Windows 10 vraagt om in te loggen op mijn account

Status
Niet open voor verdere reacties.

LegitBonzAI

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2021
Berichten
44
Hoi mensen.

Ik weet even niet zo goed waar ik moet zoeken dus post ik maar even een topic.

Elke keer als ik mijn computer opstart, dan krijg ik zo'n stom scherm waar ik vervolgens moet inloggen met mijn ms/outlook account.
Ik wil dit niet. Maar het lijkt alsof het niet anders kan.
Gelukkig kan ik hem skippen door op de knop "herinner mij over 3 dagen" te klikken.

Ik heb zelf geen wachtwoord op mijn computer aangezien ik de enige ben die me pc gebruikt.

Heeft iemand voor mij een oplossing.
Want dit is zwaar irritant.
 
Waarom zou je dat niet willen? Uiteindelijk biedt het tal van voordelen. Zoals de Windows Store, Onedrive.
 
Het kan zijn dat je dat gewoon niet wilt.... ik wil ook een puur 100% lokaal account.
En voor heel veel apps wil MS wel dat je inlogt.... maar als ik op de download klik en vervolgens de vraag van MS wegklikt loopt de download echt gewoon.
Ze willen je laten geloven dat het niet anders kan...
Om dit te omzeilen heb ik hier ook geen oplossing net als de TS met zijn vraag.

Wat ik wel doe: ik sluit af met hybernate en dan heb je iig die melding aan het begin niet.
Dat deed ik al voor dat dat "probleem" begon.... dus van dat probleem heb ik eigenlijk geen last.
 
Zou Windows schoon installeren met uitgeschakelde internetverbinding, dan heb je wèl de keuze om te kiezen voor "offline"/ lokaal account en ben je van het gezeur af.
Zo doe ik dat altijd...:thumb:

Anders zou je dit nog kunnen proberen:

Step 1. You will need to create a local account and use that to login as login without password is not possible for Microsoft account. Create a local user or administrator account in Windows 10.
How: https://support.microsoft.com/en-in...-create-a-local-user-or-administrator-account
Type netplwiz.cpl in Search box > Click netplwiz.cpl > Select local account > Uncheck Users must enter a user name and password to use this computer
 
Maak er een local account van.
Dat gaat als volgt: ga naar Instellingen > Accounts gaan en op Uw info klikken. Je ziet dan een link staan met de tekst In plaats daarvan aanmelden met een lokaal account.
 
Scrapheap. Zo te zien bij de nieuwste build ook al niet meer. Heb voor dat doel speciaal een dummy online account gemaakt. Daarna lokaal een account aanmaken en daarna het dummy account loskoppelen.
 
Als je aangeeft dat je geen internet verbinding hebt (LAN kabel er echt uit en eerste absoluut geen Wifi verbinding maken) en je zegt bij wijze van spreken nog een paar keer "neen oid" dan krijg je altijd de optie om een lokaal account te maken.

Maar dan nog steeds krijg je een suggestieve vraag zoals de TS in de titel aangeeft:
Windows 10 vraagt om in te loggen op mijn account
En zoals ik de vraag begrijp wil hij juist die vraagstelling kwijt raken.
Zoals ik al schreef Windows via hybernating afsluiten heb je er amper last van, maar elke volgende Windows update krijg ik hem weer... maar das dan ca 1x per maand....

Merk dat verschil wanneer het gebeurt goed op, ik houd het op de 2e optie voor de TS en niet voor de 1e.
 
volgens mij valt dit gewoon te omzeilen zonder enige gekke capriolen uit te halen. Wat mijn kennis is, is dat MS graag wilt dat je gelooft dat je moet inloggen (althans dat is mijn ervaring). Ze zijn hier erg sneaky in. Waarom dit is weet ik niet. Mogelijk om te verifiëren dat de windows versie van jou is? Het is dat ik geen andere wil en kan gebruiken maar anders was ik wel gestopt met het gebruik van windows. MS zorgt er steeds meer voor dat ik windows haat door dingen op te dringen van je MOET deze diensten gebruiken. Ga weg man. Mag ik zelf bepalen wat ik gebruik en wat niet?
 
Nou ik gebruik Windows op meerdere systemen met enkel lokale accounts. Nergens krijg ik een pop-up om in te loggen. Dus ik vraag me wel af waar de pop-up vandaan komt. Windows, Office, OneDrive ???
 
volgens mij valt dit gewoon te omzeilen zonder enige gekke capriolen uit te halen. Wat mijn kennis is, is dat MS graag wilt dat je gelooft dat je moet inloggen (althans dat is mijn ervaring). ......
???

Dat weet de topic starter allemaal al:
Elke keer als ik mijn computer opstart, dan krijg ik zo'n stom scherm waar ik vervolgens moet inloggen met mijn ms/outlook account.
Ik wil dit niet. Maar het lijkt alsof het niet anders kan.
Gelukkig kan ik hem skippen door op de knop "herinner mij over 3 dagen" te klikken.
.......
Heeft iemand voor mij een oplossing.....

@LegitBonzAI
Je vergeet (?) te vertellen hoe jij het dan wel omzeilt... ik zie het niet staan in je antwoord...
Dat is de echte vraag van de TS... hoe omzeil je het permanent...?
 
Nou ik gebruik Windows op meerdere systemen met enkel lokale accounts. Nergens krijg ik een pop-up om in te loggen. Dus ik vraag me wel af waar de pop-up vandaan komt. Windows, Office, OneDrive ???

Dit gebeurt zodra ik mijn computer opstart. Ik krijg dan zon blauw scherm van windows, waarin dan dingen staat wat er is veranderd in windows enzo.. Ik lees dat niet eens en druk gewoon door..
Vervolgens wordt dan gevraagd om in te loggen op mijn ms/outlook account. dus ik druk dan maar op de knop "herinner mij over 3 dagen".
 
???

Dat weet de topic starter allemaal al:


@LegitBonzAI
Je vergeet (?) te vertellen hoe jij het dan wel omzeilt... ik zie het niet staan in je antwoord...
Dat is de echte vraag van de TS... hoe omzeil je het permanent...?

In vorige updates kon je dit soort dingen gewoon wegklikken. Alleen zijn ze wel erg slim op de manier hoe ze dit verstoppen.
Nu zie ik geen mogelijkheid meer.
 
Maak er een local account van.
Dat gaat als volgt: ga naar Instellingen > Accounts gaan en op Uw info klikken. Je ziet dan een link staan met de tekst In plaats daarvan aanmelden met een lokaal account.

Wat jij zegt staat er niet.. Wel "Schakel automatish inloggen uit".. Zo te zien is het nu een lokaal account.
Eens zien of dit helpt.
 
Ik heb het ook met mijn lokaal account, alleen na een update en als ik dus vers op moet starten ipv dat ik vanuit de hybernate toestand opstart.
Tot nu toe goed wegklikbaar (ruim een week geleden)
 
Het staat er wel bij hoe je verder kunt... alleen bij de 1e niet letterlijk.... bij de 2e wel..... "Nu overslaan"...
1e en 2e plaatje: Links onder.
Dat is wat ik zonder plaatjes al schreef dat ik ze na elke update wel weg kon klikken, maar nog niet weet hoe ik er helemaal van af kom.
Met hybernating van de systemen hoef ik het alleen na een update te doen en niet elke keer bij het opstarten, mocht dat optreden.
 

Bijlagen

  • afbeelding_2021-05-24_134106.png
    afbeelding_2021-05-24_134106.png
    4,2 KB · Weergaven: 21
  • afbeelding_2021-05-24_134412.png
    afbeelding_2021-05-24_134412.png
    8 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan