Geen betaalmethodes in webshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.679
Mijn webshop is helemaal klaar, hij werkte oké.
Opeens zie ik alleen paypal als betaalmethode en geen bank en Ideal meer.

Ik heb Mollie benaderd en die zag het wel. Wie wil eens kijken of jullie de opties wel krijgen?
Waarom krijg ik ze niet te zien vanaf mijn eigen pc (en zonder dat ik ingelogd ben op WP) en Mollie medewerker wel?

De link is https://webshop.praktijk-havayah.nl

Als jullie het wel zien, waar kan het dan opeens aan liggen dat ik het niet zie?
 
Ik zie ook enkel PayPal. De vraag kan Mollie het best beantwoorden, lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
Dank je. Mollie medewerker zag wel alles, dus ik vind dat vreemd.

Het is vreemd, want het heeft wel goed gewerkt. Ik heb verder niets anders gedaan qua instellingen.
Raar toch.
 

Bijlagen

  • Screenshot 2021-05-19 at 14.32.56.png
    Screenshot 2021-05-19 at 14.32.56.png
    256,5 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Het werkt weer. Ik had via een plugin checkout fields, het land/regio uitgeschakeld. En dan blijkt dus dat er geen betaalmethodes worden gegeven, behalve paypal.
Opgelost.
Wel raar, maar goed.
 
Het werkt weer.
Alleen paypal zie ik

alleen-paypal.jpg

update 1. Een nieuwe klant die nog nooit het land heeft ingevuld ziet de betaalmethoden pas nadat hij/zij een land heeft gekozen. Het land wordt vanaf dat moment in een cookie opgeslagen. Het is wel een drempel voor een nieuwe klant om de bestelling af te ronden want hij/zij ziet in eerste instantie alleen paypal staan.

update 2. Je kan vooraf een land al invullen, bijvoorbeeld Nederland. Dit doe je met selected bij de optie Nederland
Code:
<option value="NL" [B]selected[/B]>Nederland</option>
 
Laatst bewerkt:
ja, maar als ik die optie uitschakel (het is een moetje van woocommerce, dus verplicht) dan zie je ook alleen paypal.

Ik moet eens kijken, want hoe los ik dat op.
Ik kan inderdaad Nederland invullen maar als het nu een Belgische is?

Moet ik anders de verzendkosten veranderen zonder de landen te noemen? Ik bedoel...ik snap het eigenlijk niet want op de eerste webshop (deze stond op mijn website maar heb deze verhuist naar een subdomein) had ik dit probleem helemaal niet.

ps. opgelost is dus niet opgelost en heb de vraag weer open gezet.

Edit:
heb bij instellingen iets veranderd, nu staat Nederland als standaard locatie. En alleen die landen aangewezen waar ik aan verkoop.
zie screenshot instellingen.

In de winkelmand staat nu Nederland als hoofdlocatie en zie ook je ook alle betaalmethodes.

Vraag mij alleen af hoe dat gaat als iemand uit Zweden (ik noem aar iets) een online dienst aanvraagt.
Dan kom ik weer in de problemen.
Heb jij daar een tip voor?
 

Bijlagen

  • 3.jpg
    3.jpg
    31,5 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
ps 2: kan ik dit ok uitschakelen?
zie screenshot.

Heb bij de instellingen al het volgende uitgevinkt:

Berekeningen
Activeer de verzendkostencalculator op de winkelmandpagina
Verberg verzendkosten tot er een adres is ingevoerd.

maar dat helpt niet.
 

Bijlagen

  • 4.jpg
    4.jpg
    9,3 KB · Weergaven: 28
#6 heb bij instellingen iets veranderd, nu staat Nederland als standaard locatie.
Top! Nederland staat nu ingevuld als standaard land. Bezoekers vanuit België kunnen dit wijzigen. De betaalmethodes zijn direct zichtbaar voor een nieuwe klant.

Tip: Om goed te testen kan je alléén de webshop cookies verwijderen. Dit gaat in Chrome zo:

Sluit alle browser tabs waar de webshop openstaat.
Ga naar url chrome://settings/ en kies dan:
-> Privacy en Beveiliging
-> Cookies en andere site gegevens
-> Alle cookies en sitegegevens tonen

Typ rechtsboven in het zoekveld: havayah
Klik dan rechts bij de getoonde webshop op de prullenmand.

Als je daarna de webshop bezoekt worden 'schone' cookies aangemaakt
 
Vraag mij alleen af hoe dat gaat als iemand uit Zweden (ik noem aar iets) een online dienst aanvraagt.
Dan kom ik weer in de problemen.
Heb jij daar een tip voor?
Zet alle West-Europese landen erin, in Wikipedia is een lijstje te vinden ;)
 
Als ik een artikel van 5 Euro in de winkelmand leg dan zie ik geen verzendkosten. Bij 'Jouw bestelling' staan alleen product, subtotaal en totaal (geen verzendkosten).

Is de verzending gratis :p :p

Als het niet lukt om een bepaalde tekst in de instellingen weg te halen dan lukt dit met css meestal wel.
 
Laatst bewerkt:
Mooie site ,

Ik zag <link rel="pingback" href="https://webshop.praktijk-havayah.nl/xmlrpc.php">
kan ik de code zien : ik lijk remote pc te herkenen in afkorting.
Ik zie dat het wp is betaling zelf geprogrammeert ? ik zoek nog oplossingen voor betalingsystemen (zonder plugin source om geen externe invloeden te hebben)
Ik werk meestal voor bedrijven die alles zelf bouwen (profesioneel zelfs zonder frameworks) Ik wil eens polsen of we kunnen netwerken ik kan je nog tips geven om html te optimaliseren(snellere interpretatie van browser).
 
href="https://webshop.praktijk-havayah.nl/xmlrpc.php"
De xmlrpc is een subsysteem in WordPress waarmee je informatie vanuit andere applicaties naar WordPress kan sturen. Bijvoorbeeld de Live-Writer blog updates in Windows kunnen m.b.v. xmlrpc rechtstreeks in WordPress worden geplaatst. Het is niet de 'remote pc' waarmee een pc (als gebruiker) op afstand wordt overgenomen.

ik zoek nog oplossingen voor betalingsystemen
In de bekende webshops kan een betaalmodule van een betaalprovider worden gezet. Een goede en niet dure betaalprovider is Mollie. Ze hebben ook universele php API waarmee je, aan de hand van voorbeelden, zelf een betaalsysteem kan maken. De website moet aan voorwaarden voldoen (o.a. https), en je hebt een kvk nummer en een zakelijke bankrekening nodig.
 
Als ik een artikel van 5 Euro in de winkelmand leg dan zie ik geen verzendkosten. Bij 'Jouw bestelling' staan alleen product, subtotaal en totaal (geen verzendkosten).
Is de verzending gratis :p :p
Als het niet lukt om een bepaalde tekst in de instellingen weg te halen dan lukt dit met css meestal wel.

5 euro, dat moet dan 1 cadeaubon zijn. Klopt dat?
Die moet ik dan nog even aan verzendkosten linken.

Maar wat ik verder begrijp is het zo in orde?
Laat het nog even weten voordat ik er aan ga sleutelen.

In chrome heb ik de cookies verwijderd.
Ik werk met FF, dus ik zal de cookies in FF opschonen.

De lijst van Wikipedia zal ik eens opzoeken. Maar ergens denk ik dat dit niet nodig is.
Het was maar een gedachte, ik heb nog nooit een klant uit Zweden gehad. Wel België.
Duitsland ook nog nooit, maar goed....deze landen zijn te overzien.
 
Laatst bewerkt:
Mooie site ,

Ik zie dat het wp is betaling zelf geprogrammeert ? ik zoek nog oplossingen voor betalingsystemen (zonder plugin source om geen externe invloeden te hebben)

Dank je wel.
Dit is dus Wordpress met Woocommerce en Mollie.
 
Maar wat ik verder begrijp is het zo in orde?
Een Acryl gietkaart. €3.00 p/st. Verzendkosten €2.75 wordt erbij geteld (ook bij 250 stuks).
 
ja, maar 250 stuks kan niet, er is er maar eentje van elk. ;)
Ik zou bij producten wel kunnen aanvinken hoeveel er zijn, maar dit staat er al bij:

Let op: er is maar 1 exemplaar van alle kaarten, dus weg is weg.

Dus dat is zo wel in orde.

Ik laat het wel zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan