OneDrive opslag alleen online - kom er niet helemaal uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmwul

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Berichten
430
Op voorhand: heb tevergeefs gezocht naar een specifieke "OneDrive" groep, dus stel ik mijn vraag maar hier.

Toegegeven, het ligt aan mij, het is misschien een hele simpele vraag, maar ik kom er niet helemaal uit.
Ik lees over schijfruimte besparen en online opslag en on demand enz.
Eindeloos veel teksten, maar een antwoord op het onderstaande, heb

De concrete vraag is als volgt:
1. op mijn harde schijf heb ik een folder met allerhande sub folders en bestanden
2. die heb ik naar OneDrive gekopieerd

maar dan..
3. die moet alleen op OneDrive blijven staan, terwijl ik die map van mijn hdd verwijder. Zonder dat die dus binnen OneDrive ook verwijderd wordt.
Alleen die folder, c.q. specifieke folders, m.a.w. ik wil niet dat alles binnen OneDrive uitsluitend en alleen online staat.

Hoe moet ik handelen?

Dank!
 
Ik heb geen antwoord op de vraag. Maar een bijkomende vraag is, hoe heb ik dan de 100% controle/garantie dat die map op OneDrive blijft staan. Op OneDrive gewist en geen kopie meer? Wat dan?
 
Ik heb geen antwoord op de vraag. Maar een bijkomende vraag is, hoe heb ik dan de 100% controle/garantie dat die map op OneDrive blijft staan. Op OneDrive gewist en geen kopie meer? Wat dan?

Geen idee, vermoedelijk hetzelfde resultaat als dat je de folder (zonder backup) van je HDD wist? Foetsie...
Persoonlijk zou ik dit ook alleen willen doen met (grote..) folders waarvan je op een externe schijf wel nog een backup hebt, maar die alleen maar ruimte innemen op je schijven die je constant gebruikt.

Even later ..

Heb een proefje gedaan, folder naar OneDrive, dan OneDrive icon in taskbar > settings, tab Accounts > Choose Folders en die folder 'uitgevinkt', opslaan en de folder op de HDD verwijderd.

SnagIt-30052021 104141.png

dat lijkt te werken.
 
Laatst bewerkt:
Schijven gebruik ik altijd constant! Die moeten gewoon werken of dat nou SSD's of HDD's zijn, maakt niet uit. Optimaal belasten en gebruiken, dat is het beste. Ruimte(gebrek) kan in deze tijd niet meer een argument zijn. De schijven zijn op dit moment (mei 2021) (spot)goedkoop.

Overigens waarom zou die dan zonder jouw toestemming van OneDrive verwijderd worden. Dan deugt dat systeem toch niet. En als je dan geen kopie meer hebt, dan neem je dat risico toch niet!

PS Quoten hoeft niet, want iedereen kan de teksten van voorgaande berichten lezen.
 
Ik heb meestal wel ruimte genoeg. Maar met Office 365 heb ik ook nog eens 1TB cloud ruimte. Zelfs 5-6TB wanneer ik meerdere Office accounts aanmaak. Die ruimte niet gebruiken is zonde toch?
Enfin, ik denk dat het bovenstaande de oplossing is/was.
 
Een proef gedaan, dat is het beste wat je kunt doen. Als er een vinkje staat, dan gaat die syncen met de HDD en die map ontbreekt daar en dan zegt het programma, ik wis deze ook op OneDrive, als ik het goed begrijp.

In welke mate vindt u zichzelf een gelukkig mens?
Stel die vraag als je bij de tandarts in de stoel zit!;)
 
Laatst bewerkt:
Sync weer aangevinkt. De folder wordt nu in OneDrive op HDD geplaatst, m.a.w. hij wordt dus niet gewist 'online', maar wordt gekopieerd van online naar OneDrive op je PC.
Enfin, zaak is opgelost.
 
Mooi zo.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan