Hacker

Status
Niet open voor verdere reacties.

kalm

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2004
Berichten
784
Hoi Helpmijers een hacker is actief op mijn pc en mobiel, ondanks het feit dat ik expresvpn gebruik Een nieuwe wachtwoord in mijn modem en m'n wifi. Hij breekt alles en snel ook. . Wat kan ik doen om deze lastpost te weren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een vpn biedt geen bescherming, is enkel een tool om anoniem te surfen.
 
Beste mensen reageer aub alleen als u wat te melden heeft ..
Wat kun je doen tegen Becker?
 
download een virus scanner installeer die.
zet daarna het internet uit.
laat nu de virusscanner zijn werk doen.
los eventuele problemen op.
Zet als de pc weer schoon is internet verbinding weer aan en verander je wachtwoorden voor sterke wachtwoorden.

zoals ik het nu lees heb je een tooltje op je computer die je toets aanslagen leest.
ik heb je vraag ook even verplaatst naar de virus setie omdat ik vermoed dat je daar last van hebt.
 
Laatst bewerkt:
Het hangt er helemaal vanaf wat die hacker al gedaan heeft, maar ga er maar vanuit dat ie software geinstalleerd heeft waarmee ie de controle over de pc heeft.
Daarom: kopieer alle gegevens die u wilt behouden naar een externe harde schijf. Verawijder alles wat er op de interne harde schijf/schijven staat en installeer windows opnieuw.
Als u een system kopie van een tijdje terug heeft kunt u ook die er overheen zetten.

Als alles weer werkt, dan een totaal beschermingspakket met vooral een goeie firewall, want kennelijk biedt windows standaard niet genoeg bescherming.
Andere tips om u te beschermen: verwijder alle informatie over u uit sociale media (facebook, twitter, etc etc) en sluit deze accounts af.
Tenslotte: verander alle wachtwoorden van welke internet-actie dan ook: e-mail-accounts, web shops, etc. etc.
 
Waar maak je uit op dat er een hakker actief is op je pc en telefoon?

In het geval er inderdaad iemand in je systeem zit, dan kun je die bijna niet tegenhouden door alsnog een anti-virus te installeren. Enige optie is de schijf uit de pc/laptop halen. De schijf koppelen aan een ander systeem en vanaf dat systeem de nodige scans uitvoeren. Afhankelijk van de aangetroffen besmetting een keuze maken of je de pc opnieuw installeert of alleen de malware verwijderd.

Stel meteeen even je bestanden veilig en test met een ander systeem of ze nog leesbaar zijn. Weet je meteen zekere dat die veilig zijn.
 
Het zou wel mooi zijn wanneer een scan tegen spyware uitwijst dat er alleen een key logger op de computer staat want vaak kan een hacker meekijken. Als u overal sites bezoekt en klikt dan kan een computer compleet onbruikbaar worden of zijn overgenomen. U moet de beveiliging van uw computer opnieuw evalueren en kan filters tegen als onbetrouwbaar bekend staande websites instellen. Vaak ook worden programma's uit onbetrouwbare bron gedownload en gestart. Soms zijn dat aangeboden cracks of drivers. Windows 10 beschermt tegen dit soort "potentieel ongewenste software" als het dat herkent.

Een anti spyware programma gebruiken zoals Super Anti Spyware en geen virus scanner want dat ziet meestal vooral besmettelijke dingen.

U kan opnieuw beginnen met een schone installatie van Windows 10 en dan alleen scannen op "bootsector virus."

Ieder account zal u moeten terugwinnen door contact met die klantenservice op te nemen wanneer dat is gewist of veranderd. E-mail bijvoorbeeld bewaart misschien nog een kopie ervan. Altijd alle wachtwoorden weer veranderen.

Draai het programma AutoRuns en laat dat een lijst opstellen van alles wat er opstart op de computer. U kan dan ook zelf met hulp van Google uitvinden of er iets opstart wat spyware of malware is. Nieuwe regels sinds de laatst opgestelde lijst zijn groen dus zo kan u in de toekomst makkelijker controleren.
 
En als uw pc weer normaal functioneert is het tijd om te kijken naar de veroorzaker van zo iets.

Regels om te voorkomen dat hackers uw pc overnemen

1- Maak geen gebruik van sociale media en als u dat niet kunt laten gebruik dan nooit uw eigen naam en plaats er nooit informatie op waarmee uw mailadres of andere gegevens over u te achterhalen zijn.
2- Open nooit berichten van mensen die u niet kent. Gooi berichten van banken, overheden, etc. ongeopend weg. Waarschuwingen in berichten dat u iets moet doen altijd negeren. Verzoeken om geld of hulp, ook van bekenden, altijd negeren; bel de verzoeker op en als die niet is te bereiken is het nep.
3- Druk nooit op een link van een bericht dat u geopend heeft.
4- Download geen gratis software, of illegaal verkregen muziek, films of boeken
5- Installeer extensies in de browser die u beschermen, zoals Ghostery en Ublock Origin. Ghostery beschermd u privacy en Ublock Origin houdt advertenties van derden tegen en checkt op malafide websites.
 
Wij kunnen niet zeggen waar het van komt dus geef ik geen adviezen als: gooi post van overheden en vreemden weg. Gebruik voor e-mails wel het Spam potvakje, waar afbeeldingen niet van een server worden geladen en links niet zullen werken. Om meer ongewenste post in het Spam postvak te krijgen zou u filters kunnen instellen met de woorden die in de aanhef of het bericht zelf voorkomen. Verdiep u daar eens in. Kijk zelfs bij nieuwsbrieven en afzenders die u bekend voorkomen naar het afzender adres.

Voor ongewenste websites om te leiden heb ik een lijst hiervan in het Hosts bestand van Windows. Het programma Hostsman kan dat voor u regelen. https://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/hosts-bestand_aanpassen.html#hostsman

Omdat u een VPN gebruikt denk ik dat u wel eens surft over Internet. U kan onbekende adressen invullen op een site om deze door allerlei scanners te laten controleren. Links hebben het adres in het contextmenu, waar u het kan kopiëren. https://www.virustotal.com/gui/home/url

Tenslotte, als u niet zo thuis bent in de terminologie dan zou u wel eens een achterstand kunnen hebben in kennis en ervaring. Daarom, het welzijnswerk in de buurten organiseert ieder jaar cursussen naar behoefte en daar zou u kunnen vragen om een cursus veilig omgaan met de computer. Op YouTube zijn denk ik ook wel video's te vinden over waar je op moet letten en professioneler dan het advies dat je jezelf niet op sociale media moet begeven of enig ander advies wat wij hier kunnen geven.

U verbreekt de Internetverbinding die de, mogelijk, besmette computer heeft toch? De accounts die veranderen zijn mogelijk ook te bereiken op uw mobiele telefoon en deze apparaten kunnen ook gehackt of overgenomen worden en daar kan iemand eveneens iets downloaden wat niet uit de PlayStore komt of ergens foute links aanklikken in de browser.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen reageer aub alleen als u wat te melden heeft ..
Wat kun je doen tegen Becker?

Vertel eerst maar even waarom je het idee hebt dat er een hacker is. Uit ervaring is het vaak ook onwetendheid van iemand die meteen de veronderstelling doet dat er een hacker actief is.
Ga zelf eens na of je echt een prooi bent vanuit je werk-activiteiten of eventuele ruzies of vetes in je sociale leven. Een hacker gaat niet zomaar het leven van ene onbekend iemand overhoop halen door als een stalker op alles in te hacken wat die maar bezit.

Dus vertel eens uitgebreid wat er gebeurd is, en waarom je verdenkt dat er een hacker is. Dan kunnen we verder praten en oordelen.
Overigens rennen er hier een aantal iets te hard van stapel... :shocked:

download een virus scanner installeer die.
zoals ik het nu lees heb je een tooltje op je computer die je toets aanslagen leest.

Mag ik vragen waar je deze conclusie op baseert?

Het hangt er helemaal vanaf wat die hacker al gedaan heeft, maar ga er maar vanuit dat ie software geinstalleerd heeft waarmee ie de controle over de pc heeft.
Daarom: kopieer alle gegevens die u wilt behouden naar een externe harde schijf. Verawijder alles wat er op de interne harde schijf/schijven staat en installeer windows opnieuw.
Als u een system kopie van een tijdje terug heeft kunt u ook die er overheen zetten.

Zonder een duidelijke rapport van de topicstarter valt dit nog niet te concluderen. ;)
Dus zullen we gewoon even afwachten wat de topicstarter te melden heeft?
 
Laatst bewerkt:
Daarom: kopieer alle gegevens die u wilt behouden naar een externe harde schijf. Verawijder alles wat er op de interne harde schijf/schijven staat en installeer windows opnieuw.
Dit zou ik ook doen. Bijkomend voordeel is dat alles weer schoon en lekker snel is. Windows downloaden en op usb zetten, die is snel geïnstalleerd. Daarna als eerste een goed internet security pakket erop zetten. En dan alle programma's die je wilt hebben. Nadeel is de tijd die je nodig hebt om alle programma's opnieuw te installeren.

Het is slim om het Windows volume gescheiden te houden van het Data volume (bijv. 2 partities of fysiek gescheiden drives)
 
Laatst bewerkt:
Misschien is er wel een werkende backup voorhanden, zoals een kloon van de schijf op een soortgelijke schijf. Ik doe dat omdat opnieuw alles installeren wel een week kan duren wanneer allerlei instellingen weer naar wens gezet moeten worden. Als je de kloon schijf verwisselt en goed opstartbaar maakt, waar vaak de Windows installatie medium bij nodig is voor automatisch herstel van opstarten, dan gaan ze samen bovendien langer mee dan één schijf. Klonen duurt tussen de twee en drie uur.

Systeemherstel heeft vaak herstelpunten gemaakt en die zou ik meteen gebruiken. Terug gaan naar een systeemherstelpunt bij Systeemherstel: Configuratiescherm > Systeem > aan de rechterkant Systeembeveiliging > Systeemherstel > Volgende. Selecteer ook "meer herstelpunten weergeven.

Voor computers met meer risico en zeker bij meerdere of onervaren gebruikers, raad ik aan om te investeren in een systeem wat alle veranderingen registreert en bij opstarten alles automatisch of naar wens weer origineel kan maken. Een dergelijke backup groeit en vergt geen aandacht en kost verder geen tijd voor het maken van een herstelpunt. Het zal dan wel heel moeilijk worden bestanden of instellingen op een computer te veranderen. Accounts kunnen natuurlijk binnen één sessie wel worden overgenomen en er kan dan worden meegekeken, misschien via een onbeveiligd netwerk met "delen van bestanden" ingeschakeld. Bekende programma's om de computer bij opstarten origineel te maken (behalve uitgezonderde mappen met uw downloads en veranderende bestanden) zijn Rollback Rx Pro en Skanix Illusion. Dit wordt gebruikt op openbare computers in scholen en bibliotheken of een Internet café. Succes
 
Klonen duurt tussen de twee en drie uur.
Logisch verschilt dit van persoon tot persoon, de complete pc incl. de laatste versie van alle programma's kost mij een avond (geen week hoor). Bij het terugzetten van een kloon moeten alsnog alle Windows updates, driver updates en programma updates worden geïnstalleerd, die tijd moet meegerekend worden bij een kloon of een image. Maar ik kan mij levendig voorstellen dat iemand met een paar honderd programma's hier een week over doet. Alle instellingen tweaken verschilt ook van persoon tot persoon, daar ben ik vrij snel doorheen.

Net even geteld, bij mij gaat het om 28 programma's/apps die ik moet installeren nadat ik Windows er op heb gezet.
Alle download linkjes heb ik in een tekst bestandje, de laatste versie van elk programma heb ik in een half uurtje op m'n pc gedownload.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp deze kanttekening niet want het lijkt mij de omgekeerde wereld. Een kloon is een exacte kopie van de harde schijf, die van de ene naar de andere schijf gaat. Na twee of drie uur gewoon afwachten, bij een grote schijf, ben je al helemaal klaar. Het overzetten gaat bij klonen (wat ook wel eens kopiëren van de hele schijf of partitie wordt genoemd) spoor voor spoor, dus alles wat er ten tijde van het laatste verwisselen van de schijven op stond dat gaat mee. Iedere instelling en elke update en alle bestanden én ook op de zelfde plek op de schijf. Je maakt een nieuwe kloon natuurlijk regelmatig en dan zijn er niet veel veranderingen sinds dat moment. Van mappen met jou gebruiksbestanden, zoals documenten en foto's of video's en bijvoorbeeld bladwijzers kan je vaker een andere backup maken, zodat je die ook nog hebt. Als Windows echt grote updates heeft gehad of er zijn andere belangrijke veranderingen, dan kloon je de schijf gewoon wat vaker, net als met het maken van een image. Het opnieuw naar wens instellen van de hele computer, plus het volledig installeren van Windows en alle programma's vergt namelijk wél alle avonden van een hele week. En ga maar na hoe vaak je dit kan overkomen. Windows kan onbruikbaar worden, je kan ransom-ware of een bootsector virus niet weg krijgen of de schijf die gaat kapot.

Ik vrees dat dit onderwerp en deze vraag weg worden geadviseerd. Hier nog wel een link naar een dienst op Internet die controleert op open poorten. Deze open poorten geven toegang -vanaf- het Internet voor het kunnen zien van bestanden en bedienen op afstand of beveiligings camera's en zijn van belang bij spioneren en ongewenste toegang tot de computer van buitenaf. De pagina is in het Spaans en wordt bij mij in de browser vertaald naar Nederlands. Kies anders eenvoudig de verschillende categorieën met de grote zwarte pictogrammen, zoals "Ik spioneer" en "SpyEye." https://www.testdevelocidad.es/test-de-puertos/vulnerabilidades-y-troyanos/ Er zijn ook nog andere pagina's te vinden die scannen op open poorten. Soms zijn er toepassingen en zelfs spelen die open poorten gebruiken maar over het algemeen is dat niet verstandig.
 
Dit is een heel vreemde topic. Iemand roept wat en kijk eens wat voor en de hoeveelheid reacties die we krijgen. Er staat dan wel nuttige informatie tussen maar ook onzin. Iedereen weet of kan weten dat je voor pc's en mobiel een total security programma nodig hebt. Maar goed, wat weten we nu uiteindelijk? Praktisch niets!

Een goed advies aan de helpers zou zijn, reageer alleen als er voldoende en goede informatie beschikbaar is. Anders is het allemaal gokwerk. Dat stond ook al in post 9 en 13.
 
Je maakt een nieuwe kloon natuurlijk regelmatig en dan zijn er niet veel veranderingen sinds dat moment.
Dit is de reden waarom ik al lange tijd geen images meer maak.
Dit heb ik vroeger wel veel gedaan, met Ghost, Symantec en Aomei. Doe ik nu niet meer omdat je bij deze methode ook fouten (en malware) meeneemt naar het volgende image.

@kalm -- een heker is actief op mijn pc en mobiel, ondanks het feit dat ik expresvpn gebruik Een nieuwe wachtwoord in mijn modem en m'n wifi. Hij breekt alles en snel ook.
Er wordt begrijp ik van alles veranderd in je pc én je smartphone én je modem én je wifi router?
 
Laatst bewerkt:
Een router kan je weer op fabrieksinstellingen zetten en het adres en wachtwoord wat het dan heeft staan onderop, vaak "Admin" dus geen al te sterk wachtwoord en het adres iets als http://192.168.2.254/ en meestal het zelfde maar dat is geen probleem. Poorten, dus verbindingen van buiten, moeten gesloten worden en de Internet verbinding via een LAN kabel of als u toch WiFi hiervoor gebruikt en ook voor de telefoon, dan via een beveiligde verbinding op de router ingesteld en bestandsdeling uitgeschakeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan