Icon voor extensie wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Alphamax
Dat is heel goed dat je dat schrijft want dat wist ik in het begin niet. Maar nu wel. Maar goed daar zit het probleem dus niet meer. Het gaat erom denk ik om de juiste registersleutel te verbinden met de URL voor Firefox. Kijk jij eens naar Filetypesman of jij daar wat ziet.

Het kan ook best zijn dat dit een fout is van Firefox zoals LP schrijft.
 
Laatst bewerkt:
IconsExtract werkt niet goed. Als je dus een specifiek icoon selecteert bijvoorbeeld Firefox ID 1 16x16 en links onder Copy Selected Image gebeurd er niets. Ook het ID kan ik onder Windows details niet vinden.
 
Laatst bewerkt:
Er gebeurt wel wat.
De kopie wordt in het geheugen opgeslagen waarna je deze kan plakken in je favoriete plaatjes programma.
 
Plakken heb ik niet veel aan. Bedankt.
 
Wat zou je er dan na het kopiëren mee willen doen?
 
Categoriseren.
 
Geen idee wat je daarmee bedoelt.
Het plaatje zit in een executable, daar kan je niets mee.
Icon extract stelt je in staat deze te kopiëren.
Die kan je dan plakken in een programma dat .ico bestanden ondersteund en dan opslaan.
 
Ik wou je alleen laten zien waar de icons "verstopt" zitten.
 
En een echt ico bestand bevat vaak hetzelfde plaatje in meerdere formaten.
Zoals dit voorbeeld met het logo van Helpmij:
Helmij_ico.PNG

Die hebben per stuk een ID waarmee het plaatje in een specifiek formaat wordt aangesproken vanuit het betreffende programma.
Dat zal het ID zijn waar je het over hebt en is dus geen onderdeel van Windows bestandsdetails.
 
Laatst bewerkt:
Ja, goed als je het uitlegt is het duidelijk. Maar het wordt nergens uitgelegd in dat programma. Dus ik krijg/heb een verkeerd beeld. Ik begrijp niet goed dat er dan geen ID is voor hoofdelementen in het exe.bestand. Die naamgeving is prutswerk.

Ik ben nu bezig ze naar mappen te kopiëren. Wat ik ook heel vreemd vind is, dat die icons (Windows) vb iconen in imageres.dll geen fatsoenlijke naam hebben.

Ik heb wel gelijk gehad dat MS de zaak frustreert want nu krijg ik schermen dat IE11 wordt vermoord. Steeds meer pagina's worden doorgestuurd naar Edge en ik ben al weer danig in de problemen gekomen. Ik moest een regel invoeren in het adres en alles was weer van slag. Kan nog steeds geen .html bestand opslaan met de juiste icon deze blijft een wit/blanco vel. Deze opent wel goed in FF. Edge en IE bakken er niets meer van. Waardeloze browser die Edge!
 
Laatst bewerkt:
Betekenis "Save cursors in ICO file"?

Betekenis "Save cursors in ICO file"?

Wat wil dat zeggen? Welke functie heeft dat? Hoe zie je dat?

Save cursors in ICO files.jpg
 
Dat zijn muis cursors.
Dus het muispijltje maar dan met andere vormen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan