Wat is wanneer geprint

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.662
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
How to Check Your Printed Document History in Windows 10
Die vond ik wel leuk om te vermelden.
Snelkoppeling maken.
Doel: C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-PrintService%4Operational.evtx
Beginnen in: C:\Windows\System32\winevt\Logs

Andere mogelijkheden?

Ook vroeg ik mij af of MS niet zoiets kan maken als in Wikipedia dat als je over een naam gaat een omschrijving krijgt (die je dan zelf kunt invullen, zoals de opmerking bij Excel. Bij Wikipedia gaat dat supersnel en is goed leesbaar. Mooi systeem!

Wie kan/wil dat "principe" even snel indienen bij MS want bij mappen en bestanden kun je dat uitstekend gebruiken. Dan kan MS dat snel voor elkaar maken.
 
Kan jij dat niet indienen? Of verwacht je dat developers van MS hier meelezen die dit opeens met voorrang in hun takenlijst zetten?
 
Ik heb geen contacten/connecties en betaalde programma's bij MS. Ik verwacht niet dat developers meelezen. MS heeft onder gebruikers toch ontwikkelaars die helpen met het innoveren?
 
Wikipedia is een website met een kanjer van een database-server er achter : standaard configuratie van een datagedreven webserver.

Windows is een OS en heeft van zich helemaal géén database-funktionaliteiten. Waar zie jij de ingebrachte gegevens bij elk bestand dan in het OS gestockeerd ???
 
MS/Windows heeft al een soortgelijke mogelijkheid. Ga maar eens over een map of bestand. Dan zie je > Aanmaakdatum: Grootte: Bestanden: Echter dit is veel te langzaam en kun je zelf niet invullen. Erg jammer.
 
Laatst bewerkt:
Metadata of details is toch wat anders. Het gaat erom wat je ziet als je over een map of bestand (in Wikipedia is dat dan een tekst) hovert (zweeft).
 
De details van een bestand zijn ook opgeslagen als metadata, net zoals bij afbeeldingen een heleboel andere zaken zijn gestockeerd.
Hoe je het noemt is toch niet je probleem.

Heb je de oplossingen onder de links bekeken ?
 
Ik heb de links bekeken en ik zie niet het resultaat zoals ik bedoel. Zie afbeelding. Ik hover over playlist en dan zie ik een omschrijving. Dat is wat ik bij het hoveren over een map of bestand ook zou willen zien.
Hover over playlist.jpg
 
Dat klopt ... dat 'hover'-gedrag is er niet bij Windows.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan