Ik heb een virus, maar virus scanners doen er niets mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Berichten
271
Hallo allemaal,

De elende begon toen ik iets binnen kreeg op 18 mei jl, in eens werden er een hoop dingen te gelijk geinstalleerd. De windows virus schanner er overheen hielp wel wat. Andere (online) scanners deden ook iets. Maar nog zit er wat op mijn laptop.
Ik zie het aan het volgende:

1) tekens tekens, aanhalings tekens en zo, zijnu ineens dubben en een ' op een a zetten gaat niet meer. Taal instellingen NL en VS internationaal, geen verder toetsebord instellingen.
2) als ik Google Chrome open krijg ik een tabblad te zien google.nl. zodra ik iets in de zoek balk in vul en zoek opend er een tweede tabblad van iets anders.
3) bij de Google Chrome extenties staat er een extentie yStopTube. Geen idee, kan er niets over vinden. Ik heb hem er niet ingezet. Als ik hem verweider is ie even later terug.
4) de extentie van hier boven heeft iets te maken met dit: C:\ProgramData\Ditd\Qwuja\603D1A8D in deze map staan deze dingen, zie plaatje virus-01.png
5) als ik de map in ProgramData Ditd met alles er in verweider, en Google Chrome open, krijg ik een koprte melding dat er een koppeling met een extentie ontbreekt.
6) in het register gezocht, en kwam daar ook een Ditd tegen, deze ook verweiderd.
7) na opstarten van laptop is alles weer terug.
8) weer verschillende keren van verschillede merken virus,malware en weet ik het nog al meer scanners hun werk laten doen, sommige zijn ruim 3 uur bezig en vinden niets
9) alle overbodige sofware gedeinstalleerd en punt 8) nog een keer gedaan.

Mijn laptop een Acer Aspire A5, windows 10

Weet iemand een oplossing?
 
Ik zou de extensie nog eens verwijderen maar onmiddellijk daarna Chrome in zijn geheel even verwijderen en daarna opnieuw installeren...
 
Als je helemaal safe wilt hebben....

Herinstalleer je PC
 
Terug gaan naar een systeemherstelpunt bij Systeemherstel: Configuratiescherm > Systeem > aan de rechterkant Systeembeveiliging > Systeemherstel > Volgende. Selecteer ook "meer herstelpunten weergeven."

Om zelf te kijken wat er opstart ga eerst naar Programma's en Onderdelen om de lijst van programma's te zien. Kijk naar wat er allemaal staat in het systeemvakje, rechts op de taakbalk. Laat AutoRuns van Sysinternals dan een lijst opstellen van alles wat er op de computer opstart en zoek de onbekende namen met Google en in de forums van de zoekresultaten. Regels die rood of paars zijn hebben in ieder geval een onbekende uitgever of ongeldig certificaat. Groene regels zijn ingangen die nieuw zijn sinds het laatst gemaakte overzicht.
 
Download
536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.png
AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Malwarebytes naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows 8 en 10 gebruikers dienen de tool als administrator uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klik je vervolgens op de knop Verwijderen.
  • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
 
Het beste is wat @ DigiCafee aangeeft: Chrome met al z'n malafide extensies verwijderen en daarna gewoon definitief afscheid nemen van die drama browser...
Daarna het advies van @ dorado hierboven uitvoeren....:thumb:
 
Bedankt allemaal tot zo ver. Ik ga aan de slag. Lukt het niet dan ga ik maar terug naar een schone installatie
 
Norton Power Eraser kun je ook nog proberen. Lees de aanwijzingen! exe-bestanden van oude onbekende programma's kunnen verwijderd worden! Beoordeel dat. Download voor meerdere besturingssytemen. Denk dat je W7 SP1 of nieuwer moet hebben.
 
Bovenstaande berichten van jullie gedaan. Ben nu met Norton Power Eraser bezig.

Ding wat ik ook niet meer kon doen was de taskmagager openen. Dat gaat nu weer na een aanpassing in het register.
Wat mij ook is opgevallen is dat ik op C:\ 2 mappen Windows heb. 1 van de de 18e en een met iedere keer een nieuwe datum en tijd. Klopt dat?
In het register zag ik ook een hoop mappen staan met vreemde tekens, lijkt op Chineesm of zo.
Gisteren in eens meer dan 800 emails op een google account.
 
safeboot en virusscans

Wat mij vaak helpt als ik weer dubieuze dingen op mijn laptop heb is in veilige modus starten en malwarebytes installeren. Malwarebytes(gratis versie) runnen en dingen weghalen.

Bij spam op je google account is het emailadres al bekend dus om daar van af te komen:wijzig email-adres.

Als er 2 mappen zijn die windows heten; kijk of er in beide logische en veel bestanden staan+ de bewerkingsdatum ervan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verander op een andere PC jou wachtwoorden. Ga er vanuit dat een ander mee zou kunnen kijken en wat jij typt kan zien. Het lijkt mij niet logisch dat je zo veel e-mail krijgt als het Spam berichten zijn. Windows heeft slechts één map en bij een nieuwe installatie tijdelijk de map windows.old.

Een nieuwe installatie van Windows op een geformatteerde partitie laat je schoon opnieuw beginnen, behalve bij boot sector virussen. De BIOS biedt wel eens boot sector of virus protectie. Als dat dan ingeschakeld staat ben je daar ook veilig tegen en anders zou ik daar eveneens op scannen.

Een verkeerde klik kan de computer al doen overnemen en onbruikbaar maken. Malware en spyware kan wel eens verwijderd worden maar niet altijd.
 
Het is hierboven al genoemd. Je kan heel veel tijd stoppen in het verwijderen van malware maar als alles "schoon" is (volgens de virusscanner) dan kan er nog steeds malware op staan. Het is best zinvol om de pc opnieuw te installeren want de pc is dan schoon en iets vlotter.

- download Windows en zet die op usb, die is binnen een uurtje geïnstalleerd incl. alle updates.
- internet security erop en deze bijwerken met laatste updates.
- programma's installeren, dit kost helaas best wat tijd.
 
Je geeft aan dat verschillende virusscanners "Iets" gedaan hebben. Je weet natuurlijk niet wat. Wel dat het niet voldoende was. In zo'n geval zou ik mijn systeem ook niet meer vertrouwen. Vraag is nl. of je systeem weer naar behoren gaat werken als je bovenstaande adviezen hebt opgevolgd.
Zelf los ik dit soort problemen op door een image terug te zetten. Die maak ik elke 5 dagen en bewaar er meerdere. Ik heb daarom ook nog nooit een schone installatie hoeven doen maar in jouw geval, als je geen image hebt, zou ik dat toch overwegen want ook systeemherstel zet niet altijd alles terug zoals je dat zou willen. In elk geval is dat mij nog nooit gelukt. Ik zweer bij images.
Eigenlijk dus wat Alfred en Bron ook al adviseren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan