik dat er of geen sim kaartje in zit of dat die niet op tijd werd opgewaardeerd én dat er een knop vast zit of dat er niet wordt begrepen dat je dan geen knopjes verder meer in moet drukken of keuzes moet maken zoals: "tik hier om verder te gaan." Kaartje opwaarderen is dan de oplossing om weer gewoon te kunnen gebruiken. Telefoons worden nu eenmaal alarmgevers als er geen beltegoed is. Ze zeggen dan "u kan dan niet meer bellen maar 112 blijft bereikbaar." Vaak is het zo dat beltegoed nog enkele weken gereserveerd blijft en vervalt wanneer je dan nog niet opwaardeert -of- zoals bij mij (Simyo) even er mee belt.
 
Laatst bewerkt:
Mijn buurman heeft de telefoon laten onderzoeken, maar ze komen er niet uit ..Hij gaat nu de telefoon uitzetten en gaat a.s. Maandag een nieuwe telefoon kopen,want inmiddels is er al weer 2x gebeld naar 112. Dus bedankt iedereen voor de reacties...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan