Wifi versterker

Status
Niet open voor verdere reacties.
????
https://www.proximus.be/support/nl/...en/je-internetvolume-overschreden.html#/fixed
Indien je je volume voor vast internet (thuis, in je zaak) overschrijdt, wordt dit niet extra aangerekend. Wel word je internetsnelheid tot de eerste dag van de volgende maand beperkt.
Lees ik dit verkeerd.... .dit lijkt me toch een beperking alleen hoe groot staat er niet bij?

Edit: ik kom dit nog tegen: 3TB? Nog steeds... is wel een stuk meer.. dan 150G....
https://techpulse.be/nieuws/267826/proximus-verhoogt-onbeperkt-internet-formule/
 
huh???

Na mijn laatste reactie op ScrapHeap zie ik een heleboel reacties voorbij komen die niets met mijn vraag te maken hebben en waar ik geen sikkepit van begrijp. Ik richt me daarom nog even tot Scrapheap en PHP4U. Ik heb de zaak eens bekeken en om bedraad te werken denk ik dat er een mogelijkheid is. Mijn modem hangt in de meterkast. Va daaruit gaat er een kabel naar de woonkamer. Op de aansluiting daar is de router aangesloten. De desktop heeft een netwerkkabel naar de router. Mijn laptop gebruik ik draadloos zonder probleem in diezelfde ruimte.

In een andere kamer ongeveer 20 meter verder staat de smarttv. De meterkast is daar ongeveer 8 meter vandaan. Als ik de smarttv met een netwerkkabel wil verbinden moet de kabel dan in het het modem en daarvandaan in de tv??? En werkt mijn Xiaomi Mi TV Stick dan ook nog? Pffffffff wat een gedoe he?

Sjaan
 
Vind het eigenlijk vreemd dat je op 20 mtr afstand van de router geen fatsoenlijk WiFi-signaal meer hebt...
Het 2,4 Ghz WiFi signaal moet zo'n afstand wel moeten kunnen overbruggen lijkt mij, tenzij die 20 mtr is afgeschermd door allerlei dikke muren met beton-wapening erin.

Ik begrijp uit je reactie dat je je smart-tv gebruikt met de Xiaomi Mi TV Stick en die ontvangt zijn data via WiFi.
Ik ging er vanuit dat je tv kijkt via een decoder van de provider, en niet via zo'n stick.
In zo'n geval heeft een kabel weinig zin want die Xiaomi Mi TV Stick heeft geen netwerk aansluiting maar uitsluitend WiFi.
Wat je wel kunt doen is een extra accespoint op enige afstand van de router plaatsen die een sterker WiFi signaal uitzendt als de router zelf.

Anders zou ik het niet weten....dan moet je eens precies uitleggen wat je waarmee doet, hoe je tv kijkt en d.m.v. wat,...?
Die Xiaomi Mi TV Stick zit in een HDMI poort van de tv, dat heeft verder niks te maken met de smart-functies van de tv.
 
Het is allemaal heel simpel Scrapheap. Ik heb mijn Philips smarttv in de slaapkamer staan en de router in de woonkamer. Ergens in het midden van die 2 apparaten is de meterkast met modem. Mijn provider is Caiway. Dat was de enige ISP die wij konden gebruiken in onze regio. (Ik woon in Rhoon). De router is van het merk Eminent die ik indertijd ca 11 jaar geleden moest aanschaffen bij Caiway. De apparaten in de woonkamer, desktop en laptop, geven nooit problemen. Behalve als er (zelden) een storing is bij Caiway.

De tv gebruik ik om de normale zenders te kijken en ik heb een abonnement bij Netflix en NLZiet. Netflix geeft bijna nooit problemen. NL Ziet wel. Daarmee heb ik vanaf het begin problemen dat de wifi wegvalt en ik opnieuw moet aanmelden of het programma dat ik terugkeek opnieuw moet starten. Op mijn tv kan ik niet de apps voor Prime Video en NPO downloaden vandaar de MI Stick.

Natuurlijk zou ik ook de laptop aan de tv kunnen koppelen maar dat is, door mijn fysieke problemen, erg lastig en omslachtig.

Doordat ik in het woongedeelte geen problemen heb dacht dat het aan de sterkte van de router ligt vandaar de wifi versterker.

Sjaan
 
Ik weet niet hoe het in NL is, maar in België kan je een TV niet rechtstreeks met je netwerk verbinden : er moet een extra decoder tussen enerzijds en je moet een splitter hebben aan de inkomende kant van de modem.

PC's netwerk moet op de LAN-poorten, TV moet op de DSL uitgang, en die gaat naar de decoder, daarachter pas kan je de TV hangen; althans bij Proximus.

Je haalt een paar dingen door de war....
Dat is blijkbaar als je het over je TV-signaal hebt.
Het gaat hier gewoon om een normale LAN-aansluiting in je TV. In België, Duitsland, Frankrijk, Mongolië of Zimbabwe zal dit niet verschillen.

Dus, gewoon een netwerkkabel van je modem naar je TV aanleggen. Ik neem aan dat je modem nog een aansluiting vrij heeft, en je televisie ook een LAN-aansluiting heeft voor een netwerkkabel. Mak anders eens een foto van de achterkant.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt - dat zijn 2 zaken : maar ik haal ze niet in de war hoor !
Ik lees wel : "De tv gebruik ik om de normale zenders te kijken en ik heb een abonnement bij Netflix en NLZiet"
Dat is volgens mij dus wel degelijk het TV-signaal.
 
De NLziet app is dramatisch slecht, Google er maar eens op, het regent klachten ( had hier hetzelfde euvel, zelfs met een bekabelde Nvidia Shield Pro media-speler ).
In dat opzicht kan ik je maar 1 welgemeend advies geven: afscheid nemen van dat NLziet gedoe....
Alleen daarvoor zou ik me al die narigheid niet op de nek halen.
 
Dat klopt - dat zijn 2 zaken : maar ik haal ze niet in de war hoor !
Ik lees wel : "De tv gebruik ik om de normale zenders te kijken en ik heb een abonnement bij Netflix en NLZiet"
Dat is volgens mij dus wel degelijk het TV-signaal.

NetFlix/NL Ziet is geen TV signaal, maar gaat via internet.
Dus dat verhaal over die decoder gaat niet op.
 
Hallo Scrapheap,

Hiermee heb je wel gelijk maar ik heb nu dezelfde ellende met Prime Video.

In dat opzicht kan ik je maar 1 welgemeend advies geven: afscheid nemen van dat NLziet gedoe....
Alleen daarvoor zou ik me al die narigheid niet op de nek halen.
 
NetFlix/NL Ziet is geen TV signaal, maar gaat via internet.
Dus dat verhaal over die decoder gaat niet op.

Komaan jongens : "de normale zenders te kijken" - dat is natuurlijk wel het TV-signaal.
Maar laat maar zitten hoor ... TS heeft het ondertussen wel gesnapt.
 
Ik heb mijn Philips smarttv in de slaapkamer staan en de router in de woonkamer. Ergens in het midden van die 2 apparaten is de meterkast met modem. Mijn provider is Caiway. Dat was de enige ISP die wij konden gebruiken in onze regio. (Ik woon in Rhoon). De router is van het merk Eminent die ik indertijd ca 11 jaar geleden moest aanschaffen bij Caiway. De apparaten in de woonkamer, desktop en laptop, geven nooit problemen. Behalve als er (zelden) een storing is bij Caiway.

Een (wifi)router van 11 jaar oud, vertel eens welk type Eminent het precies is, grote kans dat deze een dusdanig lage wifi snelheid heeft dat HD of UHD tv kijken niet goed meer kan werken, zeker als er meerdere apparaten tegelijk wifi gebruiken of als het signaal belemmerd wordt door muren etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan