Laptop: Loopt soms leeg in slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
722
Goedendag,

Sinds ongeveer een jaar, misschien anderhalf jaar heb ik W10 op mijn 9 jaar oude laptop geïnstalleerd.
Geen problemen mee.
Sinds november zit er een nieuwe accu in, omdat de oude na 15 minuten al leeg liep.

Sindsdien merk ik dat mijn laptop geregeld sneller leeg loopt dan logisch zou zijn.
Ik gebruik mijn laptop vooral in het weekenden draadloos.
(1e keer) 's Morgens op schoot met een kop koffie, en dan het nieuws en social media doornemen.
Vervolgens zet ik hem in de slaapstand en ga ik ontbijten.
(2e keer) Daarna zoek ik nog wel eens zaken op of doe er andere dingen op.
Al met al geen zware energie zuigende dingen.
(3e keer) En een enkele keer wil ik later, of na de lunch de laptop ook nog wel eens gebruiken.

Maar soms bij de 2e of 3e keer wanneer ik hem weer oproep uit de slaapstand, start hij op, gaat het beeldscherm 1 seconden aan, en valt de laptop uit.
Wanneer ik hem dan aan het stroom zet, laat die zien dat de accu leeg is.
Terwijl ik zeker weet dat bij het in slaapstand zetten de accu icoon nog ruim voldoende stroom aangeeft. Altijd ergens tussen de 25 en 50%

Terwijl bij aanvang de accu 3 uur laadtijd aan geeft.
Nu na zo`n 3 kwartier surfen geeft die aan dat die nog 68% heeft en 2:21 uur mee kan.

Online heb ik al wel eens gezocht naar mogelijke oorzaken, en dan kom ik steevast uit op iets als dat Windows snachts updates kan uitvoeren en daardoor stroom gebruikt, maar snachts ligt hij aan het stroom, en het probleem speelt zich alleen af wanneer ik heb zonder kabel gebruikt en na korte gebruiksperiode.

Ik wil er binnenkort mee terug naar de pc winkel, want ik vermoed dat de accu niet helemaal goed is, aangezien het probleem zich afpseelt sinds de nieuwe accu.
Maar voordat ik dat doe wil ik eerst weten of er andere ideeën en oplossingen zijn.

In ieder geval al bedankt voor het lezen en/of mee denken
 
Kijk eens naar je Energie Instellingen. Als deze op beste prestaties staat, gaat de accu sneller leeg. En zet hem eens uit ipvslaapstand. Kijk wat er dan gebeurd.Wat zijn de specs van de laptop?
 
Kijk eens naar je Energie Instellingen. Als deze op beste prestaties staat, gaat de accu sneller leeg. En zet hem eens uit ipvslaapstand. Kijk wat er dan gebeurd.Wat zijn de specs van de laptop?

Ik had hem al niet op "beste prestaties" meer staan.
Maar dan nog zou het in slaapstand toch niet leeg trekken?

Ik zet hem in slaapstand omdat ik dan sneller bij mijn laatst gebruikte sites en bestanden weer ben.

Processor: Intel core i7-2670QM 2.20GHz
8 MB Ram geheugen Overigens die heb ik ook geplaatst na het vervangen van de accu bedenk ik me nu)
46 Bits besturingsysteem
Samsung EVO 250 GB SSD schijf 60% leeg
 
Is er een reden waarom je antwoord met de QUOTE knop? Ik zie ‘m namelijk niet…
 
Hallo

"Sindsdien merk ik dat mijn laptop geregeld sneller leeg loopt dan logisch zou zijn."

Dan had je beter onmiddelijk kontakt opgenomen met de verkoper.

Om nu ettelijke maanden later nog garantie te krijgen is een vraagteken.

Meestal is de garantie slechts 3 of 6 maanden op laptop batterijen.

Jammer geen info korrekt model laptop , noch van de door u aangeschafte batterij (merk/capaciteit/spanning) ...

2200 mA/H , 4400mA/H zijn logiche vermogens van batterijen .... als er b.v. 5900mA/H mocht opstaan , lijkt mij dit verdacht.

Mocht deze batterij indien leeg , heel snel zijn opgeladen , is dit ook een indikatie dat er 1 of meerdere defekte cellen in deze batterijpack aanwezig zijn.

Je zou ook eens kunnen testen hoe lang deze batterij mee gaat , indien volledig opgeladen ---> totdat deze uitvalt ???

Een deftige winkel met eigen hersteldienst , kan deze batterij controleren ....

Men kan het aantal op/ontlaadcycli uitlezen , capaciteit , temp. , etc ....

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Bij sommige laptops moet de accu eerst nog gekalibreerd worden om maximaal ingezet te kunnen worden, zie handleiding laptop of online support.

Ik had pas in mijn Dell Latitude dat de accu niet goed herkend werd en daardoor niet laadde. Heb hem een keer een hele nacht aan de lader gehad (doe ik normaal nooit) en toen werd ie wel herkend (kon dat trouwens niet zo snel terugvinden, alleen maar andere redenen waarom ie niet zou laden...).
 
Bij energie instellingen staan misschien onnodige zaken die de laptop uit slaapstand kunnen halen en stroom verbruiken.
 
"Is er een reden waarom je antwoord met de QUOTE knop? Ik zie ‘m namelijk niet…"
Deed ik zodat het duidelijk was dat ik op dat bericht reageerde

"Dan had je beter onmiddelijk kontakt opgenomen met de verkoper."
Ja snap ik, maar tja, drukte, en niet altijd op de laptop bezig, en proberen het zelf op te lossen, en daar niet altijd aan denken...
+ dat deze winkel niet heel dichtbij zit ook

"Jammer geen info korrekt model laptop , noch van de door u aangeschafte batterij (merk/capaciteit/spanning)"
Toen mij gevraagd werd om info, liep ik even vast....ik kwam echt niet verder dan dat :confused:
Laptop: Asus K73SV
Accu: Yaneco YNB825 Li-ion 10.8V 5200MaH/56Wh (werd mij aanbevolen door de verkoper)


"Bij sommige laptops moet de accu eerst nog gekalibreerd "
Dat kan ik wel eens gaan doen inderdaad.

"Bij energie instellingen staan misschien onnodige zaken die de laptop uit slaapstand kunnen halen en stroom verbruiken."
Daar was ik allemaal al doorheen gelopen.

Dank allen voor het mee denken en aandragen van ideeën en oplossingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan