harde schijf naar usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

LegitBonzAI

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2021
Berichten
44
Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht. Mooi pctje alleen kom ik wel wat Mb's te kort.
Nou heb ik zelf nog harde schijven liggen (Voorbeeld: https://www.bol.com/nl/p/wd-blue-wd...g.sLzXm5VwKgJ2JG7hzjNACA_0_30.37.ProductTitle)
Alleen vroeg ik mij of het mogelijk deze harde schijven naar usb te koppelen.\\

Ik kom dan deze tegen: https://www.bol.com/nl/p/usb-3-0-na...gh=qYwqFNOjlw4JsZI6gXVKDw.2_9.10.ProductTitle
Alleen weet ik niet of ik hiermee mijn hardschijf op usb kan zetten.

Ik heb namelijk geen andere mogelijkheid om bij me spullen op me harde schijf te kunnen.
 
Geen idee wat voor een PC je hebt, maar een beetje PC kan je normaal gesproken wel 4 schijven in zetten.
Dan is meteen je tekort aan MB's opgelost.
 
Met die tweede (sata naar usb) kun je inderdaad je losse harde schijf via usb benaderen, bestanden zijn dan toegankelijk.
 
Als van die schijf/schijven die er nu inzit/zitten de C-schijf (SSD?) nu ook al zo vol zit.... das slecht voor de duurzaamheid en de performance van de SSD.

Zet je PC configuratie eens hier neer wat je gekocht hebt en/of een link naar die PC (webshop?)
Dan kan er een beter aanvullend advies gegeven worden.

Nou heb ik zelf nog harde schijven liggen
Tip: Gebruik die dan heel mooi om van al je foto's/andere data 2 backups te maken, een nobel doel voor die schijven die je blijkbaaar over hebt of mss toch al wel heel mooi voor die 2 backups gebruikt?:thumb:
Een harde schijf doosje met een USB3 aansluiting hoef niet duur te zijn (basis doosje ~20 euro, let op met externe voeding erbij!).
 
Laatst bewerkt:
Hallo

"Alleen weet ik niet of ik hiermee mijn hardschijf op usb kan zetten."

Volgens mij bezit u.s.b. 3.0 niet voldoende vermogen om een 3.5" harddisk op te starten ....

Ook de benodigde 12v onbreekt bij een dergelijk u.s.b. dongeltje.

Peter
 
De goedkoopste oplossing is nog altijd inbouwen, maar of dat gaat....dan zouden we eerst merk en type van de pc moeten weten.
 
Wat @ VDK_P en @ route99 reeds opmerken, zo'n goedkoop ding is alleen geschikt voor 2,5 inch schijven, dat staat er trouwens ook duidelijk bij !
Wat @maestro12 opmerkt is de goedkoopste, meest eenvoudige en bedrijfszekere optie: schijf gewoon als extra in de pc inbouwen.
 
Met die simpele small factor pc's heb je vaak die optie niet om een extra schijf er in te zetten....
Daarom vroeg ik naar welke pc de TS heeft, want dan kan er pas een definitief advies gegeven worden.
Veel van die SFF pc's zijn bedoeld als office pc met opslag op het netwerk, dus lokaal zijn de eigen vrij mager en loop je al snel tegen de grenzen aan.
Ik zie ze nog wel eens staan bij de dagaanbiedingen.... voor best aardige prijzen tov de normale prijs maar ja... uitbreiden is vaak een probleem.
 
Definitieve keuze?
Waarom geef je niet de benodigde informatie?
????
De schijf ligt al vast, die heeft hij al.... dus die "definitieve keuze" kan daar imho niet op slaan.

Het gaat om de nieuwe pc welke hij heeft of daar zijn extra 3.5" schijf in past... daar kan nu nog, daar weten we niks van en als het een SFF type (kast) is, dan is het maar de vraag of zijn harde schijf wel daarin past...
Laten we er svp geen Babylonische spraakverwarring van maken, de TS moet gewoon duidelijkheid scheppen over zijn pc.
Dat lijkt me het handigste, die info ontbreekt compleet.
 
Laatst bewerkt:
@route99
Ja, dat schrijf ik toch ook! Ik quote en daar stel jij die vraag. Nu is er een andere topic van TS waarin hij advies vraagt voor een nieuwe pc. Dus ik ga er dan van uit dat de link die hij daar geeft de pc van zijn keuze is, alhoewel hij in die topic niet verder reageert en uitsluitsel daarover geeft. Maar goed, ik geef die link.

Overigens is toch direct duidelijk welke informatie TS moet verschaffen, waarom dan al die reacties vraag ik me af.
 
????
Hij heeft al een pc maar wij weten nog niet welke... dus dat moet hij opgeven welke pc hij net nieuw gekocht heeft.
Dat had ik al in #4 gevraagd we zitten nu al in #14...., dus jouw jouw extra quote er voegt in mijn perceptie niks toe, geeft verwarring omdat je die schijf er weer bij haalt. Voor een extern doosje heeft hij inmiddels voldoende info, maar het mooiste zou zijn als de HD gewoon in de kast past.
 
Laatst bewerkt:
Het beste is om gewoon even te wachten op TS.
Deze zal van het mooie weer aan het genieten zijn :)
 
Daar zitten dus 2 bays in voor een 3.5 inch HD en 1 voor een 2.5 inch hd.
Je C: (systeem) schijf zal een M2 zijn.
 
Waar ik achter ben achtergekomen is dat ze brackets hebben meegeleverd?
Althans daar lijkt het op.

Bekijk bijlage 357794

Ik heb me pc net nieuw dus ik ga niet gelijk me pc open maken als je het niet erg vind.
 
Wie ben ik om dat erg te vinden.
Dat is geheel aan jezelf natuurlijk.
Je bijlage doet het trouwens niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan