• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

3de plaats - EK 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.

JonathanD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2019
Berichten
2
Dag mensen

Kan iemand mij helpen met de formules van de beste 3des?
Ik krijg deze maar niet goed...

Alvast bedankt!

Mvg
Jonathan
 

Bijlagen

  • EK 2021 test (zonder paswoord).xlsm
    514,5 KB · Weergaven: 50
Sorry, maar het idee is leuk en de spelregels zijn duidelijk, maar wat gaat er mis. Je stuurt een bestand met allerlei VBA en met een bak aan tabbladen. Moet het 1 centraal Excelbestand worden, waar iedereen een kopie van een invultabblad invult. of wat is de bedoeling.

Het hele bestand gaan uitpluizen om te zien wat het doet en wat er fout gaat, is beetje onbegonnen werk zonder goede uitleg.
 
Ok ik begrijp je punt. Bij het tabblad uitslagen krijg ik de verkeerde ploegen die als 3e beste doorstoten (2x Wales en 2x Honfarije). Kun je ervoor zorgen dat de correcte ploegen daarin komen?
 
Ik zal er eens over nadenken. Maar wellicht dat in de tussentijd alweer andere helden met een oplossing komen.
 
3e plaats

Hallo Jonathan,

Bijgaand jouw bestand aangevuld met:

In kolom AB88:AB91 de alfabetische volgorde van de groepletters. Dus de 3e plaatsen staan al in rangorde in jouw tabel P88:X93.

In AC88 de code verzameld zoals in de UEFA tabel in C88:C101. = ACDF. Nu nog zoeken in de UEFA tabel en je gaat rij 94 vinden.

3e uit groep A speelt tegen de winnaar F1, 3e groep C speelt tegen winnaar groep E enz. enz.

De rest kun je zelf.

Ook nog even een paar uitslagen ingevuld, b.v. in groep A: 2-1, 1-3, 1-0, 1-0, 1-2, 2-1.

Volgens jouw rangschikking wordt Zwitserland en Turkije resp. 1 en 2. En dat klopt.
Italie en Wales worden resp. 3e en 4e in de eindstand van de groep. En dat klopt niet.

Wales heeft de onderlinge wedstrijd gewonnen en wordt dus derde en Italie wordt 4e. Wales doet dus mee voor de derde plaats en niet Italie.

Groet

Dirk
 

Bijlagen

  • EK 2021 test (zonder paswoord).xlsm
    511,1 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan