Windows update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Berichten
568
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Ik krijg nu al meerdere keren achter elkaar de mededeling:
"Updates kunnen niet worden voltooid
Wijzigigen ongedaan maken
Schakel de computer niet uit."

Ik heb de optie 7 dagen uitstellen ingesteld, maar Windows wil toch updaten
met hetzelfde resultaat. :evil:

Ik heb nu updates maar uitgezet via services.msc, Maar ik wil toch
wel de updates installeren
Ik gebruikt W10 home versie 2004
 
Heb je hier al gekeken?
https://answers.microsoft.com/nl-nl...voltooid/96fd9681-8dc9-41a8-8ff5-6e61888c8d07

Voer de Windows Update Probleemoplosser uit.
Ontkoppel randapparatuur dat niet van belang is om te kunnen updaten. (Bijvoorbeeld: webcam, SD-kaart, card-reader, printer, etc)

Schrijfruimte vrijmaken in Windows 10 (Ook als er genoeg schijfruimte is.)

De-installeer tijdelijk beveiligingssoftware van derden. Zet daarbij Windows firewall en Windows defender aan die doorgaans geen conflicten geven. Let er wel op dat je de beveiligingssoftware van derden weer makkelijk kunt installeren in verband met bijvoorbeeld product codes of wachtwoorden.
Installeer de updates vanuit een cleanboot (tijdelijk schoon opstarten). Zie: Windows schoon opstarten
Probeer de updates nog een keer.
 
Kijkt u eens bij Geschiedenis van Updates, naar welke het zouden zijn die terugkeren en niet lukken. Vaak worden drivers en software van Microsoft ook meegenomen met updates, drivers zijn niet altijd de juiste. Updates worden wel eens steeds opnieuw geïnstalleerd maar vanuit het zelfde al gedownloade bestand. Een vastlopende update kan daarom beter vanuit een map verwijderd worden of de update kan bij Microsoft gedownload worden als uitvoerbaar bestand.

Tegelijk kan u ook de opdracht geven voor controle van de beveiligde systeembestanden: sfc /scannow en schijf-controle doen via verkenner en in het contextmenu van de C schijf Eigenschappen > tabblad Extra. Alleen het bestandssysteem kan je veilig laten repareren. Fouten hierin komen regelmatig voor. Schakel bij Energie instellingen > Extra Energie instellingen > Het gedrag van de aan/uit knop bepalen "Snel opstarten inschakelen (aanbevolen)" uit. Soms werkt iets niet zoals verwacht omdat gegevens tijdens het afsluiten naar de schijf worden geschreven en bewaard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan