Windows XP geen internet wel verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dizzylizzy

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2013
Berichten
101
Hallo,
ik kreeg een oude computer aan de praat met windows XP (originele)
configuratiescherm ;: apparaten OK geen vraagtekens
Internet via wifi Netgear verbinding OK ; heb geprobeerd met kabelverbinding ook.
Maar bij het openen van internet explorer kan ik geen sites openen
krijg iets van veiligheid certificaten ....
Ik weet dat xp verouderd is, maar het lukt me niet om op die pc windows 7 of hoger te installeren (blauw scherm) hardeware zal niet conform zijn zeker?
kan iemand me een tip geven aub ?

dank bij voorbaat,
m.vr.gr.
Lieve
 
Hallo

" maar het lukt me niet om op die pc windows 7 of hoger...."

Je had natuurlijk de specificaties , of type/modelnr kunnen geven van die "een oude computer".

Mits er sprake is van wifi , vermoed ik dat het hier om een laptop gaat.

Indertijd was het immers niet gangbaar om standaard wifi in een desktop te monteren.

Peter
 
Certificaatmelding komt heel vaak als de klok niet goed staat. Controleer dat eens.
 
Ik vermoed dat je Windows XP versie enkel certificaten met TLS 1.1 accepteert, en vanwege veiligheidsredenen is dat haast bijna overal uitgefaseerd.
Dus lees je even in hoe je TLS 1.2 aanzet. Dan zou het weer moeten werken.
 
Als het een Laptop is, dan zat er wel eens ergens een schuifje/knopje, al dan niet aan de zijkant, om wifi hardwarematig aan en uit te zetten.
Is dat misschien bij jou van toepassing?
Misschien reageer je eens en vertelt ons om welke computer of laptop het gaat.
 
hallo, dank allemaal voor de reacties
Dom van mij om niet meer gegevens mede te delen
Het is een HP Pavilion q6000 desktop (dus geen laptop) sorry
Ik had er Netgear wifi opgezet omdat internet niet ging via kabel. Maar zelfde resultaat, geen enkele pagina open te krijgen.
De verbinding is wel zichtbaar en OK ; maar eens internet explorer open, en via google op link van enige geklikt krijg ik bericht dat de pagina niet kan geopend worden.
bij netwerkcontrole krijg ik bericht dat er geen verbinding kan gemaak worden via HTTP HTTPS of FTP waarschijnlijk veroorzaakt door de inst. van de firewall.
Controleer de instellingen van de firewall voor HTTP poort 80 HTTPS poort 443 en FTP poort 21. Ik heb geprobeerd firewall uit te schakelen en dan internet explorer te openen ; zelfde bericht
In veilige modus met netwerk ... idem
Och, als het niet lukt tot daar toe.
Xp is verouderd dat weet ik wel, maar vermits ik bij het installeren van windows 7 aan het eind van de installatie een blauw scherm krijg, heb ik de installatie van XP gedaan. Wat heel goed lukte. Geen probleem hoor, geen internet ? wel dan hou ik hem gewoon om de harde schijf als stockage te gebruiken. Want die is nog OK.
Opera (browser voor old pc) is voor windows 7 .. ...
Moest er nog iemand een tip hebben, altijd welkom, maar ik denk dat ik het ga opgeven.
Met dank aan jullie allemaal ! en nogmaals sorry voor het nalaten van info.
m.vr.gr.
Lieve,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan