toevoegen van checkbox aan query

Status
Niet open voor verdere reacties.

debruynba

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Berichten
10
Ik heb een tabel met prestaties.
Er is een query die aangeeft welke prestaties nog niet gefactureerd werden.

Ik heb een query die aangeeft voor welke klanten in de voorbije periode prestaties nog niet gefactureerd werden.
Nu wil ik aan die query een vinkje toevoegen, omdat ik die facturen voor bepaalde klanten (nog) niet wil aanmaken.

Dat vinkje zou zich op niveau van de klant moeten bevinden, en niet op het niveau van de prestaties per klant.
Mijn rapport bevat inderdaad die 2 niveaus.

Hoe kan ik dat doen?
 
Heel simpel: op basis van je huidige tabel niet. Queries hebben bestaande velden nodig, of velden die een formule bevatten op basis van andere velden. Dus tenzij je middels een formule kan berekenen welke records er gefactureerd moeten worden, kan het niet. Je kunt dus niet een selectievakje toevoegen aan een query (geldt ook voor een formulier/rapport) op basis waarvan je kan factureren. Je zult dus op zijn minst in je tabel dat selectieveld moeten maken. Dat kun je dan uiteraard op basis van een berekening wel weer vullen.
 
Heel erg duidelijk. Bedankt voor je snelle reactie.
Ik ga in de plaats een veld toevoegen "te factureren" voor de prestaties. Dat zal standaard aan staan.
Die enkele prestaties die nog niet gefactureerd moeten worden, kan ik uit zetten en ze later registreren als te factureren.
 
En geautomatiseerd uitzetten als de factuur verstuurd/betaald is :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan