Account verwijderen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Berichten
398
Hallo,
Mijn vrouw heeft een andere laptop. Nu wil ik de oude verkopen, want die is nog best goed.
Ik heb alle data verwijderd met de "vernietiger" van MacAfee Total Protection.

Maar ik wil haar account ook verwijderen. Bij het opstarten zie je namelijk "Welkom Grietje" (zo heet ze nou eenmaal:d)
Ook in de map Gebruikers staat haar naam nog steeds. Een slimme gebruiker kan daar misschien ook in neuzen.

Het account Grietje is de enige op de laptop en zonder wachtwoord.
Nu heb ik ergens gelezen dat ik met het commando net user grietje/delete het zou kunnen verwijderen, maar helaas...

Weet iemand een oplossing? Want zo kan ik het niet verkopen.

Jos
 
Zie de link in #2.
Wel even een stuk naar onderen scrollen, bijna onderaan.
 
Ja dat ken ik, maar probleem is dat het account daar niet staat...
 
Dat is de standaard manier.
Als dat niet werkt weet ik het ook niet.
 
Zie hierboven, hoe moeilijk kan het wezen.
Een andere eigenaar heeft totaal geen belang bij de door jouw vrouw geïnstalleerde apps etc dus gewoon schoon installeren en daarna, als de configuratie van Windows start, stoppen en het ding uitzetten.
Meer is het niet, de rest mag de volgende eigenaar zelf doen.
 
Heb dus opnieuw een schone installatie van Windows erop gezet.
Via Instellingen - Bijwerken en beveliging - Systeemherstel - Opnieuw beginnen met een schoen installatie van Windows

uren is ie bezig geweest....resultaat 0

Account blijft gewoon lekker staan, pff

Jos
 
Als het account er nog staat dan heb je geen schone installatie gedaan. Dan heb je eerder een herstel of upgrade uitgevoerd.

Als je nu schoon installeert dan is de data van je vrouw dus nog terug te vinden op de schijf. Ik zou de hele schijf met iets als ActiveKillDisk wissen en daarna Windows er opnieuw opzetten.
 
Nog even een aanvulling. McAfee is niet geschikt voor het veilig verwijderen van je data. Deze kan enkel files shredden. Die zijn dan inderdaad niet meer terug te halen. Helaas zijn eerder verwijderde bestanden, lege ruimte en bestande op plekken waar je niet wist dat ze stonden nog steeds niet (helemaal) verwijderd.
 
Idd bij Systeemherstel krijg je gewoon wat je had, je oude account... maar dan schoon...
Het kan alleen via een USB/DVD of ander geschikt opstartmedium.
Of je neemt een of andere tool zoals hirensbootcd.
https://www.hirensbootcd.org/hbcd-v152/
Zet hem op een USB stick en formatteer de harde schijf...
Tis wel dubbel werk... :eek: want als je Win10 er toch op wilt hebben ontkom je er niet aan om een installatie USB stick daar van te maken....

Ergo: Doe het dus in een keer... maak een Win10 installatie USB stick... boot er van af op en zodra je bij de keuze van de schijven komt... maak je die helemaal leeg..

PAS OP: Als je nog en 2e schijf hebt .... verwijder die eerst om te vergissingen te voorkomen...
Sterkte/succes.
 
Laatst bewerkt:
Yep, de toelichting geeft gewoon aan dat je er toch niet aan ontkomt en ook te begrijpen dat een systeemherstel niks anders is dan een oudere, waarschijnlijk schonere versie teruggezet wordt. Wat niet hetzelfde is al een nieuwe installatie.

Wat ik nog wel vergeten was: Als er een optie is om naar de fabrieksinstellingen terug te gaan, start je wel op het punt waar je na de aankoop destijds begon en waar je eigen gebruiker(s) nog niet aangemaakt zijn. Bij wat oudere laptops kan dat wel een vorige versie Windows zijn, als die verborgen partitie met fabrieksinstellingen de installatie van Windows 10 overleefd heeft.... Is dat zo... en je wilt toch Win10 erop... juist... je hebt in dat geval ook nog steeds de Win10 installatie USB stick nodig....
 
@route99. Op zich prima oplossing, maar je oude data is dan nog steeds (deels) terug te halen met recovery software. Dus ik blijf er bij om de schijf eerst helemaal schoon te vegen met geschikte software (in geval van SSD zeker belangrijk om te controleren of de software dit ondersteund).
 
Inmiddels is het gelukt via een ander kanaal.

De vraag was nl. hoe ik dat account kon verwijderen.

Oplossing: nieuw account maken met administrator rechten en dan kun je zo de andere opruimen.
That's all.

Dank voor het meedenken!

Jos
 
Nu is het zeker geen schone installatie.... en de kans om dat terug te vinden met een geschikte tool is erg hoog....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan