Als waarde x gevonden wordt in een kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

zaagmans

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2006
Berichten
207
Hallo Allen,

Ik heb eigenlijk een ogenschijnlijk simpel verzoek, maar kan de oplossing niet vinden op Google.

Ik heb een macro nodig dat in Cel A zoekt naar bijvoorbeeld waarde 1000 en als die gevonden wordt, dan moeten van de gevonden regels niet de hele regel, maar enkele cellen naar een andere Ecel tab gekopieerd worden. In dit voorbeeld gaat het om de Voornaam, Achternaam en Plaats. De straat dus niet.

Zie voorbeelden:

excelmacro1.png

excel2.png
 
Wat snb al schreef, maar dan in NL, met VERT.ZOEKEN
 
Ik heb eigenlijk een ogenschijnlijk simpel verzoek, maar kan de oplossing niet vinden op Google.
Omdat vermoedelijk niemand die Excel een beetje kent het in zijn/haar hoofd zal halen om hier een macro voor te gebruiken :). Je kan bijvoorbeeld ook een draaitabel die je opmaakt als Tabel gebruiken. Hoe dan ook: programmeren lijkt mij niet nodig. Geef eens aan waarom jij vindt dat je dit met een macro moet doen.
 
De vraag was verkeerd gesteld. Ik zal hem wat duidlijker stellen (Zie ook voorbeelden en bijlages):

Ik heb de volgende vraag, waar ik maar niet uitkom. Het zou bij voorkeur in VBA moeten, maar als het via een formule makkelijkers is dan is dat ook goed.

Een beetje achtergrond:

- In kolom B staat het dienstverbandstatus van medewerkers van maart. In Kolom C staat het dienstverbandstatus van medewerkers van april.
- 1 staat voor Fulltime en minder dan 1 staat voor partime (bijvoorbeeld 0,8 of 0,7)
- Kolom N wordt de waarde C - B aftgetrokken. Hiermee toon ik aan of een dienstverbandstatus gewijzigd is. Dus: Als de uitkomst 0 is, dan is er niets gewijzigd. Is de waarde anders dan 0 dan is er wel wat gewijzigd.

Doel: Wanneer er een wijzging is geweest tov de vorige maand, dan moet ik dat rapporteren op een ander tabblad. Ik wil op dat andere tabblad dus alleen de namen (kolom A) + wijziging (van Kolom N) terugzien waar wat gewijzigd. Dus: Als de waarde in Kolom N niet is 0 geef dan de naam + wijziging tov van vorige maand weer op een ander tabblad.

Een ogenschijnlijk simpele vraag, maar ik krijg het niet gevonden.

Download Link voorbeeld Excel: https://gofile.io/d/WkjOp2

Bekijk bijlage 357528

Bekijk bijlage 357529

Omdat vermoedelijk niemand die Excel een beetje kent het in zijn/haar hoofd zal halen om hier een macro voor te gebruiken :). Je kan bijvoorbeeld ook een draaitabel die je opmaakt als Tabel gebruiken. Hoe dan ook: programmeren lijkt mij niet nodig. Geef eens aan waarom jij vindt dat je dit met een macro moet doen.

Het is onderdeel van een grotere macro die een hoop handelingen automatiseert. Zoals hierboven genoemd, ik heb de vraag wellicht verkeerd gesteld en daarbij is de voorkeur VBA, maar ik kan de formule ook in mijn vba insluiten. Dat verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs. :D
 
Laatst bewerkt:
Voor dit doel is de hele exercitie overbodig: zowel formules als VBA.

Begin met te leren hoe je in dit forum een bestand als bijlage moet plaatsen. Dat is je tot nu toe niet gelukt.
 
Voor dit doel is de hele exercitie overbodig: zowel formules als VBA.

Begin met te leren hoe je in dit forum een bestand als bijlage moet plaatsen. Dat is je tot nu toe niet gelukt.

Bedankt voor dit antwoord, ik heb er echt heel veel aan. Ik kan natuurlijk niet zo goed zijn als jij he.

Als je niet wilt helpen of wilt antwoorden, zeg dat dan meteen. Tjonge jonge zeg.
 
Alle goede adviezen ontgaan je (blijkbaar al sinds 2006).
 
Plaats een representatief voorbeeld. Je hebt iets van een draaitabel als waarde geplakt en dat moet dan een voorbeeld zijn?

maar kan de oplossing niet vinden op Google.
Lijkt mij dat je dan ook daar de verkeerde vraag gesteld heb. Filteren van wat data en dat in een ander tabje zetten is een zeer veel voorkomende vraag.
Om maar een paar opties te noemen:
  • Filteren
  • Filteren in combinatie met een Union
  • Geavanceerd filteren
  • Draaitabel
  • In laden in een array en wegschrijven in een 2e dynamische array
  • etc
 
Laatst bewerkt:
Je twee bijlagen zijn niet te downloaden (gebruik <Ga geavanceerd> om bijlagen toe te voegen) en ik weiger om bijlagen te downloaden van sites die persoonlijke data willen opslaan. Dus dat bestand gaat het ook niet worden. Ik kan mij ook niet voorstellen dat dat zó groot is dat je dat niet kunt uploaden hier. Desnoods in gezipte vorm. Om het principe te kunnen aangeven, hebben we echt geen 700.000 records nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan