NAS DLink sharecenter niet bereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

DannyGeysen

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2002
Berichten
57
Hallo,

Sinds enkele weken is mijn NAS DLink Sharecenter niet bereikbaar na de opstart van de PC onder Windows 10 (rood kruis erover)
Maar als ik de PC heropstart heb ik wel terug verbinding. Het komt er in feite op neer dat ik de PC 2 keer moet opstarten om verbinding te krijgen met de NAS.
Ik heb 2 DLink Sharecenters in gebruik en het probleem doet zich bij allebei voor. De NAS afsluiten en terug opstarten helpt niet.
Wie herkent dit en kan een oplossing aanbieden? Hartelijk dank.
 
Staat netwerkdetectie wel aan op je PC?
 
Lijkt me duidelijk dat dat wèl aan staat, anders zie je ze ook na de 2e opstarten niet, toch..?

Het klinkt alsof de D-links te langzaam reageren op netwerkactiviteit, bijv. omdat ze in slaapstand staan....
Maar jij bent de enige die dat kan controleren..
 
Los van dat rode kruis. Kun je er dan wel op klikken en krijg je dan wel toegang?
 
Als het antwoord op de vraag van RogerS ja is dan had ik hetzelfde probleem met o.a. mijn Y: schijf.
Dat heb ik op gelost door dit in een .vbs bestandje te zetten en deze te plaatsen in:
Code:
C:\Users\<GEBRUIKERSNAAM>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Code:
On Error Resume Next
Set WshNetwork = WScript.CreateObject("WScript.Network")

WshNetwork.RemoveNetworkDrive "Y:", True, True
WshNetwork.MapNetworkDrive "Y:", "\\BUFFALONAS\DiskA"
 
Lijkt me duidelijk dat dat wèl aan staat, anders zie je ze ook na de 2e opstarten niet, toch..?

Het klinkt alsof de D-links te langzaam reageren op netwerkactiviteit, bijv. omdat ze in slaapstand staan....
Maar jij bent de enige die dat kan controleren..

Hoe kan ik dit controleren?
 
Als het antwoord op de vraag van RogerS ja is dan had ik hetzelfde probleem met o.a. mijn Y: schijf.
Dat heb ik op gelost door dit in een .vbs bestandje te zetten en deze te plaatsen in:
Code:
C:\Users\<GEBRUIKERSNAAM>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Code:
On Error Resume Next
Set WshNetwork = WScript.CreateObject("WScript.Network")

WshNetwork.RemoveNetworkDrive "Y:", True, True
WshNetwork.MapNetworkDrive "Y:", "\\BUFFALONAS\DiskA"

Dat ga ik zeker eens proberen. Hartelijk dank voor de tip.
 
Controller de energie-instellingen in het configuratie-scherm van de Nas(sen).
Ik ken die D-links niet, noch de software, gebruik zelf Synology nassen, vandaar.
 
Ik heb ook Synology en moet zeggen : dat probleem ken ik niet ...
 
Ik heb ook Synology en moet zeggen : dat probleem ken ik niet ...

Ik heb die DLink Nassen al vele jaren in gebruik en heb dat probleem voordien nooit gehad. Enkele weken geleden is dat probleem ineens opgedoken. Misschien na 1 van de Windows 10 updates?
 
Ik ken dat probleem bij mijn Synology's ook niet en Windows is hier ook up-to-date...
Wellicht hebben jouw nas(sen) een firmware-update gehad..?
 
Ik heb die DLink Nassen al vele jaren in gebruik en heb dat probleem voordien nooit gehad. Enkele weken geleden is dat probleem ineens opgedoken. Misschien na 1 van de Windows 10 updates?

Denkwijze van sommigen is toch wel grappig hé ...; hier krijg je problemen met de stand-bye van je NAS en probeer je dat op Windows 10 te schuiven. Ik begrijp dat velen hun bedenkingen hebben bij Windows en Microsoft maar beetje logica helpt om probleem te localiseren. Als mijn auto niet meer vlot rijdt denk ik ook niet dat het aan mijn verwarmingsketel ligt, nietwaar ?:p
 
Nee, maar als mijn auto (NAS) niet meer vlot is nadat die bij de garage (Win10) geweest is, dan is het zeer aannemelijk dat er iets door de garage gedaan is dat dit veroorzaakt.
 
Nee, maar als mijn auto (NAS) niet meer vlot is nadat die bij de garage (Win10) geweest is, dan is het zeer aannemelijk dat er iets door de garage gedaan is dat dit veroorzaakt.

Dat kan ik volkomen beamen. Ik heb aan mijn 2 Nassen totaal niets gewijzigd, geen updates gedaan. Dat heeft al jaren perfect gewerkt en nu vertonen beiden hetzelfde euvel. Het enige dat regelmatig geupdate wordt is Windows10. Toch niet zo verwonderlijk dank dat je in de richting van Windows 10 kijkt als de boosdoener?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan