Heeft er iemand nog een Paint Shop Pro 9 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gGerretje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Berichten
439
Hallo helpers,

Tot nog toe gebruikte ik een Try&Buy versie van JASC Paint Shop Pro 9 op mijn oude laptop (Windows Vista). Met een crack (stout, ik weet het maar het werkte).
Ik weet het, het is oude boel, maar het werkte geweldig totdat die laptop het onlangs begaf.
Op mijn nieuwere PC (Windows 7, dus ook niet echt nieuw meer) werkt die crack niet meer.
In de handel of via de site is die versie natuurlijk niet meer te krijgen en de nieuwste versie is veel te uitgebreid voor mijn gebruik.
Ik zou daarom graag Paint Shop Pro 9 (volledige versie met officiële code) van iemand willen kopen.

Is er iemand die die nog heeft?
En zou ik die dan mogen overnemen?

Ik hoop dat deze vraag op dit forum is toegestaan. Weet ik eigenlijk niet dus het kan zomaar zijn dat de moderator hem verwijdert. Sorry dan voor mijn onwetendheid.

Met vriendelijke groeten,
Ger
 
Hallo helpers,

Ik hoop dat deze vraag op dit forum is toegestaan. Weet ik eigenlijk niet dus het kan zomaar zijn dat de moderator hem verwijdert. Sorry dan voor mijn onwetendheid.
Is het niet verstandig om dat eerst bij hen te vragen als je twijfelt?
bonk.gif


Maar goed, overkopen is niet illegaal.
 
@Aar

Je hebt wel gelijk. Had ik even kunne informeren.
Ik bedoelde dat ik niet wist of het toegestaan was om te kopen en verkopen via het forum. Netjes overkopen kan natuurlijk nooit verboden zijn.

@ Edmoor
Ben Paint.net meteen aan het uitproberen.
De oude versie van PSP 9 van de site die je aangaf heb ik nog niet aan de gang. Ik moet kennelijk ergens inloggen maar er staat niet aangegeven waar.

In ieder geval houd ik mij nog steeds aanbevolen voor een CD'tje met een legale PSP9 volledige versie.
Bedankt alvast voor wie hem wil verkopen.


Groeten,
Ger
 
In ieder geval houd ik mij nog steeds aanbevolen voor een CD'tje met een legale PSP9 volledige versie.
Omdat er verder nog niemand op heeft gereageerd vrees ik dat dat ijdele hoop is.
Die site met oudere versies weet ik verder niets van.
Ik kwam 'm tegen en wilde je die niet onthouden.
 
Hoi Ed,

Ik ben er ook bang voor.
Misschien gebruiken ze die PSP 9 nog allemaal zelf.
Het is een prachtige versie met alles erop en eraan,
 
Ik geloof je direct, maar ik heb altijd Paint.Net gebruikt en denk daar net zo over.
Het is maar wat je gewend bent :)
 
Wellicht dat je hier ook wat aan hebt:

Die site installeert ongewenste reclames op de computer, dus scannen maar weer. Ik wilde dat mensen meer uit eigen ervaring spraken. Het "Wellicht dat je hier ook wat aan hebt:" is drie keer niks.
 
Niet geschoten is altijd mis.
Maar je hebt gelijk, een zeker antwoord heb je meer aan.
 
Ik heb nu bijvoorbeeld die Paint.net geopend.
Daar zit precies alles in zoals in PSP9, behalve dat handige werkblad/browser.
Dan is het in feite nog maar een veredelde Paint.
 
Overal vind je wat en laat je wat.
Ik ken Paintshop verder niet.
Wat kan je met dat handige werkblad/browser doen?
 
Het is werken in lagen. Werkblad is dan de totale afmeting en de "browser" staat waarschijnlijk voor de lijst met overzicht van de lagen.

Wil je een sprong maken, ga dan Gimp gebruiken en de daarvoor ontwikkelde Plug-ins. Dat is gratis en door de gebruikers zelf ontwikkelde bewerking software. Op YouTube zijn veel tutorials te vinden en daar kan je de mogelijkheden ook zien natuurlijk.
 
Ok.
In Paint.Net werk ik ook regelmatig met lagen.
Geen enkel probleem dus.
 
Paint.Net is geen veredelde Paint hoor :) want Paint kan niet in layers werken en heeft geen plugin mogelijkheid. Ik werk al jaren met Paint.Net, het is niet te ingewikkeld en alles is makkelijk te vinden. Het enige nadeel wat ik kan vinden in Paint.Net is dat er geen layers gemaakt kunnen worden die geoptimaliseerd zijn voor tekst (zoals in Photoshop).
 
Ik zag het te laat en had m'n opmerking al weer verwijderd ;)
 
Ik had even een paar reacties gemist. Sorry voor mijn late reactie.

De browser van PSP9 is het bureaublad waarop je alle bestanden in een map kunt zien (net als in de verkenner).
Een of meerdere bestanden selecteren en met dubbelklik open je ze allemaal tegelijk en heb je ze meteen ook tegelijk op je scherm.
Kun je ze gemakkelijk verkleinen of vergroten, en stukjes uit het ene bestand naar het andere kopiëren. Heel handig als je wel eens een storend element uit een foto wil verwijderen door een stukje uit een andere foto te klonen.

Ik gebruik het met name voor de bewerking van mijn foto's. Met lagen werk ik zelden of nooit. Dus dat was wat ik bedoelde met 'veredelde Paint'.
Gimp heb ik ook geïnstalleerd en gebruikt om de contouren van personen op portretfoto's te laten zien (zodat je er cijfers kunt inzetten om de namen erbij te zetten)
Ik weet het iedereen bewerkt bestanden op zijn manier en ik veroordeel natuurlijk niemands favoriete programma.
Alleen werkte ik tot nog toe op mijn oude PC heel handig met PSP9 (vandaar mijn vraag).
Ik had gehoopt dat er nog iemand zo'n oud cd-tje op de zolder had liggen.
In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties.
Ik laat de vraag nog even open staan zodat men de zolder nog eens kan doorspitten. Anders gaat het bij de eerstvolgende verhuizing toch weg ;)

Groeten,
Ger
 
Een of meerdere bestanden selecteren en met dubbelklik open je ze allemaal tegelijk en heb je ze meteen ook tegelijk op je scherm.
In Paint.Net werkt dit hetzelfde maar dan gewoon vanuit de Windows Verkenner. Bestand(en) selecteren en met Enter (of muis) openen. Elk tabblad in Paint.Net is dan een geopend bestand.

et lagen werk ik zelden of nooit.
Lagen zijn juist de kracht in fotobewerking. Bijvoorbeeld een stuk van een foto selecteren, dan kopiëren, en dan kies je "plakken in nieuwe laag".
De nieuwe laag wordt dan bewerkt. Elke laag kan je rechtsonder aan-/uitzetten zodat je snel je wijzigingen kan zien t.o.v. de originele foto of t.o.v. andere lagen.

Op deze screenshot zie je bovenaan alle geopende bestanden, rechtsonder de lagen, en rechtsboven de Undo historie.
Als je links een tool kiest dan krijg je bovenaan bij elke tool een balk met opties die bij die tool horen.
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet Gimp proberen?
GIMP (GNU Image Manipulation Program) is het uitgebreidste en beste gratis programma voor fotobewerking. Deze oorspronkelijk voor Linux ontwikkelde software is ook al jaren beschikbaar voor Windows en macOS en kan op veel onderdelen de concurrentie aan met duurbetaalde fotobewerkers, zoals PhotoShop. Als u geen professioneel grafisch ontwerper bent dan kunt u waarschijnlijk prima uit de voeten met GIMP. Om te tekenen is GIMP ook heel geschikt.

Ik werk hier al jaren mee (op Linux) maar Gimp is er ook voor Windows gebruikers.

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/gimp-fotobewerking-image-editor-tekenen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan