Volgorde van openen formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

test1000

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2017
Berichten
258
Hoi,

Ik heb een formulier met een combobox.
In "Na bijwerken" heb ik een code geschreven met als laatste regel msgbox "einde" (als test)
Op het formulier heb ik een veld [Naam] waarin een DLOOKUP gedaan wordt. (afhankelijk van wat men selecteert)
Wanneer ik een selectie maak wordt het veld [naam] opgevuld.
Maar dat gebeurd pas nadat ik de boodschap "Einde" zie.
Ik zou nog code willen schrijven nadat het veld [naam] is opgevuld.
DLOOKUP code in besturingselementbron van het veld [Naam]

De vraag is : waar / wat is het laatste 'item' dat geladen wordt.

Samengevat :
- Formulier wordt geopend
- Er wordt een selectie gemaakt in de combobox
- Veld [naam] wordt automatisch gevuld dmv een DLOOKUP
En nu, daarna, wil ik, afhankelijk van de naam, nog code willen schrijven.
Waar kan dit ?

De DLOOKUP is in de Detail sectie.

Thx.
 
Laatst bewerkt:
Erg onhandige opzet, lijkt mij. Die DLookup lijkt mij overbodig; het opzoeken van de gegevens (ik neem aan dat je dat doet m.b.v. de keuzelijst) kan net zo goed in de code van de Keuzelijst worden opgenomen. Sneller en makkelijker. Daarnaast gebruik ik zelden de gebeurtenis <Na bijwerken> en toch zie ik iedereen naar dat (in mijn ogen inferieure) middel grijpen. Zodra je een keuze maakt in een keuzelijst, wil je toch gelijk het resultaat zien? Dat kan dus veel beter met de gebeurtenis <Bij Klikken>. De complete lijst van de gebeurtenis volgordes heb ik niet, maar die kun je makkelijk achterhalen als je bij elke gebeurtenis een Msgbox zet die bij elke gebeurtenis aangeeft wat-ie doet. En als je daar een Inputbox met een teller voor gebruikt, kun je die info ook nog in een Excel tabelletje zetten :).

Uiteraard kun je in elke gebeurtenis code zetten. Hangt er maar vanaf wat je wilt :).
 
Maakt niet uit wat je zegt :).
Dat is ook een manier om andere meningen te stoppen.
After update wordt getriggerd als de veldbuffer naar de recordbuffer is weggeschreven en dus beschikbaar is voor verwerking in andere velden.
 
After update wordt getriggerd als de veldbuffer naar de recordbuffer is weggeschreven en dus beschikbaar is voor verwerking in andere velden.
Doe je nou alsof ik dat niet weet? Natuurlijk weet ik dat. En het is veel vaker de verkeerde keuze dan de juiste, en zeker bij de vragen die ik in dit forum zie. Dus daarom zeg ik er wat van. Ik gebruik Na Bijwerken echt wel, maar alleen als dat de beste oplossing is. En dus niet als er betere oplossingen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan