Icon voor extensie wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is uitgelopen op een ramp. Firefox weigert de icon over te nemen van de websites (URL) waar het bij IE geen enkel probleem is. Keurig netjes komen de iconen er te staan. Bij Save page in Firefox komt wel het juiste icon (postzegel) er te staan. Deze opent dan in Edge.
 
Je wil blijkbaar niet snappen dat een icoon voor een extensie NIET bestaat.
Iconen bij bestanden geven de toepassing weer waarmee het bestand zal geopend worden. En wat jij de postzegel noemt is een icoon van IE, nu dus overgenomen door Edge.

Wil je dus voor welbepaalde extensies absoluut die postzegel zien - dat kan ! Maar dan associeer je die bestanden wel met Edge.
Wil je dat niet, dan houden ze het icoon van de toepassing waarmee je ze dan wel wil openen, FireFox dus heb ik begrepen.

Het is dus kiezen of delen...
 
Ik begrijp dat wel maar dat wil niet zeggen dit ik het er mee eens ben. En ik heb gelijk want je kunt in de topic goed afleiden hoe en waar de problemen daardoor ontstaan. Ik wilde niets anders en meer dat FF default maken. Maar alle bestanden in mappen met name .mht zijn opgeslagen webpagina's veranderen van icoon. FF wijzigt dat dus. Met de postzegel is het in één oogopslag duidelijk om welk type bestand het gaat. Maar goed dat is opgelost door er een Edge document van te maken.

Blijft het de favicon in FF die weigert mee te komen als je de URL met Firefox opslaat. Met IE is dat geen probleem.
Ook had ik met Firefox het verkeerde icoon in de mappen "de zwarte". Uiteindelijk lukt dat na twee uur om dat dan te wijzigen in de witte oranje vos. Ik moest dat in het register wijzigen. Dat moet je dan ook maar weten!

Al met al blijf ik erbij dat dit systeem niet deugt. Immers ik moet nu IE, FF en Edge door elkaar gebruiken om te komen tot goede resultaten betreffende iconen en het Opslaan van webpagina's. Dus dat is compleet gestoord, immers ik wou daar vanaf.

Dus als ik jou begrijp, ga jij een nieuwe auto kopen maar je mag van de verkoper zelf niet de kleur bepalen. Wat doe jij dan?

M.a.w. programma's, ook browsers moeten vragen wat de klant wil! Dat vind ik heel normaal.
 
Laatst bewerkt:
Om op je voorbeeld in te pikken : je wil een auto kopen (vb. Audi) maar je vraagt aan de verkoper om er een Mercedes-motor in te leggen...
Er zijn nu eenmaal afspraken die iedereen moet respecteren (zoals het gebruik van iconen per toepassing, niet per extensie) en als je die niet leuk vindt ... tja, dan is daar niet veel aan te doen behalve de ganse wereld van internet proberen te overtuigen dat je een betere oplossing hebt en dat ze het voortaan anders moeten doen...

PS : je gebruikt het woord 'gestoord' wel héél vlotjes - niet iedereen die een mening heeft die afwijkt van de jouwe (hoe goed die ook mag zijn hé !!!) is daarom gestoord hé ... :cool:
 
Ja, die uitdrukkingen compleet gestoord, onzin, waardeloos hebben geen betrekking op personen maar op handelwijzen, systemen en procedures.
Jij heb er verstand van. Leg mij dit eens uit. Ik open Firefox en er staat NOS.nl open en ik sleep met het slotje die naar het bureaublad om daar een URL snelkoppeling te maken. Dat lukt, het is een URL, maar dan krijg ik de postzegel als icon terwijl dat de rode cirkel moet zijn. Kun jij dat verklaren en wat is de oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Niet zo bij mij ... ik gebruik wel Chrome en geen FF.
Zie bijlage
 

Bijlagen

  • 2021-06-04 12_08_13-Clipboard.jpg
    2021-06-04 12_08_13-Clipboard.jpg
    2,2 KB · Weergaven: 20
ah ... slepen met het slotje maakt ook in Chrome een verwijzing naar een Browser-sessie aan in de shortcut en dan krijg ik dus een Chrome kleurencirkel en jij de postzegel.
Maar dat is niet de juiste manier om een shortcut aan te maken naar een welbepaalde site.

Daarvoor moet je in Chrome en waarschijnlijk ook in FF via de drie puntjes en dan krijg je een verwijzing in de shortcut naar de site, met zijn favicon en niet langer naar een browser-sessie.
 

Bijlagen

  • 2021-06-04 12_12_16-Window.jpg
    2021-06-04 12_12_16-Window.jpg
    35 KB · Weergaven: 26
  • 2021-06-04 12_14_52-Window.jpg
    2021-06-04 12_14_52-Window.jpg
    8,6 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Dus jij hebt geen verklaring en oplossing? Jij zegt alleen dat je dit probleem niet hebt. Ja, dan heeft het verder weinig zin. Jij zweert bij de huidige gang van zaken, terwijl ik aantoon dat het niet deugt. Met IE maak ik zonder problemen met slepen en RMK opslaan op bureaublad een snelkoppeling met het juiste icoon. In het register staat Firefox.URL op firefox.exe ingesteld.

Overigens krijg ik wel het helpmij icon als ik helpmij naar het bureaublad sleep. Wie begrijpt dat dan? Niemand!
In het register staan http en https beide op: C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe,1
 
Laatst bewerkt:
zie #27 - daar staat de juiste werkwijze en dus de oplossing uitgelegd.
 
Ik zou geen andere methode in Firefox weten om (snel) een URL te maken. Vroeger had je de uitstekende Create shortcut zelfde principe als IE maar de Firefox ontwikkelaars moesten dit verpesten en is er niet meer. Heb al gezocht naar een add-on en ik zie die niet. Via bladwijzers is een zeer tijdrovende aangelegenheid. Dus als iemand nog een mogelijkheid weet?

De screenshot laat zien dat in Chrome het wel kan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier FF draaien op een Virtual Machine. Zal eens zoeken, maar dat zal niet voor nu onmiddellijk zijn ...

[Edit] Ik lees hier dat het sedert enige tijd niet meer kan in FF - voordien was het een extensie 'Mozilla Prism' genaamd, maar die is ondertussen niet meer ondersteund.
De enige mogelijkheid is dus het stockeren in een shortcut van de browser sessie door het slepen van het slotje uit de adres balk, met de door jou aangetoonde gevolgen ... Chrome kan het nog wel en raadt het zelfs aan om het zo te doen -> Application shortcut noemen ze dat.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben even kwijt hoe je het nu doet maar je kan in iedere browser de favicon naar je bureaublad slepen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben even kwijt hoe je het nu doet maar je kan in iedere browser de favicon naar je bureaublad slepen.
Ja, ik heb dat nooit gewijzigd en altijd op dezelfde wijze gedaan. Volgens mij heb ik dat nog van jou geleerd. Overigens sleep ik niet op de favicon want dan verplaats ik het tabblad van de NOS. Ik sleep op het slotje.
 
Ja, het kan .... maar Senso heeft moeite met de dan afgebeelde favicon ... die is dan nl. van de browser en niet van de site op zich...
 
Het slotje inderdaad. Mijn fout.
 
Ik zie altijd het plaatje van de website als ik dat doe.
Nooit die van de browser.
Blijft vreemd dus.
 
Ik zie altijd het plaatje van de website als ik dat doe.
Nooit die van de browser.
Blijft vreemd dus.
Dat eerste hoort ook zo maar je maakt een "klein" foutje. Het is dus niet het icon van Firefox (de vos) of de e van IE of de wereldbol maar de postzegel als icoon voor een URL-bestand. Dat klopt niet, het is geen
.html- .htm- .mht- of .mhtml-bestand maar zuiver een URL met http of https in de URL. Dus ergens moet een fout zitten.

P.S.
In de mappen met veel URL's zoals "Home" en "Contact" staan wel de juiste Firefox iconen (vos) bij de URL's.
 
Laatst bewerkt:
FF heeft het verzoek van TS blijkbaar al toegepast:d
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    47,8 KB · Weergaven: 26
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan