verborgen pictogrammen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tamara30

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2012
Berichten
161
rechts onderaan in de taakbalk staan de verborgen pictogrammen
nu is er daar een pictogram van een programma weg, verdwenen.
heb al geklikt op 'customize' maar het gewenstte programma staat er niet tussen, op de lijst die dan verschijnt.

windows server 2012

enig idee hoe ik dit pictogram terugkrijg, toevoeg?
 
Dan is het betreffende programma kennelijk niet gestart.
 
het programma staat aan, want is een specifiek medisch programma, dat altid moet draaien ,
daarom dat we hier altijd iedere morgen controleren of dat pictogram er is,
en vandaag dus niet, maar programma staat wel degelijk aan
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik zelf ook Windows Server 2012 R2, maar snap je uitgangspunt al niet - dat je zou kunnen controleren of een programma draait door te checken of het pictogram er is ???
Dat checkt toch niks ... dat geeft alleen weer of programma op de server geinstalleerd is of niet.

Kan je iets specifieker je vraag stellen aub ? Eventueel screenshotjes...
 
Of een programma draait of niet check je in het Taakvenster. Daar kun je ook aangeven of het betreffende programma moet starten bij het opstarten.
 
Is er een instelling binnen dat programma, wat bepaalt of het geminimaliseerd in de system tray wordt weergegeven?

Zo maar een idee van mij: Draai een ouder programma eens in de compatibiliteit modus met een daarbij passende Windows versie. Klik daarvoor in de map en daarna ook op het bureaublad het programma aan met rechts en kies Eigenschappen > tabblad Compatibiliteit.
 
windows server 2012 Die ken ik niet.
Typ icons in zoekvak > Systeemvak taakbalk en rechts staan twee opties onder Systeemvak.
1. Selecteren welke pictogrammen... en
2. Systeempictogrammen in- of uitschakelen.
Kijk die even na.
 
Laatst bewerkt:
Windows Server 2012 heeft géén zoekvak ...
  • rechtermuisklik op de taakbalk
  • Properties en dan op tabblad Taskbar zie je Notification Area
  • Kies Customize...

En verder wijst het zichzelf ...
 
Notification Area staat tig keer op internet en dan gaat het via het configuratiescherm/regels. Ik neem aan dat TS dat zelf ook wel kan vinden met Google. Lijkt mij ongeveer hetzelfde wat ik aangaf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan