Kan niet bladeren tussen afbeeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nebrey

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2004
Berichten
44
Beste mensen,

De laatste dagen doet zich een probleem voor op mijn laptop die draait op Windows 10: bij bepaalde afbeeldingen die ik open vanuit de verkenner (met het standaard fotoprogramma van Windows) kan ik niet bladeren naar volgende afbeeldingen. Er verschijnen geen pijltjes in beeld en ook drukken op de pijltjestoetsen haalt niks uit. Het gebeurt dus niet bij alle bestanden, maar ik kan geen specifieke eigenschap ontdekken van een afbeelding waardoor dit probleem optreedt. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen?
 
Je kunt toch wel zien of het om .jpg, .bmp of andere bestandsextensies gaat..?
Is het verschillend of zijn het alleen de .jpg, of alleen .bmp of een ander formaat of totaal willekeurig..?
 
Totaal willekeurig inderdaad. Dus niet specifiek bij jpg of een ander type.
 
In ieder geval gebeurt het nu bij iedere nieuwe afbeelding die ik toevoeg.
 
Is achteraf schrijven ingeschakeld, een soort caché zoals Turbo bij SSD?

Heeft u een schijfcontrole gedaan?

Worden deze mappen gesynchroniseerd zoals naar de cloud?
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet een veel beter programma gebruikt als FSViewer?
 
De laatste dagen bladert hij ineens wel weer bij foto's waarbij het laatst niet lukte. Maar zojuist even in een andere map gekeken en daar bladert hij nog steeds niet.

Alfred: met vraag 1 en 2 weet ik niet wat je bedoelt (ligt aan mij), en vraag 3 = nee, voor zover ik weet.
OctaFish: heb je een suggestie voor een ander programma?
 
Dit is waarschijnlijk de Photo app. Je kan die opnieuw installeren maar ook terug naar Photo viewer, na enkele aanpassingen. Ik denk dat het hier uitgelegd is: https://www.danteck.nl/photo-viewer-terugzetten-windows-10/

Voor de zekerheid, geef de opdracht ter controle van de beveiligde systeembestanden: sfc /scannow.

Schijfcontrole kan via verkenner en rechtsklikken op de schijf, dan Eigenschappen > tabblad Extra > foutcontrole. Repareer alleen het bestandssysteem. Fouten in sporen of sectoren wijzen namelijk op beschadigingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan