Afdruk paragraafnummer "wazig"

Status
Niet open voor verdere reacties.

lvk123

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2019
Berichten
20
Als ik een rapportage in word wil afdrukken. Heb ik een probleem met paragraafnummer.

Het hoofdstuknummer en hoofdstuktitel gaan goed. Als ook de subparagraagnummer en subparagraaftitel.

Alleen bij het paragraafnummer is deze "wazig"/ onscherp. Afhankelijk van PDF-printer keuze. Ik heb dit "probleem" eerder gehad en heb het toen wel kunnen vinden alleen nu geen idee meer waar de oplossing zit.

Naamloos.png
 
Wonderlijk, nog nooit eerder gezien/meegemaakt. Lijkt mij dat we op zijn minst het document moeten kunnen bekijken. Dus…
 
Is je Windows helemaal up-to-date? Dit soort problemen waren er pas geleden ook met update KB5000808 en KB5000802.
 
Nee dat is het niet. Probleem in het verleden ook al is gehad. Het is ergens in te stellen maar waar... dat is de vraag.
 
@roger: mijn pc is behoorlijk up-to-date. Maar ik heb exact hetzelfde. Ik kan het dus reproduceren in een pdfje. En dat sluit alle Windows versieverschillen wel uit denk ik. Ik vermoed dat je het zelf ook had kunnen constateren.
@TS: ik heb het opgelost door de stijlen opnieuw in te stellen. Dan is het weg.

Eerste versie is dus de pdf gemaakt volgens jouw instellingen, de andere twee zijn na aanpassing van de stijlen.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld word.docx
    15,9 KB · Weergaven: 28
  • Voorbeeld word.pdf
    55,6 KB · Weergaven: 33
  • Voorbeeld word 1.pdf
    68,5 KB · Weergaven: 30
  • Voorbeeld word 2.pdf
    70,6 KB · Weergaven: 34
Ik weet zeker dat het in een instelling zit. Dit probleem vorig jaar op kunnen lossen in een ander bestand.
 
Heb het probleem ook bij een ander bestand waar een logo in de kopregel staat.
 
Afhankelijk van de pdf printer wordt het waziger of juist minder wazig. Maar heel fraai is het nooit.
 
Ik weet zeker dat het in een instelling zit.
Ik heb nog steeds geen flauw idee wat je hier mee bedoelt. Ik heb het opgelost door de ‘instelling’ van de stijlen aan te passen. Probleem opgelost. Wat wil je nog meer?
 
Ja dit is natuurlijk een oplossing. Waarvoor dank. Het probleem zit ook bij een afbeelding in de kopregel (Bij een ander bestand). Hierbij geldt ook dat de wazigheid afhankelijk is van de pdf printer. Ik weet dat het ergens is te updaten is binnen word.
 
Nu kom je met een ander probleem aanzetten volgens mij: de kwaliteit van ingevoegde afbeeldingen. Wat je bedoelt met ‘de wazigheid afhankelijk is van de pdf printer’ snap ik niet helemaal; de meeste pdf printers werken hetzelfde, en in mijn ervaring ook met dezelfde kwaliteit. Wél is het belangrijk dat je aangeeft met welke resolutie afbeeldingen moeten worden omgezet. Dat kan ook vanuit Word, waar je in de Opties kunt aangeven welke kwaliteit afbeeldingen je wilt. Daarna is het uiteraard zo dat afbeeldingen pixel georiënteerd zijn, en dus met uitvergroten (op het scherm) pixelrasters laten zien. Dat is nu eenmaal zo bij afbeeldingen. Alleen vectorafbeeldingen zijn schaalbaar.
 
Ik heb de oplossing inmiddels gevonden. Het was een sneltoets, CTRL+SPATIE.
 
Ik zie niet hoe <Ctrl>+<spatie> hier de oplossing van kan zijn; dat is de sneltoets om de alinea-opmaak naar standaard terug te zetten. Dan heb je dus binnen een met een stijl opgemaakte alinea naderhand met extra opmaak lopen klooien. En is dus mijn oorspronkelijke antwoord (kijk naar je stijlen) de échte oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan