Hoe kpn-mails bewaren na overstappen van kpnplanet op gmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
965
Ik ben klant van provider KPN met 'Internet plus Bellen' en gebruik kpnplanet.nl via Thunderbirdmail voor mijn email. Jammer genoeg wordt KPN steeds duurder en ik overweeg over te stappen naar een andere provider. Ik moet dan ook overstappen naar Gmail (anders moet ik voor gebruik van kpnplanet mail blijven betalen), maar ik heb een aanzienlijk bestand aan emails op mijn pc/laptop opgeslagen. Die wil ik niet kwijt, dus moet ik ze elders opslaan. Ik heb wel eens voor een fresh install mijn emails ge-backupt en weer teruggeplaatst (via Control H onder .thunderbird met een code), maar ik snap niet hoe die opslag van emails werkt. kortom: hoe bewaar ik mijn emails als ik overstap? ik gebruik linux mint.
 
Laatst bewerkt:
Hele goeie tip!! Dank. Vraag: je kunt losse emails dus doorsturen, dat is duidelijk. Maar een mapje emails (event met submapjes) uit Local Folders doorsturen naar Gmail, blijven die mapjes dan in tact?
 
Ik had iets vergelijkbaars en heb dat als volgt opgelost.
In Thunderbird heb ik het kpn-email-account op inactief gezet (accounts - serverinstellingen en daar alle vinkjes weghalen zodat thunderbird nooit meer kijkt of er nog mail is). Dan blijven wel alle e-mails van dat account beschikbaar en in te zien, maar er wordt nooit meer gesynchroniseerd met de server.

Vervolgens het Gmail-account als e-mail-account in Thunderbird erbij zetten en voila
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan