Harddisk wordt soms niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
613
Hi ik heb een probleem met een harddisk het wordt soms niet herkend in een externe usb sharkoon Quickport.
Het is een 1 TB Seagate Barracuda. Ook in de Hot Swap bay wort het niet herkend. Alleen als ik de pc opnieuw opstart komt het te voorschijn. Wat kan er mee aan de hand zijn. Ik heb het in aug 2020 gekocht. Volgens CrystalDiskInfo is het goed maar geeft het wel leesfout factors. Zie bijlagen.thumbnail_IMG_20210529_095837_2.jpg 2021-05-29 100842.jpg
 
Ik heb een desktop pc met een Striker case. Het hangt achter in een USB 3 poort
 
Volgens mij klopt er wel meer niet, het aantal bedrijfsuren bedraagt nl. 0.
Of heb je deze schijf sinds aanschaf in de kast gelegd en totaal niet gebruikt..?
 
In de screen van CrystalDiscinfo staat bij nr. 09 => bedrijfsuren 0....
 
Hallo

Error 01 lees fout factor , beter bekend als read error rate lijkt mij in orde.

Mochten er echt problemen zijn met deze harddisk zou er caution staan voor deze schijf.

Betrokken fout zou dan in het geel staan.

Mocht je dit niet vertrouwen , kun je altijd de tool van de fabrikant zelf er op los laten , in dit geval seatools.

https://www.seagate.com/be/nl/support/downloads/seatools/

Kritieke zaken om wel in de gaten te houden zijn :

C2 --> temperatuur 05 --> reallocated sector count , en uiteraard C5 -->current pending count

Meer gedetailleerde info over deze materie kun je uiteraard terugvinden op www .... meestal is de nuttige info wel allemaal engelstalig (ik zie dat je crystaldiskinfo in het nederlands hebt staan ..)

Hopelijk heb jij ,of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter
 
Misschien ligt het aan je externe behuizing, check die eens met een andere schijf, of andere USB kabel..
Als je de schijf direct op de SATA poort op je moederbord aansluit, heb je dan nog problemen?
Dan weet je zo of het aan de behuizing of aan de schijf zelf ligt.
 
Hallo

Error 01 lees fout factor , beter bekend als read error rate lijkt mij in orde.

Mochten er echt problemen zijn met deze harddisk zou er caution staan voor deze schijf.

Betrokken fout zou dan in het geel staan.

Mocht je dit niet vertrouwen , kun je altijd de tool van de fabrikant zelf er op los laten , in dit geval seatools.

https://www.seagate.com/be/nl/support/downloads/seatools/

Kritieke zaken om wel in de gaten te houden zijn :

C2 --> temperatuur 05 --> reallocated sector count , en uiteraard C5 -->current pending count

Meer gedetailleerde info over deze materie kun je uiteraard terugvinden op www .... meestal is de nuttige info wel allemaal engelstalig (ik zie dat je crystaldiskinfo in het nederlands hebt staan ..)

Hopelijk heb jij ,of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter

Okay bedankt ik ga het proberen
 
Misschien ligt het aan je externe behuizing, check die eens met een andere schijf, of andere USB kabel..
Als je de schijf direct op de SATA poort op je moederbord aansluit, heb je dan nog problemen?
Dan weet je zo of het aan de behuizing of aan de schijf zelf ligt.

Okay bedankt ik ga proberen
 
Mijne heren, ik heb toevallig een zelfde type schijf maar dan in aug 2020 gekocht. En deze opent wel normaal in de hotswap adapter in de pc en op de externe sharkoon HDD behuizing. Hier ziet u allebei de disk naast elkaar. Van aug opent goed. Alleen.... die van sept opent alleen met een nieuwe opstart van de pc in de hotswap adapter. Mijn vraag aan VDK_P kan ik die tool van seagate erop los laten zonder dat mijn bestanden verloren gaan of zal ik voor de zekerheid alles eerst op een andere schijf kopieeren alhoewel deze schijf juist een back-up schijf is dus ik heb alles nog op andere schijven. En wat is er eigenlijk aan de hand met die schijf dat hij niet normaal wil opstarten als ik het aansluit. Bij drempel hebben allebei exact dezelfde waarden. Dank u voor meedenken. Bekijk bijlage 357808
 
Hallo

De laatste keer dat ik seatools gebruikt heb , is 12 jaar geleden ...

Weet niet meer of deze destructief was voor de data ...

Prg is intussen ook al ettelijke versies verder.

Mocht de data op deze schijf belangrijk zijn , neem je voor de veiligheid uiteraard een backup.

Volgens mij is deze harddisk zo goed als zeker in orde.

H2testw is een prg die data wegschrijft en die je achteraf kunt controleren met checksum.

Is in theorie om u.s.b. sticks te testen , maar ik gebruik dit soms om de elektronika en de lees/schrijfkoppen te testen.

Standaard is dit duitstalig , maar kan worden verandert naar het engels.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan