update 20H2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Berichten
568
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Nadat ik een update van W10 kreeg de 20H2 is mijn hele PC niet meer
goed te bedienen. De werkbalk is verdwenen en alle pictogrammen daarop.
Start is verdwenen kan niet meer bij programma's zou terug willen naar vorige
versie, maar kan niet bij systeem herstel.
 
Als u op de "windows"-toets op uw toetsenbord drukt verschijnt het overzicht met programma's.
Wellicht dat u van daar uit dan de acties kunt ondernemen die u wilt.
 
Als ik op de Windows toets druk gebeurt er NIETS
 
Als werkelijk niets meer reageert, muis niet, toetsen bord niet en u heeft ook geen backup gemaakt, dan zie ik maar 1 mogelijkheid en dat is windows opnieuw installeren.

probeer voor alle zekerheid de pc een aantal keren te herstarten (aan/uit-knop 5 seconden ingedrukt houden).

Als u daar toe besluit, raad ik u aan om, als alles weer goed loopt, periodiek een system backup te maken naar een externe schijf. Als er ooit nog eens een keer zo iets gebeurt kunt u dan de system backup terug zetten. Dat gaat eenvoudig met bijv. Easeus Todo Backup (gratis versie).
 
Ik heb meerdere malen systeem updates gemaakt, maar kan er niet bij omdat ik niet in de programma's kan komen.
Mijn werkbalk of de balk onderin met de programma's is verdwenen
 
Het gaat om een backup (en niet een systeem update zoals u zegt) van het windows systeem dat dan op een externe harde schijf gezet wordt. Daarmee kan dan, met een opstart-cd, buiten windows om een vorige versie van windows teruggezet worden.
 
Sorry bedoelde ook backup met Easeus Todo Backup, maar ook dit programma kan ik niet benadereomdat de Windowstoets is verdwenen.
Ga nu opnieuw opstarten en kijken wat er van komt. Heb ook geen verkenner meer.
 
Ah, als u een backup heeft met easeus Todo, dan is het een kwestie van de emergency-cd aanmaken (op een andere pc die het wel doet ) met Easeus Todo backup en dan de PC die het niet meer doet starten met die emergency-CD
 
Ik kan mijn cd speler niet openen geen knop of programma voor.
 
Normaal gesproken zou je al een herstelmedium CD/DVD/USB-Stick gemaakt moeten hebben.
Dat wil dan zeggen in aanvulling op post 8 dat je moet booten van het herstelmedium. Bootvolgorde in de BIOS wijzigen. Let wel op, schijfletters kunnen gewijzigd zijn. Daarom schrijf ik ook altijd, geef schijven een label/naam als alles nog goed werkt, dan herken je de juiste schijf gemakkelijker.
 
Ik kan mijn cd speler niet openen geen knop of programma voor.

Hoe opende je die normaal dan? Er zit toch altijd een knop aan de voorkant, eject? Anders zit er soms een heel klein gaatje en dan druk je daar een omgebogen paperclip voorzichtig in tot de weerstand weg is.
 
Bedankt voor de hulp, maar na uit en inschakelen is de update 20H2 opnieuw geïnstalleerd
en nu is het een kwestie van een aantal programma's terugzetten.
 
Maak dan nu een herstelschijf/medium! En probeer daar eens mee te booten dan weet je dat je dat de volgende keer kunt en werkt. Systeemherstelpunten kun je vaak niet toepassen als het er op aan komt, dat is mijn ervaring. Systeemkopieën herstellen gaat vaak prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan