later toegevoegde namen verwijderen uit de foto

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Een oude gezinsfoto is door een familielid bewerkt door de namen in de foto zelf te schrijven en vervolgens op te slaan.
Is er een mogelijkheid om de namen uit de foto te verwijderen? Ik wil graag via tags (zoals op de foto bij de gebeurtenis uit 1925 op deze pagina) de namen aangeven.

Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden.

Vriendelijke groet,
Marianne
 
Dat zul je moeten doen in een programma als Photoshop, waarbij je met een Herstel kwast de tekst vervangt door delen van de foto. Kwestie van retoucheren dus. Er zijn ook andere programma's die dat kunnen uiteraard; ik weet van Photoshop dat dat heel erg netjes werkt. Al hangt het ook af van de kwaliteit van de basisfoto.
 
Ik heb even snel op basis van de afbeelding op de website wat opgeschoond. Nog lang niet perfect :).
Familieplaatje.jpg
 
Zo te zien heb ik voor niks zitten prutsen, want TS neemt niet meer de moeite te reageren. Toch jammer… altijd fijn om te lezen dat je werk gewaardeerd wordt :).
 
Ik heb altijd sterk de indruk dat bij dit soort topics de vraag een ondergeschikte rol speelt. Het is doel is de website onder de aandacht te brengen.

Toch jammer… altijd fijn om te lezen dat je werk gewaardeerd wordt

@OctaFish
Er zijn genoeg lezers die jouw werk wel waarderen.:thumb:
 
Wel een heel ingewikkelde manier dan van reclame maken :d. Maar bedankt voor de steun :thumb:
 
Zo te zien heb ik voor niks zitten prutsen, want TS neemt niet meer de moeite te reageren. Toch jammer… altijd fijn om te lezen dat je werk gewaardeerd wordt :).

Hallo OctaFish, nee, je hebt niet voor niets gewerkt. En "prutsen" is ook niet het juiste woord. Dankjewel voor dit resultaat.
Ik heb gelukkig ook nog andere dingen te doen dan hele dagen op dit mooie forum te kijken. Daarom was je reactie op de achtergrond geraakt.
Uiteraard ben ik wel benieuwd naar hoe je dit hebt gedaan. Ik heb zelf niet de beschikking over Photoshop, Paintshop of dergelijke programma's. Bij voorkeur gebruik ik voor dit soort werkzaamheden freeware.
Dus nogmaals: hartelijk dank!
 
De term prutsen begrijp ik wel. Heb het zelf eens gedaan met een programma en het is gewoon lastig en prutswerk. De één is natuurlijk handiger dan de ander.:eek: Wellicht kan Paint.Net dit doen. Kijk zelf dan even.

Zoals OctaFish al schreef is het onderstaande het principe.
Waarbij je met een > herstel kwast(je) de tekst vervangt door delen (meest bijpassende kleur(en) van de achtergrond) van de foto. Kwestie van retoucheren dus en handigheid. Rembrandt van Rijn deed niets anders.
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard ben ik wel benieuwd naar hoe je dit hebt gedaan.
Met Photoshop dus. Dat heeft een prima retoucheerkwastje waarmee je over de te verwijderen (in dit geval: tekst) 'schildert' en PS vult dan de 'overgeschilderde' delen in met wat PS denkt dat het zou kunnen zijn. Dat is dan gebaseerd op een algoritme waarin maar de omliggende pixels wordt gekeken, en dat bepaalt dan welke pixel welke kleur krijgt. En dat werkt dus heel erg goed. Alleen de 'a' van Harm was zo niet te doen, en 'Marten' was ook een lastige, omdat daar teveel verschillende pixels/kleuren zitten die vervangen moeten worden. En dan wordt het een zootje. Al kun je dan met het kloongereedschap ook een hoop doen. Dus eigenlijk gebruik je een combinatie van kwasten en gereedschappen. Daarbij geldt: hoe beter de kwaliteit van het origineel, hoe beter het resultaat van de retouche.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan