Taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudike6

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2020
Berichten
345
Hey, de taakbalk rechtsonderin in w10 doet het niet. Als ik op de batterij klik gebeurt er niks, net als bij de andere tekentjes zoals geluid. Ook in 't actiecentrum ondervind ik problemen. Als ik op Bluetooth klik wordt ie niet blauw of zwart. IOok het wifi icoontje doet het niet. Hoe los ik dít nou weer op?!
 
Het zijn allenmaal laptop drivers kijk daarom bij Apparaatbeheer of ze geïnstalleerd zijn en werkende. Alle categorieën uitvouwen dus. Bij fouten staat er een uitroepteken in de kleine pictogrammen. Normaal zou de veilige modus de drivers overslaan, is de laptop in veilige modus opgestart geweest? Misschien na een foutmelding bij het opstarten? Bij slaapstand en misschien zelfs Snel opstarten (energiebeheer > geavanceerd > het gedrag van aan/uit knoppen) verandert er niets aan de werking van Windows. De laptop moet helemaal uit en niet met programma's en vensters actief houden in een slaapstand. Ik zit ook te denken aan de BIOS, dat deze misschien de instellingen niet kan geven omdat de knoopcel batterij hiervan leeg is. Dan komt er vaak een melding voorbij over het terug gaan naar standaard waarden en de klok en kalender werken vaak niet meer. Kan u naar de BIOS, kijk dan zeker of een instelling opgeslagen kan worden. Er vanuit gaande dat u de moederbord drivers heeft gedownload bij de fabrikant van de laptop en dat die geschikt zijn voor uw besturingssysteem. Dat ze allemaal niet werken is stug maar ze kunnen bedoeld zijn voor een eerdere Windows versie. Dan zou ik de installatie van deze onderdelen proberen in compatibiliteit modus (rechts klikken op het setup bestand en eigenschappen > tabblad compatibiliteit > de Windows versie kiezen waarmee ze zouden moeten werken).
 
Ik zit ook te denken aan de BIOS, dat deze misschien de instellingen niet kan geven omdat de knoopcel batterij hiervan leeg is. Dan komt er vaak een melding voorbij over het terug gaan naar standaard waarden en de klok en kalender werken vaak niet meer. Kan u naar de BIOS, kijk dan zeker of een instelling opgeslagen kan worden. Er vanuit gaande dat u de moederbord drivers heeft gedownload bij de fabrikant van de laptop en dat die geschikt zijn voor uw besturingssysteem. Dat ze allemaal niet werken is stug maar ze kunnen bedoeld zijn voor een eerdere Windows versie. Dan zou ik de installatie van deze onderdelen proberen in compatibiliteit modus (rechts klikken op het setup bestand en eigenschappen > tabblad compatibiliteit > de Windows versie kiezen waarmee ze zouden moeten werken).


Ik vraag mij af wat een BIOS te maken heeft met een takabalk die niet reageert op muisklikken?
Als het batterijtje leeg is heb je vaker last van een tijd die gereset is, of niet meer doortikt als de PC uit staat.
 
Mijn computer valt dan op willekeurige momenten uit, tijdens dat Windows al is opgestart. De klok en kalender staan dan goed en de batterij is half leeg. Een laptop zou wel eens geen informatie meer door willen geven. Wat een computer doet bij onvoldoende 3 Volt spanning is bij iedere anders. Daarom het gegeven advies om daarvoor niet op één teken af te gaan maar goed te onderzoeken. Dat bijvoorbeeld de opstart volgorde niet wordt onthouden. Misschien komt er ook wel een melding over als je in de BIOS gaat.

Volgens mij werkt het systeemvakje nog goed maar onderzoek dat eens, door bijvoorbeeld Malwarebytes te installeren of iets anders wat een pictogram in het systeemvakje heeft en geen driver of stuurprogramma van een apparaat is. Doet dat pictogram het dan wel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan