Probleem met Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
586
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Schermafbeelding.png

Sinds een paar dagen krijg ik deze melding in Outlook 365. Opnieuw opstarten van Outlook heeft vaak ook geen effect.

Probleem is dat ik links wel de inkomende en uitgaande berichten (koppen) zie, maar rechts in het grote invoerveld blijft het leeg. Als ik bijvoorbeeld op een binnengekomen bericht klik, blijft het rechts dus leeg en krijg ik de melding. Na een herstart van Windows gaat het vaak wel weer even goed. Heel vervelend dus

Het leek mij logisch om het eerst aan MSAnswers voor te legen, ze hebben prima geholpen, maar komen er ook niet uit. Omdat in dit forum zo veel kennis zit en ik er hele prettige ervaringen mee heb, dacht ik; ik leg het hier nog maar even voor in de hoop dat iemand mij met dit zeer vervelende probleem kan helpen.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:
• Invoegtoepassingen uitgezet
• Op verzoek gekeken of de pst gesynchroniseerd wordt in OneDrive, maar dat is niet het geval.
• Met SetupProd OffScrub Office verwijderd en weer geinstalleerd. Dus feitelijk Outlook opnieuw geinstalleerd.
• Met Scanpst de pst hersteld.

Ik heb natuurlijk gegoogled, maar niet echt iets kunnen vinden. Ook op dit forum zie ik iets vergelijkbaars, maar het is toch net weer anders meen ik.

Ik heb de laatste updates van Windows 10 geinstalleerd.

Als ik niet volledig ben, kan aanvullende info natuurlijk altijd gegeven worden

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

George
 
Bedankt voor je reactie...

Ik werk uitsluitend met Pop3, wat overigens al jaren probleemloos werkt. Ik ben ook bekend met de verschillen tussen POP en IMAP
Bovendien komen de berichten wel goed binnen, maar blijft het rechter leesgedeelte dus leeg en moet ik Windows opnieuw opstarten.

Dus ik denk niet dat het daar aan ligt, veel gecompliceerder vrees ik.
 
Sinds een paar dagen, zeg je. Is er onlangs iets veranderd aan je Windows omgeving, of je setup? En kun je de mails wél lezen in de Webclient (Outlook.com)? Of in de Mail app? Want dat zijn ook nog opties die je kunt controleren of die het wél doen.
 
Bedankt voor je bericht...

Zowel in Outlook.com en Gmail gaat het goed. Zoals gezegd, de berichten komen wel binnen, ook in Outlook,. maar het grote veld rechts is dus leeg.
Zo ziet het er dan uit.
Bekijk bijlage 357820

Omdat ik andersoortige problemen had, heb ik onlangs een inplace-upgrade uitgevoerd, wat (zo leek het) succesvol verliep.


Mede omdat ze er bij MSAnswers niet uitkomen, lijkt het een heel lastig probleem. Ik heb ook nog wat andere dingetjes, zoals Runtime errors en verminkte teksten in bepaalde programma's.
Hoewel ik er als een berg tegenop zie, vrees ik voor een herinstallatie. Maar wat ik denk; ik heb dan wel een schone Windows, maar Outlook staat hier min of meer los van. Wat vinden jullie ervan?


Tenzij jullie nog andere ideëen hebben wat ik hoop, vrees ik toch het ergste...

George
 
De bijlage is ongeldig. Ik begrijp dat je het onderwerp wel ziet maar het bericht opent niet.

Probeer zonder virusscanner en derde partij firewall. Heeft u een schijfcontrole gedaan? Dat kan via Eigenschappen van de c schijf en het tabblad Extra. Repareer alleen het bestandssysteem wanneer nodig. Geef de Windows controle opdracht sfc /scannow Doe daarna een register controle met een hulpprogramma daarvoor, CCleaner kan dat ook. Start de computer in veilige modus en kijk of het probleem zich dan ook voordoet. Controleer of u Virtueel geheugen ingeschakeld heeft staan, sommige programma's hebben schijfgeheugen nodig. Als bij taakplanner staat dat Office al moet opstarten als Windows start dan kan u dat uitschakelen proberen. Laat Windows het geheugen van de computer controleren. Update Windows en Office.
 
Ik kan het wel op een rijtje zetten, maar ik heb (voor een deel 'had') dit allemaal al uitgevoerd. Virtueel geheugen is niet ingeschakeld, is een vrij nieuwe pc met 250 SSD en 16 GB intern geheugen. En Windows en Office zijn up-to-date.
De mogelijkheden om het op te lossen raken een beetje uitgeput. Helaas....
 
Ik kan het wel op een rijtje zetten, maar ik heb (voor een deel 'had') dit allemaal al uitgevoerd.
Graag zo'n rijtje. ook met vermelding van de runtime errors...
Met het te vaag blijven kome we er immers ook niet, dus wat je dan doet... doe dat goed.

En je hebt een deel v/d vragen van Octafish nog niet beantwoord:
Sinds een paar dagen, zeg je. Is er onlangs iets veranderd aan je Windows omgeving, of je setup?
 
Ik meende het gewoon wat korter te houden, maar prima, hier het rijtje:

- Bij uitgeschakelde virusscanner (F-secure) geen resultaat
- registercontrole door CCleaner, geen resultaat
- virtueel geheugen staat uit
- Update Windows uitgevoerd

Geen verandering aan Windows omgeving of setup, wel zoals gemeld een Inplace-setup uitgevoerd.

Hier screendump van de Runtime-error (met name bij bekijken van foto's)

Runtime error.png

En hier in de herkansing het 'lege scherm'
Schermafbeelding met wit veld.png

Voldoende info zo....
 
Laatst bewerkt:
Vergeten... sfc /scannow gaf geen foutmelding.

oh, zag dat je het vorige bericht nog kunt aanpassen. Volgende keer beter...
 
Laatst bewerkt:
Het irriteert mij mateloos, als die fouten.

Ik heb de knoop maar doorgehakt en ga beginnen met een volledige nieuwe installatie..

Nogmaals allen dan voor de hulp....
 
In je screenshots staan weer een aantal mailadressen verlokkelijk te wezen voor spammers !
 
Bedankt voor de tip, maar we moeten misschien ook niet doorslaan met onze privacy. 10-duizenden bedrijven hebben hun e-mail adres open en bloot op diverse stukken/websites staan.
Maar voorzichtigheid blijft geboden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan