Kobo Aura Ereader

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frans1961

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2021
Berichten
18
Hallo,
Ik heb dit probleem al vaker voorbij zien komen, en ik heb ook alle antwoorden uitgetest, maar helaas nog zonder resultaat.
Mijn Ereader wordt opeens niet meer herkent door mijn pc, hij wordt wel herkent op de pc van mijn vrouw. En ook op het werk, en dat allemaal met dezelfde kabel.
Ik heb al van alles geprobeerd:
* Verwijderd bij apparaat beheer
* Ereader geformatteerd
* Chipset geüpdatet
* geprobeerd om de regel uit het register te wissen, maar ook dat lukt niet. Ook niet als administrator!
* Regedit.JPG
Ik kan verder op het internet niets vinden en ook bij Kobo helpdesk kunnen ze me niet verder helpen.
Mijn hoop is gevestigd op de kennis die hier op het forum aanwezig is.

En anders heb ik pech en moet ik gewoon af en toe de PC van mijn vrouw gebruiken.

In iedergeval, alvast bedankt voor het meedenken.
 

Bijlagen

  • Regedit Kobo.PNG
    Regedit Kobo.PNG
    10,6 KB · Weergaven: 31
Hoe zit het met andere USB-apparaten?
 
Beste Aar, alle andere apparaten worden wel herkent.
Externe HD, USB sticks, telefoon
Gisterenavond nog geprobeerd met de Kobo Ereader van mijn vrouw. Maar ook deze wordt niet herkent.
Zodra ik een microSD kaartje in de Ereader stop, ziet de verkenner deze wel.
 
Lijkt er op dat windows een verkeerde verbinding legt, je hebt verschillende modi zoals MTP, PTP of mass storage.
Met tool USBdeview kun je wellicht de historie van het device bekijken en wissen en hopen dat bij opnieuw verbinden het goed gaat.

Ik denk dat deze tool juist de registry ingangen verwijderd die je eerst niet kon verwijderen.

Wat heb je er eigenlijk aan het apparaat te zien zonder sd-kaart, daar gaat het toch om?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Krullenbol,
Ik zal het vanavond gaan proberen. De Ereader heeft een eigen HD, waar ik normaliter de ebooks op zet, maar dat gaat dus nu even niet, vandaar het SD kaartje.
 
Hoi Krullenbol

Ik heb de tool gebruikt en de Kobo uit de lijst geunintalled.
Ereader weer aangesloten, maar helaas is de Ereader nog steeds niet zichtbaar in verkenner.
Ook in het register staan de regels nog.

USBDeview.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dus die andere (werkende) pc toont de Kobo, als sd-kaart erin zit, met twee drive-letters?
 
Laatst bewerkt:
In je screen-dump zie ik iets staan dat firmware v1.1 heeft, is dat de Kobo?
Die zijn een stuk hoger op dit moment, dacht ik.
(ik heb overigens zelf geen Kobo)
 
Eergisteren heb ik de software nog bijgewerkt.
Dus dat kan het probleem niet zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan