Wifi versterker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaan1946

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2015
Berichten
23
Hallo allemaal,

Mijn vraag gaat over de wifi verbinding van mijn smarttv. Die tv staat in een andere kamer dan de router. Met Netflix heb ik weinig problemen maar met andere diensten zoals NLziet en Prime Video des te meer. Steeds valt de wifiverbinding uit en wordt er eindeloos gebufferd. Op internet zag ik dat meer mensen daar last van hebben en wordt er geadviseerd een wifi versterker aan te schaffen. Na lang zoeken en reviews bekijken kwam ik uit op de RangeXTD. Dit apparaat is voor mij betaalbaar en gezien mijn inkomen kan ik geen hogere prijs betalen betalen. Wat is jullie mening over dit apparaat?

Houd er alsjebleift rekening mee dat ik 75 ben, vrouw en (vroeger) blond:rolleyes:
Dus svp het antwoord in gewoon nederlands en met zo weinig mogelijk technische termen??

Alvast hartelijk bedankt,

Sjaan

PS Ik heb ook een mi tvstick aan de tv gekoppeld om apps te kunnen downloaden.
 
Laatst bewerkt:
WiFi versterkers zijn leuk, maar ook die moeten wel een krachtig signaal ontvangen. Wel heb je kans dat de bandbreedtte behoorlijk afneemt als je er verder vanaf zit.
Mijn advies: Gebruik voor TV doeleinden een vaste netwerk-kabel, of sluit de WiFi versterker daarop aan. Want ik ben bang dat 4K al haast onmogelijk zal worden.
 
Zou er nog maar eens goed over nadenken....
Er staan veel zgn. "reviews" over dat ding op het internet maar dat zijn ogenschijnlijk allemaal gesponsorde, dus nep, reviews getuige de "bestel" of "Koop nu" knoppen in die reviews.

Er zijn ook legio negatieve beoordelingen van dat ding getuige deze videootjes:
[video=youtube;dO1Zj3zJmIE]https://www.youtube.com/watch?v=dO1Zj3zJmIE[/video]
 
Hier nog 1:

[video=youtube;uDzMn9tfFUI]https://www.youtube.com/watch?v=uDzMn9tfFUI[/video]
 
Ik vind WiFi versterkers ook geen correcte naam.
De WiFi wordt wel versterkt, maar de bandbreedtte die versterker ontvangt wordt niet versterkt. Een Wifi-repeater vind ik een betere term.

Als je bij bol.com kijkt dan zie je een hoop dingetjes die betaalbaar zijn:
https://www.bol.com/nl/s/?searchtext=wifi+repeater

Maar als je op de plek van de repeater bijvoorbeeld nog 30 megabit overhoud, dan zal je met wifi ook flink inzakken, en flink bufferen.
Daarom raad ik een kabel aan.
 
Je kunt, als je geen kabel kunt leggen, ook via het elektriciteitsnet werken met zgn. Powerline adapters.
Wat er tekoop is, incl. prijzen onder deze link.
 
Dank je wel Scrapheap... Ik zal hem zeker niet kopen dan. Ook jij bedankt PHP4U Het aanleggen van zo'n kabel is voor mij niet mogelijk. Als ik bij Bol kijk heb jij dan een suggestie wel merk/type ik beter kan kopen rond de 50 euro?

Sjaan
 
Bij gebruik van een set Powerline adapters gebruik je dus in feite een kabelverbinding i.p.v. Wifi, hoewel die dingen er ook zijn mèt WiFi.
Mijn ervaring is dat de Powerline adapters voor een snellere en betere verbinding zorgen, heb er meerdere geïnstalleerd.
Maar wat wil je dan, een WiFi repeater of een set Powerline adapters..?
 
Zou dit iets zijn en is deze voor een oud mens makkelijk te installeren? TP-Link RE450 - wifi versterker. Oh jee nu lees ik de reviews en zeggen ze dat je de WPS knop op de router moet indukken. Mijn router )eminent 10 jaar oud) heeft geen WPS knop.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees dat een powerline dit is: Met een powerline adapter creëer je een netwerkaansluiting of wifi-punt in huis. Zelfs op een plek waar nu nog geen verbinding is. Kabels trekken is niet nodig: een powerline adapter verstuurt het internetsignaal via het stroomnet in je huis. Zo heb je overal een stabiel netwerk.

Maar dat installeren is ook weer een ding apart lees ik....Access Point, HD Digicorder of HD Digibox worden genoemd.... ik heb daar allemaal geen notie van wat het is. Ik dacht dat het allemaal heel simpel was.....apparaatje in stopcontact en streamen maar zonder stagnering.
 
En dat klopt.
Powerline adapters bestaan uit een set van 2.
1 ervan steek je in een stopcontact bij je router en je sluit deze op je router aan d.m.v. een netwerkkabel.
De andere doe je in een stopcontact bij je tv en verbindt deze ook met een netwerkkabel met je tv.
Dat is het wel zo'n beetje....

Maar bij welke ISP ben je dan..?
Ik heb nl. geen idee welke provider een Eminent router levert of geleverd heeft...?
 
Ik heb naast de draadloze modem/router een setje Deco van TPlink in huis staan, heb nu sterke wifi op alle verdiepingen.
Bedraad voor een TV is natuurlijk stukken beter.
 
Best informeren bij je ISP. Want een doorsturing via Powerlan van een Internet of netwerk-signaal garandeert nog niet dat je ook TV daarover kan versturen.
Bij Proximus in België vb. heb je daarvoor een aparte uitgang op je modem.
Hoe het precies in mekaar zit weet ik niet maar ik weet wel dat je vanuit een gewone Powerlan wel PC's en dergelijke kan aansluiten, maar géén TV.
 
Ik heb hier een set Powerline adapters van KPN in gebruik en dat werkt uitstekend op de TV, zelfs op 4K dus waar je dat vandaan hebt dat het niet geschikt zou zijn voor TV is mij een raadsel..
Als het hier werkt zal dat in België niet anders zijn of jullie moeten een andere vorm Voltage hebben ( krom, rechthoekig ofzo :D )

@jackall: TS heeft een budget van rond de € 50 ( zie start-post ) dus een setje Deco's is niet aan de orde.
 
Ik weet niet hoe het in NL is, maar in België kan je een TV niet rechtstreeks met je netwerk verbinden : er moet een extra decoder tussen enerzijds en je moet een splitter hebben aan de inkomende kant van de modem.

PC's netwerk moet op de LAN-poorten, TV moet op de DSL uitgang, en die gaat naar de decoder, daarachter pas kan je de TV hangen; althans bij Proximus.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

k heb hier een set Powerline adapters van KPN in gebruik en dat werkt uitstekend op de TV, zelfs op 4K dus waar je dat vandaan hebt dat het niet geschikt zou zijn voor TV is mij een raadsel..
Als het hier werkt zal dat in België niet anders zijn of jullie moeten een andere vorm Voltage hebben ( krom, rechthoekig ofzo )

Voor de volledigheid van dit verhaal --->

De netspanning in Belgie is sinusvormig 50hz en de spanning is 230V.


In Belgie moet de digicorder (telenet) rechtstreeks bekabeld aan de modem hangen.

Ook geen switch ... dus zeker geen power lan's ertussen ...

Anders geen interactiviteit ....

Zal ook wel zoiets zijn bij proximus .

Peter
 
Laatst bewerkt:
In Belgie moet de digicorder (telenet) rechtstreeks bekabeld aan de modem hangen.
Dat gaat dus via een DVB-C signaal net als bij Ziggo. Uitgang naar de TV gaat dan wrs via HDMI of SCART.
FM -radio kan ook dat gaat dan via de L+R RCA uitgangen (bij Ziggo kan dat ook via een apart kastje gaan maar hetzelfde principe als je geen internet van Ziggo hebt).
https://www2.telenet.be/nl/tarieven/tv/
Wil je graag digitaal tv-kijken? Het enige dat je nodig hebt, is een kabelabonnement en een Decoder (dit is een Telenet TV-box, HD Digibox of HD Digicorder)..

Als je interactieve TV hebt via VDSL oid kan er wel een switch tussen zitten mits die geschikt is, die vraag was er pas nog. Je hebt dan imho nog steeds een decoder nodige maar van een ander type.

Wellicht geeft dat verheldering voor wie er behoefte aan heeft en anders sla je het "gewoon" over... ;)
 
Dus @scrapheap, bevestiging van mijn ervaring met Proximus bij de grote concurrent Telenet hier.
Ik denk ook wel dat België zowat het enige land is waar zo een moeilijke opstelling nog wordt in stand gehouden. En het heeft alles te maken met de 'greep' die de ISP's in kwestie op hun klanten willen hebben.
De voorstellen van de EU waarbij men de installatie vanaf het punt waar de kabel binnenkomt privé wil maken én dus geen beperkingen op vrije keuze van technieken (modem, router, switch ...) zal aanvaarden is voor hen dan ook een game changer.
En het werd zowat tijd ! Want niet de klant wordt hier beter van, dat is duidelijk...
 
Dat gaat dus via een DVB-C signaal net als bij Ziggo. Uitgang naar de TV gaat dan wrs via HDMI of SCART.

Als je interactieve TV hebt via VDSL oid kan er wel een switch tussen zitten mits die geschikt is, die vraag was er pas nog. Je hebt dan imho nog steeds een decoder nodige maar van een ander type.)

Op het eerste heb je detail gemist : er is helemaal geen uitgang naar de TV, er is enkel een mogelijkheid tot het aansluiten van die decoder en van die decoder ga je dan via HDMI naar je TV.
En op het tweede heb je technisch 100 % gelijk maar ... die piste hebben ze afgesloten door het gebruik van een identificatie-chip in de decoder ! Als die chip er niet is, géén verbinding - gebruik van een ander type decoder dan die van hen is er niet.
Het zijn die commerciële wurggrepen die de EU er absoluut uit wil !
 
Bestaan die belachelijke maandlimieten voor internet bij die 2 providers nog steeds (was toch 150 GB per maand een paar jaar geleden) voor een thuisaansluiting?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan