macro voor verschillende waarden exporteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc651

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2012
Berichten
175
Hallo,

In een van de bijgevoegde documenten zou ik graag een Knop willen die een macro activeert die het volgende doet;
In document 'Inventarisatie' vult iemand in cel B3 een code in, en in cellen B5 t/m B9 een getal (1,2,3 of niets).
In dit document zou ik graag een knop willen die een macro activeert welke in document 'Overzicht' in Kolom 3,2 of 1 de code invult die in document Inventarisatie in cel B3 stond.
Als er al een code staat, dan moet de nieuwe code er bij geplakt worden, en er moet een scheidingsteken tussen de codes geplaatst worden. Een '|' in dit geval.
Kan iemand me aan de code helpen voor deze knop.
Alvast bedankt.

Bekijk bijlage Inventarisatie.xlsx
Bekijk bijlage Overzicht.xlsx
 
Waarom aparte bestanden? Kan toch makkelijk in één bestand op aparte tabbladen?
 
Reden is dat 1 bestand rond gestuurd wordt naar verschillende mensen.
het terug gestuurde bestand kan dan met dr knop in het Overzicht bestand geplakt worden.
 
Als je het advies in bovenstaande reacties niet aanneemt kan het zo met een macro. Ik ben het ook eens met bovenstaande reacties.

Code:
Sub jvrr()
  Application.ScreenUpdating = False
  a = "C:\Users\xxxx\Downloads\Overzicht.xlsx"           'pad even aanpassen
  jv = Sheets(1).Cells(4, 1).CurrentRegion
  
  With Workbooks.Open(a).Sheets(1).Cells(4, 1).CurrentRegion
    For i = 3 To UBound(jv)
      x = Application.Match(jv(i, 1), .Columns(1), 0)
      y = Application.Match(jv(i, 2), .Rows(1), 0)
      If IsNumeric(x) And IsNumeric(y) Then .Cells(x, y) = .Cells(x, y) & jv(1, 2) & "|"
    Next
   .Parent.Parent.Close 1
  End With
End Sub

PS: Als je het toch op deze manier wilt doen is het beter om vanaf het hoofdbestand een macro te maken die door alle bestanden heen "loopt". Dan is het maar 1 druk op de knop.
Het is hetzelfde principe als bovenstaand. Misschien krijg je het nu zelf voor elkaar om de code om te schrijven.
TIP: zorg er dan wel voor dat al die specifieke bestanden in 1 folder komen te staan. Dat maakt het een stuk makkelijker.
 
Laatst bewerkt:
Reden is dat 1 bestand rond gestuurd wordt naar verschillende mensen.
het terug gestuurde bestand kan dan met dr knop in het Overzicht bestand geplakt worden.

Er is geen verband tussen deze beweringen en de aangereikte suggesties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan